Αντιμέτωπη με μία απεργία διαρκείας στους σιδηροδρόμους είναι η γαλλική κυβέρνηση, έπειτα από κοινωνική αναταραχή τριών μηνών για τη μεταρρύθμιση στα εργασιακά.
Για όγδοη φορά από τον Μάρτιο, οι εργαζόμενοι στην SNCF, επίσημο μεταφορικό φορέα της ποδοσφαιρικής διοργάνωσης Euro 2016 που αρχίζει τις επόμενες μέρες, ξεκίνησαν χθες το βράδυ απεργία, αυτή τη φορά χωρίς ημερομηνία λήξης.
Η απεργιακή κινητοποίηση πλήττει λιγότερο τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και περισσότερο τις τοπικές συνδέσεις.
Σύμφωνα με την εταιρεία των γαλλικών σιδηροδρόμων, η απεργία θα γίνει περισσότερο αισθητή αύριο, χωρίς ωστόσο να φτάσει μέχρι την παράλυση του δικτύου. Το 60% των τρένων υψηλής ταχύτητας TGV και το 30% έως 40% των τροπικών τρένων θα κυκλοφορούν.
Στις διεθνείς γραμμές, η SNCF προβλέπει την πραγματοποίηση των δρομολογίων του Eurostar προς τη Βρετανία και Alleo προς τη Γερμανία, το 75% των δρομολογίων Lyria προς την Ελβετία και Thalys και μόνο το 40% των δρομολογίων Ellipsos προς την Ισπανία και SVI προς την Ιταλία.
Η απεργία στους γαλλικούς σιδηροδρόμους είναι επικεντρωμένη στις διαπραγματεύσεις για τον χρόνο εργασίας και δεν συνδέεται με την μεταρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων που έχει φέρει σε σύγκρουση την κυβέρνηση με τα συνδικάτα. Με αυτό το δεδομένο, η κυβέρνηση ασκεί πιέσεις για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στη διεύθυνση της SNCF και τους εργαζομένους.