Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο ισολογισμός και η απόφαση της Τζίνας Μαμιδάκη
Ο Ελληνοαμερικανός Τζον Κατσιματίδης "λευκός ιππότης" για την Jet Oil
Οι τράπεζες φέρονται να κατέθεσαν, αίτηση ανάκλησης της υπαγωγής της Jetoil στο άρθρο 99, μόλις μερικές μέρες μετά την είδηση για τις κινήσεις της εταιρείας. Η αίτηση αναμένεται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές να συζητηθεί την Τετάρτη.
Δευτέρα, 11/07/2016

O Ελληνοαμερικανός Tζον Κατσιματίδης, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της Νέας Υόρκης, φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες του «b.e.» ως o «λευκός ιππότης» της Jet Oil, η δραματική οικονομική κατάσταση της οποίας οδήγησε στην αυτοκτονία τον ιδιοκτήτη της Κυριάκο Μαμιδάκη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίες προτίθεται να ρίξει στην εταιρεία περί τα 120 εκατ. ευρώ, εξέλιξη για την οποία έχουν ενημερωθεί ήδη οι πιστώτριες τράπεζες.

Οι τράπεζες φέρονται να κατέθεσαν, αίτηση ανάκλησης της υπαγωγής της Jetoil στο άρθρο 99, μόλις μερικές μέρες μετά την είδηση για τις κινήσεις της εταιρείας. Η αίτηση αναμένεται σύμφωνα με τις ίδιες πηγές να συζητηθεί την Τετάρτη.

Αν δεν υπήρχε ο διαχωρισμός των εταιρειών Μαμιδάκης και Jetoil, ενδεχομένως να συζητούσαμε για άλλα μεγέθη, υποστηρίζουν πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις μέσα από την οικογένεια. Θα μιλάγαμε για έναν όμιλο που θα μπορούσε να είχε μερίδιο αγοράς πάνω από 18%. Πλην όμως, αυτό αποτελεί ιστορία, αφού η Τζίνα Μαμιδάκη επέλεξε προ εικοσαετίας να πουλήσει τις συμμετοχές που αναλογούσαν στην ίδια και την οικογένειά της στο σκέλος των καυσίμων και να ασχοληθεί με  τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία. Άλλωστε, οι δρόμοι της οικογένειας είχαν χωρίσει εδώ και πολλές δεκαετίες, όταν ο αυτόχειρας Κυριάκος Μαμιδάκης και ο αδελφός του Νίκος θέλησαν να αποκοπούν από το ασφαλές λιμάνι της οικογένειας,  ν΄ ανοίξουν  τα φτερά τους και να επικεντρωθούν στις δικές τους δραστηριότητες, ιδρύοντας την Jetoil.  Και προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες του κλάδου κατάφεραν να κάνουν οικονομίες κλίμακος, να αναδιαρθρώσουν τα δάνειά τους, φτάνοντας στο σημείο να σημειώνουν ρεκόρ κερδοφορίας, δίδοντας σημαντικά μερίσματα στους μετόχους τους (π.χ. Ελινόιλ). Οι πληροφορίες από την αγορά, αλλά και από τον ισολογισμό του 2014, αναφέρουν πως δεν είχαν ξεκινήσει καν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες. Για του λόγου του αληθές, στη σημείωση 5 του δημοσιευμένου ισολογισμού του 2014 αναφέρονται επί λέξει τα εξής: Η εταιρεία στην τρέχουσα χρήση (σ.σ. του 2014) παρουσιάζει: α) Ληξιπρόθεσμες οφειλές σε τράπεζες από ομολογιακά δάνεια συνολικού ύψους 107 εκατ. ευρώ περίπου, για τις οποίες δεν έχει προβεί σε ρύθμιση ή συμφωνία αναχρηματοδότησης. β) Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις που υπερβαίνουν το κυκλοφορούν ενεργητικό κατά 143 εκατ. ευρώ περίπου για την εταιρεία και 139 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και γ) σωρευμένες ζημιές ύψους 5,5 εκατ. ευρώ για την εταιρεία και 11,9 εκατ. ευρώ για τον όμιλο.  Στη σημείωση αρ. 7 αναφέρεται από τον ορκωτό πως «επί των παγίων στοιχείων του Ομίλου υφίστανται προσημειώσεις 149,516 εκατ. ευρώ.

Στον ίδιο ισολογισμό διαβάζουμε ακόμα πως το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων είναι βραχυπρόθεσμο! Δηλαδή 63,8 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμα δάνεια και 108 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμο μέρος μακροπρόθεσμων έντοκων δανείων.  ΟΠι ζημιές το ’14 ήταν υπερδιπλάσιες από το 2013, στα 23,8 εκατ. ευρώ από 11 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη δημοσιευμένη χρήση. Ο δε τζίρος ήταν μειωμένος, στα 873,7 εκατ. ευρώ από 1,058 εκατ,. ευρώ.

Κι όλ’ αυτά ενώ δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα ο ισολογισμός για το 2015, έχει προηγηθεί η αίτηση πτώχευσης, αλλά και η τραγική αυτοκτονία του Κυριάκου Μαμιδάκη.  Σημειωτέον δε, ότι η επίσημη ιστοσελίδα της Jetoil, κατέρρευσε με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η πρόσβαση, έστω και σε δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία. Επίσης, η Jetoil δεν ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών ή σε οποιαδήποτε άλλη αγορά.

Με την αίτησή της για προστασία από τους πιστωτές, η εταιρεία υποστηρίζει ότι θα θέσει σε εφαρμογή πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, διοίκησης και δραστηριοτήτων, με το οποίο ευελπιστεί να αυξήσει το μερίδιό της στην εσωτερική αγορά.

Προτείνει επίσης τη ρύθμιση των υποχρεώσεών της στις τράπεζες (205 εκατ. ευρώ) και τους προμηθευτές-πιστωτές της (100,3 εκατ. ευρώ) ώστε να πληρωθούν σε 15 χρόνια, και οι εργαζόμενοι, το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία σε 180 μηνιαίες δόσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99 που υπέβαλε στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά η Mamidoil JETOIL και θα συζητηθεί την 1η Νοεμβρίου, η εταιρεία οφείλει συνολικά 189,2 εκατ. ευρώ στις τράπεζες και συγκεκριμένα:

62,28 εκατ. ευρώ στην Alpha Bank

50,5 εκατ. ευρώ στην Εθνική

41,66 εκατ. ευρώ στη Eurobank

36,4 εκατ. ευρώ στην Πειραιώς,

12,66 εκατ. ευρώ στην Τράπεζα Αττικής.

Οι παραπάνω υποχρεώσεις καλύπτονται από εγγυήσεις, όμως ακάλυπτες είναι πρόσθετες οφειλές 12,8 εκατ. ευρώ προς τις τράπεζες για συμβάσεις leasing.

Επίσης, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα χρέη της εταιρείας στους προμηθευτές ξεπερνούν τα 78 εκατ. ευρώ, στο ελληνικό Δημόσιο (εφορία) ανέρχονται σε 3,9 εκατ. ευρώ, στα ασφαλιστικά ταμεία ξεπερνούν τα 4,1 εκατ. ευρώ, στους εργαζόμενους οφείλονται από μισθούς περίπου 923 χιλ. ευρώ, ενώ υπάρχουν απλήρωτα γραμμάτια και επιταγές ύψους 9,2 εκατ. ευρώ.

Όπως υποστηρίζει η εταιρεία στην αίτηση του σχεδίου εξυγίανσης, σε περίπτωση πτώχευσης η αξία τής προς εκποίηση περιουσίας της ανέρχεται σε 59 εκατ. ευρώ και δεν αρκεί παρά για να ικανοποιήσει μόνο το 18,7% των συνολικών απαιτήσεων των πιστωτών. 

Από τους 360 εργαζόμενους προ πενταετίας, η εταιρεία είχε φτάσει να απασχολεί πλέον περίπου 160 άτομα, κυρίως στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι βρίσκονται σήμερα στον αέρα.

Η εταιρεία απέμεινε με την πολύ σημαντική δραστηριότητα της αποθήκευσης καυσίμων για λογαριασμό τρίτων, αλλά δεν ήταν αρκετή για να αποφύγει τα προβλήματα.

Στον έλεγχό της βρίσκονται οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων (15 δεξαμενές συνολικής δυναμικότητας 200 χιλ. κυβικών μέτρων) στο Καλοχώρι της Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να αποτελέσουν «φιλέτο» για τους πιστωτές και τον ανταγωνισμό στην περίπτωση που η προσπάθεια επιβίωσης της εταιρείας δεν ευοδωθεί μέσα από την υπαγωγή στον πτωχευτικό κώδικα για την εξυγίανσή της.

Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις αντιπροσωπεύουν το 14% της συνολικής αποθηκευτικής ικανότητας στην Ελλάδα για καύσιμα και μέσω αυτών διακινούνταν την περίοδο προ της κρίσης περίπου δύο εκατ. κυβικά καυσίμων προς την ελληνική αγορά και τις βαλκανικές χώρες.

Στον έλεγχο του ομίλου βρίσκονται επίσης αποθηκευτικοί χώροι 12 χιλ. κ.μ. στην Αλβανία και 18 χιλ. κ.μ. στο Κόσοβο, ενώ είναι γνωστή η προσπάθεια της εταιρείας εδώ και 40 χρόνια να εξασφαλίσει άδειες για αποθηκευτικούς χώρους στη Σούδα της Κρήτης.

Διαθέτει επίσης στόλο 33 Ι.Χ. βυτιοφόρων οχημάτων, καθώς και επτά ιδιόκτητα εφοδιαστικά πλοιάρια για τον ανεφοδιασμό των νησιών και των διαφόρων πελατών της (ακτοπλοΐα, ναυσιπλοΐα, αλιευτικά, κ.λπ.) με καύσιμα ναυτιλίας.

Συναφείς αναρτήσεις
Σε δέσμη παρεμβάσεων για την οριστική διευθέτηση των εκκρεμοτήτων που σχετίζονται με την ΛΑΡΚΟ, με γνώμονα την ανάγκη να ...
Και κατασκευές
«Ισως το μεγαλύτερο έργο που έχουμε αναλάβει στο εξωτερικό είναι το υποθαλάσσιο καλώδιο που ενώνει την Σκοτία με την ...
Αύξηση επιδόματος εγκατάστασης στα 95 ευρώ
«Ο ΣΕΒ υπέγραψε με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενέργειας (ΠΟΕ) τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της Εμπορίας Πετρελαιοειδών. Η σύμβαση, με έναρξη ισχύος ...
EUROCERT
Η Revoil, 100% Ελληνική Εταιρεία Πετρελαιοειδών ανακοίνωσε την πιστοποίησή της σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001 για το Σύστημα ...
12ο Athens Energy Summit
Η χρηματοδότηση της πράσινης ενεργειακής μετάβασης μέσα από προγράμματα στήριξης και χρηματοδοτικά εργαλεία των τραπεζών και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ...
Μηχανισμός προστασίας καταναλωτών
Στο τελικό κείμενο συμβιβασμού στο Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας περιλήφθηκαν τελικά οι δύο προτάσεις που διεκδίκησε η ελληνική πλευρά. Προβλέπεται ρητά ...
Στην Ευρώπη
Αλμα έκανε η τιμή του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου, με το ολλανδικό αέριο (TTF), δείκτη αναφοράς για την Ευρώπη, να ενισχύεται ενδοσυνεδριακά ...
Ελληνοαμερικανός πολυεκατομμυριούχος
Μόλις δύο ημέρες αφότου ο διευθύνων σύμβουλος του CNN, Chris Licht, παραιτήθηκε από τη θέση του ένας ελληνοαμερικανός δισεκατομμυριούχος ...
Υποχωρούν οι τιμές στο ηλεκτρικό και το αέριο, φωτιά τα τρόφιμα
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Απριλίου 2023 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2022 προέκυψε αύξηση ...
 
 
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...
Η MYTILINEOS σε κοινοπραξία με τη GE Vernova ολοκλήρωσαν την κατασκευή της νέας μονάδας προσωρινής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με φυσικό αέριο στο Δουβλίνο, εντός του ...
To κόστος του Great Sea Interconnector, στο τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδος-Κύπρου και κυρίως τα ποσά που θα πρέπει να καλύψουν οι καταναλωτές ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από τη σύμβαση προμήθειας αερίου ...
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι τίθεται σε ισχύ το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θερινής περιόδου από την 1η Μαΐου 2024 μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2024 ...
Μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, τα γνωστά ΡΡΑ, συνολικής ισχύος 950 MW υπογράφηκαν το 2023 στην Ελλάδα, πράγμα που την κατατάσσει στην ...
Με ζημιές έκλεισε η χρήση του  2023 για την εταιρία διανομής φυσικού αερίου enaon ΕDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, μετά την ...
Ένας νέος φωτοβολταϊκός σταθμός, εγκατεστημένης ισχύος 80 MW, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, έρχεται να προστεθεί στην ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η έκθεση της Eurostat, που ...