Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
GfK TEMAX
Κάμψη για την αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο
Μείωση 6,8% παρουσίασε το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ.
Πέμπτη, 18/08/2016

Μείωση 6,8% παρουσίασε το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της GfK TEMAX για την Ελλάδα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2016, οι τομείς των φωτογραφικών ειδών (PH) και των προϊόντων Πληροφορικής (IT) επηρεάστηκαν στο μεγαλύτερο βαθμό με πτώση 15,3% και 27,2% αντίστοιχα.

Αναλυτικότερα, η ελληνική αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2016 –αύξηση 4,2%, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι τηλεοράσεις, το σημαντικότερο τμήμα του τομέα, παρουσίασαν αύξηση κατά 8,4%. Ήταν η πρώτη φορά που η κατηγορία είχε θετικό πρόσημο μετά από σχεδόν ένα χρόνο, αποκομώντας σημαντικό όφελος από το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Επίσης, η πτώση της μέση τιμής στις κάμερες δράσης είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση.

Στα φωτογραφικά είδη υπήρξε περαιτέρω μείωση στον τομέα των φωτογραφικών ειδών. Συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο του 2015 παρατηρήθηκε μείωση 15,3%, σε σύγκριση με τη αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Συνεχιζόμενη έντονη μείωση σημειώθηκε και στην κατηγορία των φωτογραφικών μηχανών με σταθερούς φακούς. Επιπλέον, οι πωλήσεις τόσο των SLR φωτογραφικών μηχανών όσο και των mirrorless (χωρίς καθρέφτη) φωτογραφικών μηχανών παρέμειναν αρνητικές. Επίσης, παρατηρήθηκε πτώση στην μέση τιμή πώλησης των φωτογραφικών μηχανών με αποσπώμενους φακούς.

Ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών παρέμεινε θετικός το δεύτερο τρίμηνο του 2016, αυξανόμενος κατά 2,1%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2015. Η ζήτηση για προϊόντα ψύξης αυξήθηκε 7%, χάρη στη θετική απόδοση των ψυγείων με κατάψυξη, καθώς και των τεχνολογικών εξελίξεων. Όλα τα εντοιχιζόμενα μοντέλα είχαν καλή απόδοση, ενώ σταθερά σε πωλήσεις παρέμειναν τα πλυντήρια και στεγνωτήρια.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το δεύτερο τρίμηνο του 2016 ήταν μία περίοδος σταθεροποίησης για τον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών, καταγράφοντας μία μικρή αύξηση 1,1%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Αύξηση παρουσιάστηκε στις κατηγορίες των αποχυμωτών, αντανακλώντας την τρέχουσα τάση προς το «ευ ζην» και την υγιεινή διατροφή. Άλλα προϊόντα που κινήθηκαν ανοδικά ήταν τα σίδερα σιδερώματος, οι ξυριστικές μηχανές και τα προϊόντα hair styling. Οι πωλήσεις τωνηλεκτρικών σκουπών είχαν επίσης θετική τάση (αύξηση κατά 4,6%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο το 2015.

Επίσης, το δεύτερο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε πτώση κατά 27,2%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες, οι φορητοί υπολογιστές και οι ταμπλέτες, μειώθηκαν κατά 32,1% και 37,4% αντίστοιχα. Αντίθετα, οι οθόνες υπολογιστών και τα περιφερειακά παιχνιδιών παρουσίασαν αυξητική τάση. Αύξηση παρουσιάστηκε στη μέση τιμή πώλησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.

Μετά από 6 θετικά τρίμηνο, ο τομέας των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα κατέγραψε πτώση το δεύτερο τρίμηνο του 2016, κατά 5,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση του τομέα, καθώς οι πωλήσεις των κινητών μειώθηκαν κατά 6,7%. Αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία των wearables (60,5%) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Η μέση τιμή πώλησης αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Όσον αφορά στα είδη εξοπλισμού γραφείου & τα αναλώσιμα, μετά από τέσσερα συνεχόμενα πτωτικά τρίμηνα, τόσο τα πολυμηχανήματα όσο και οι εκτυπωτές παρέμειναν σταθερά σε πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2016 καθώς ο τομέας συνολικά παρουσίασε οριακή πτώση κατά 0,7%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2015. 

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Η Ferryscanner, η αγαπημένη πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, εν’ όψει της νέας σεζόν, ανακοινώνει τον ταξιδιωτικό απολογισμό της για ...
Νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας
Σύντομα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας που θα εξασφαλίζει στην ΕΔΕΥΕΠ, την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία ...
Στην Αιτωλοακαρνανία
Tην ολοκλήρωση 39 νέων έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στην Ευρώπη - συμπεριλαμβανομένου και του πρώτου ηλιακού έργου κοινής ...
Μειωμένη κατά 15,38% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η κατανάλωση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Σε 4,3% από 5,2% στην Ευρώπη
Κατά 2,4% αυξήθηκαν οι τιμές καταναλωτή στη χώρα μας αυτόν τον μήνα ετησίως, σε εναρμονισμένη βάση για να μπορούν να συγκριθούν ...
Με +1,9% η ευρωζώνη
Όπως αποτυπώνεται στους εθνικούς λογαριασμούς της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η ελληνική οικονομία, μετά το ισχυρό σοκ του πρώτου ...
Οι τρεις λόγοι
Σε ΒΒΒ-, επίπεδα investment grade, αναβάθμισε την αξιολόγηση του ελληνικού αξιόχρεου η Scope Ratings, διατηρώντας σταθερό outlook.  Πρόκειται για τον δεύτερο ...
Πέρασε τροπολογία από το Κογκρέσο
Τη διερεύνηση των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την επέκταση της αμερικανικής στρατιωτικής παρουσίας στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στα νησιά, ...
 
 
«Έχουμε μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων κατά, περίπου, 40%, δηλαδή από το 8,3 % που ήταν έχει φτάσει κοντά στο 5%, βεβαίως δεν έχουμε φτάσει εκεί που ...
Η πλήρως αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του Διαδικτύου. Ένα εξαιρετικά χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο ...
Συνάντηση εργασίας μεταξύ του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, συνοδευόμενου από την Αναπληρώτρια Συνήγορο του Καταναλωτή κα. Βασιλική Μπώλου και τον Βοηθό ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε σήμερα, Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη τα ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, πραγματοποίησε επίσκεψη σήμερα, Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου, σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ (ΓΑΛΑΞΙΑΣ), προκειμένου να διαπιστώσει από κοντά την ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, επισκέφθηκε σήμερα Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023, κατάστημα μεγάλης αλυσίδας παιχνιδιών και εποχικών ειδών (Jumbo)  ενόψει της εορταστικής περιόδου ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), το Εμπορικό ...
H Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου μετά την “Ημέρα των Ευχαριστιών” (Thanksgiving) ως η αρχή της Χριστουγεννιάτικης ...
Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Την πορεία των τιμών των ηλιακών θερμοσιφώνων τους τελευταίους μήνες καταγράφει σε έρευνά της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, χρησιμοποιώντας δείγμα εξήντα προϊόντων ...
Τη στήριξη της Βιομηχανίας Τροφίμων στη νέα κυβερνητική πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» ζήτησε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας κατά τη διάρκεια της συνάντησής ...
Στις 108,1 μονάδες ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος το Μάϊο
Ελαφρά υποχώρηση κατέγραψε ο δείκτης οικονομικού κλίματος, στην Ελλάδα, μετά την ισχυρή άνοδο του προηγούμενου μήνα και διαμορφώνεται στις 108,1 μονάδες από 108,7 ...
Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Με δεδομένο το θετικό απολογισμό της αγοραστικής κίνησης κατά την περίοδο των Γιορτών στην Αθήνα και σε άλλα αστικά κέντρα της χώρας, οι έμποροι ...