Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σύσταση Φορέα Διατήρησης Αποθεμάτων ασφαλείας
Με στόχο την διαφάνεια στην τιμολόγηση των καυσίμων
Τετάρτη, 16/11/2016

Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τη σύσταση του Κεντρικού Φορέα Διατήρης Αποθεμάτων ασφαλείας πετρελαιοειδών προϊόντων έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση επιδιώκοντας τη διαφάνεια στην τιμολόγηση των καυσίμων αλλά και την άρση των εμποδίων στις εισαγωγές. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Business Energy” τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Μεταφορών έχουν ετοιμάσει το σχετικό κείμενο που προβλέπεται στο νόμο 4123/2013 και αποτελεί μία από τις σοβαρές εκκρεμότητες ως προς την ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού στον κλάδο των πετρελαιοειδών και ιδίως στο στάδιο της διύλισης. Υπενθυμίζεται ότι τη σύσταση και λειτουργία της ανώνυμης μη κερδοσκοπικής εταιρίας είχε προτείνει από το 2007 και επανήλθε το 2008 και το 2012 η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο ειδικής έρευνας που είχε κάνει στον κλάδο των πετρελαιοειδών. 

Το 2013 η τότε κυβέρνηση ενσωματώνοντας και σχετική κοινοτική οδηγία για τα αποθέματα ασφαλείας καυσίμων προέβλεψε τη δημιουργία του Κεντρικού Φορέα Διατήρησης Αποθεμάτων Α.Ε.. Τέτοιοι οργανισμοί υπάρχουν και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη και είναι αρμόδιοι για την τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας καυσίμων για λογαριασμό των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και όσων έχουν τέτοια υποχρεώση. Η τήρηση αποθεμάτων γίνεται έναντι τιμήματος σε πιστοποιημένους αποθηκευτικούς χώρους. 

Με τη σύσταση του Φορέα, σύμφωνα και με το σκεπτικό των γνωμοδοτήσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού επιδιώκονται:

Η άρση εμποδίων στις εισαγωγές καυσίμων. Μία εταιρία εμπορίας ή μία κοινοπραξία πρατηρίων δεν είναι εύκολο να φέρει από το εξωτερικό ποσότητες καθώς θα πρέπει να φυλάει αποθέματα ασφαλείας σε ειδικές πιστοποιημένες εγκαταστάσεις. Αυτή την υποχρέωση, σήμερα, αναλαμβάνουν τα διυλιστήρια έναντι τιμήματος και, υποχρεώνουν εμμέσως, τον υπόχρεο σε αγορά καυσίμων που εκείνα παράγουν.

Η τιμολόγηση που κάνουν τα διυλιστήρια, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, δεν είναι διαφανής, ενώ ενδεχομένως οδηγούν και σε καταχρηστική συμπεριφορά. 

Ο Κεντρικός Φορέας Τήρησης Αποθεμάτων θα αναλαμβάνει για λογαριασμό των εταιριών εμπορίας να βρει εγκαταστάσεις και με διακριτές χρεώσεις να τηρεί τα σχετικά αποθέματα και να ανοίξει έτσι και το παιχνίδι των εισαγωγών, προκαλώντας ανταγωνισμό στα διυλιστήρια.     

Συναφείς αναρτήσεις
Συνάντηση εργασίας μεταξύ του Συνηγόρου του Καταναλωτή κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, συνοδευόμενου από την Αναπληρώτρια Συνήγορο του Καταναλωτή κα. Βασιλική ...
Tο πράσινο φως για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της αλυσίδας Κωτσόβολος έλαβε χθες η ΔΕΗ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. ...
Η Αϊρίν Έβελυν Μικέλα Μαίρη Σαρπ είναι η νέα Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού κατόπιν πρότασης του Υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, η οποία ...
EUROCERT
Η Revoil, 100% Ελληνική Εταιρεία Πετρελαιοειδών ανακοίνωσε την πιστοποίησή της σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001 για το Σύστημα ...
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Το πράσινο φως στο deal Τράπεζας Πειραιώς - MIG, άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στην ανακοίνωση της, που εκδόθηκε πριν από ...
Ψηλά τα καύσιμα κίνησης
Ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 7,2% το Δεκέμβριο 2022 στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Τον ...
Από Δευτέρα ανοίγει για όλα
Διαθέσιμη είναι η πλατφόρμα του Power Pass για τους έχοντες ΑΦΜ που λήγουν σε 9. Μέχρι αύριο Σάββατο αναμένεται ...
Πράσινο φως από Κομισιόν για την παρέμβαση στο ηλεκτρικό ρεύμα από τον Ιούλιο
Νέο πακέτο στήριξης ύψους 375 εκα. ευρώ με παρέμβαση σε βενζίνη και ντίζελ ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, ενώ παράλληλα για ...
Θα είναι υψηλότερα τα ποσά
Με ένα πακέτο επιδοτήσεων το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 200 εκατ. ευρώ, η κυβέρνηση επιχειρεί να σβήσει μέρος από ...
 
 
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...