Τα ενεργειακά έργα και οι αγορές του εξωτερικού βρίσκονται στο επίκεντρο της στρατηγικής του ομίλου J&P ΑΒΑΞ, όπως υποστήριξε χθες η διοίκηση, η οποία εμφανίστηκε αισιόδοξη πως φέτος μπορεί να ανακοπεί η ζημιογόνος πορεία των τελευταίων ετών. Η J&P ΑΒΑΞ ανακοίνωσε χθες πως την Τρίτη υπέγραψε σύμβαση 400 εκατ. δολαρίων με τον ιδιωτικό όμιλο Mass Global Holdings, για τη μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία ενός σταθμού ενέργειας ισχύος 1.500 MW στα περίχωρα της Βαγδάτης στο Ιράκ.
Η συνολική επένδυση, μαζί με την αγορά του τεχνικού εξοπλισμού που θα αγορασθεί απευθείας από τον ιδιοκτήτη, αλλά θα εγκατασταθεί και θα τεθεί σε λειτουργία από την J&P-ΑΒΑΞ, προσεγγίζει το ένα δισ. ευρώ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο, με βάση τη δυναμικότητα της μονάδας, που έχει αναλάβει ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος στο εξωτερικό, τονίζουν στην J&P ΑΒΑΞ. Η εταιρεία ολοκληρώνει μέχρι το Νοέμβριο ένα ακόμα έργο στο εξωτερικό, που αφορά στην κατασκευή τερματικού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), χωρητικότητας 125.000 κυβικών μέτρων, στη Μάλτα.
Μέχρι το τέλος του 2016 αναμένεται να παραδοθεί και η 3η δεξαμενή LNG της Ρεβυθούσας, μέσω της οποίας η χωρητικότητα του τερματικού σταθμού αυξάνεται από τις 130.000 στις 225.000 κυβικά μέτρα, με παράλληλη αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών ώστε να ελλιμενίζονται μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.
Ο αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος του ομίλου Κώστας Κουβαράς υποστήριξε χθες πως με την ανάληψη του νέου έργου στο Ιράκ, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων προσεγγίζει τα 2,1 δισ. ευρώ, με το 50% να προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού. Η διοίκηση του ομίλου υποστήριξε, ταυτόχρονα, πως πέρυσι ολοκληρώθηκε η απαγκίστρωση της θυγατρικής Αθηνά από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η οποία κόστισε στον όμιλο ζημίες αρκετών ετών από τις διεθνείς δραστηριότητες. «Οι ζημίες από τις διεθνείς δραστηριότητες θα είναι πλέον παρελθόν», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της J&P ΑΒΑΞ Κώστας Μιτζάλης.
Ο κ. Κουβαράς αναφέρθηκε και στην πρόσφατη σύμβαση για την κατασκευή των δύο εκ των τριών τμημάτων του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ επί ελληνικού εδάφους, σε κοινοπραξία με την ιταλική Bonatti. Πρόκειται για 360 χιλιόμετρα αγωγού 48 ιντσών από την Καβάλα μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, με τις εργασίες να ξεκινούν την 1η Αυγούστου.
Το ανανεωμένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο (με συμβάσεις όπως για ΤΑΡ, μονάδας στο Ιράκ κ.λπ.), η έμφαση στην εξωστρέφεια (το 42% των εσόδων του 2015 προήλθε από το εξωτερικό) και η ωρίμανση των οδικών έργων με συμβάσεις παραχώρησης που συμμετέχει η εταιρεία θεωρούνται ικανά να στηρίξουν την ανάπτυξη του ομίλου, σύμφωνα με τη διοίκηση. Ειδικά για τα οδικά έργα ο Κ. Κουβαράς είπε πως μολονότι δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία για τις αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης, τα έργα θα ολοκληρωθούν εντός του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος τον Μάρτιο του 2017, με ορισμένες εξαιρέσεις. Στην Ολυμπία Οδό, για παράδειγμα, προβλέπεται πως ο άξονας θα παραδοθεί τον επόμενο Μάρτιο εκτός από τον κόμβο Αραχωβίτικων και τμήμα του κόμβου Ρίου.
Η μαρίνα Λεμεσού
Ειδική αναφορά έγινε από τη διοίκηση της J&P ΑΒΑΞ για τη σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας Λεμεσού (συμμετέχει με 33,5% στην κοινοπραξία). Εχει ήδη ολοκληρωθεί το λιμενικό σκέλος των έργων καθώς και το 90% των συνολικών κατασκευαστικών εργασιών. Ταυτόχρονα έχει διατεθεί το 90% των διαμερισμάτων και το 65% των πολυτελών επαύλεων, σε υψηλές τιμές, με τα συνολικά έσοδα να φτάνουν τα 270 εκατ. ευρώ. Η μαρίνα Λεμεσού είναι χωρητικότητας 650 σκαφών. Με γρήγορους ρυθμούς προωθείται και το έργο κατασκευής 10 σχολείων στην Αττική μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τα εννέα σχολεία θα παραδοθούν φέτος τον Αύγουστο και το 10ο (το 51ο Γυμνάσιο του δήμου Αθηναίων στη Λένορμαν), τον Ιανουάριο λόγω αρχαιοτήτων.
Στις ερωτήσεις των μετόχων για το ενδεχόμενο αύξησης κεφαλαίου, όπως προβλέπει η παλαιότερη συμφωνία με τις τράπεζες για αναχρηματοδότηση του δανεισμού, ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Ιωάννου τόνισε πως εξετάζεται τόσο το ενδεχόμενο αύξησης, όσο και έκδοσης μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, χωρίς να έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία με τις τράπεζες.
Για τη γνωστή υπόθεση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο κ. Κουβαράς είπε πως «αυτή τη στιγμή υπάρχει μια εισήγηση και όχι κάποιο τελικό διαπιστωτικό πόρισμα. Η εταιρεία έχει προθεσμία να διατυπώσει τις απόψεις της, όπως άλλωστε έχει προσκληθεί να το κάνει. Εκείνο που έχει σημασία είναι πως το κόστος των έργων στην Ελλάδα είναι σημαντικά μικρότερο από τα αντίστοιχα του εξωτερικού και η ποιότητα των έργων έχει τόσο πολύ αναβαθμιστεί που σε ορισμένες περιπτώσεις είναι καλύτερη πολλών έργων του εξωτερικού».
Πηγή: euro2day.gr