Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έργα 9 δις ευρώ δρομολογούνται την επόμενη πενταετία
Ενεργειακός κόμβος η Ελλάδα
Με αφορμή την επίσκεψη του Επιτρόπου Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε το "Business Energy" παρουσιάζει τα έργα προτεραιότητας που στηρίζει και η Ε.Ε.:
Δευτέρα, 23/01/2017

Ενεργειακά έργα της τάξης των 9 δισ. ευρώ δρομολογούνται στα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, μετατρέποντας τη χώρα μας σε σταυροδρόμι διέλευσης φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας προς την Ε.Ε.

Με αφορμή τις τελευταίες δηλώσεις του Επιτρόπου Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε για τη στήριξη της Κομισιόν στη χώρα μας ώστε να εξελιχθεί σε ενεργειακός κόμβος το "Business Energy" παρουσιάζει τα έργα προτεραιότητας που στηρίζει και η Ε.Ε.:

 Διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας - Βουλγαρίας. Ο IGB προβλέπεται να συνδέσει το Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) με το αντίστοιχο Βουλγαρικό, έχοντας σαν αφετηρία την περιοχή της Κομοτηνής. Θα έχει μήκος 182 χλμ., διάμετρο 32 inches και αρχική μεταφορική ικανότητα 3 bcm/y (δισ. κ.μ. ετησίως) με δυνατότητα αναβάθμισης (με την προσθήκη συμπιεστή) στα 5bcm/y. Προβλέπεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2018, ενώ το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης ανέρχεται στα 250 εκατομμύρια ευρώ.

• Πλωτός Σταθμός (LNG) στην Αλεξανδρούπολη - ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης. Το έργο αποτελείται από μία υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και από ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού. Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης έχει επίσης τη δυνατότητα να συνδεθεί και να τροφοδοτεί με φυσικό αέριο και άλλα συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου που προγραμματίζεται να αναπτυχθούν στο μέλλον όπως ο TAP.

Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο θα φθάνει στην πλωτή μονάδα με δεξαμενόπλοια μεταφοράς, θα μεταγγίζεται με βραχίονες και θα αποθηκεύεται προσωρινά στις κρυογενικές δεξαμενές της μονάδας.

Στη συνέχεια θα αεριοποιείται στις εγκαταστάσεις που βρίσκονται πάνω στην πλωτή μονάδα και μέσω ειδικής διάταξης (πυργίσκος και εύκαμπτοι αγωγοί) θα μεταφέρεται στον υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς ο οποίος ακολουθώντας μία διαδρομή 24 χλμ. θα προσαιγιαλώνεται στην περιοχή του Απαλού, ανατολικά της Αλεξανδρούπολης. Κατόπιν, συνεχίζοντας με βόρεια πορεία 4 χλμ θα καταλήγει στον νέο Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό στην περιοχή Αμφιτρίτης όπου θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Η πλωτή μονάδα θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένη σε σταθερό σημείο και σε απόσταση 17,6 χλμ ΝΔ από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ από την απέναντι ακτή της Μάκρης. Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αποσκοπεί στη δημιουργία μίας τέταρτης πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα μας, δυναμικότητας παροχής έως 700.000 κυβικών μέτρων ανά ώρα ή 6,1 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως και αποθηκευτικής ικανότητας έως 170.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η εμπορική λειτουργία του έργου αναμένεται το 2019.

• Αγωγός EastMed. Εχει γίνει προμελέτη εφικτότητας (pre-feasibility) με θετικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τα ισχύοντα χρονοδιαγράμματα, η λειτουργία του προβλέπεται να ξεκινήσει το 2021. Ο αγωγός θα μπορεί να μεταφέρει αέριο από τα νέα κοιτάσματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στην Ελλάδα και μέσω του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου ή/και Διασυνδετήριων Αγωγών προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ο αγωγός συνολικού μήκους περίπου 1.200 χλμ. θα αποτελείται από υποθαλάσσια τμήματα από τα κοιτάσματα έως την Κύπρο και στη συνέχεια, μέσω της Κρήτης και έως την Πελοπόννησο. Τα χερσαία τμήματα του αγωγού από την Πελοπόννησο μέχρι την Ηπειρο θα έχουν μήκος περίπου 480 χλμ.

Το έργο εκτιμάται πως θα προσφέρει περίπου 2.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας, ενώ το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 6 δισ. ευρώ.

• Αγωγός TAP. Ο Διαδριατικός Αγωγός θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη.

Θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου. Η κατασκευή του αγωγού ξεκίνησε εντός του 2016 και ο προϋπολογισμός του έργου για το τμήμα της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται στα 1,5 δισ. ευρώ.

• Ηλεκτρική διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας. Το έργο, γνωστό και ως Euro-Asia Interconnector, αφορά υποθαλάσσιο 600 kV DC καλώδιο για τη διασύνδεση των ηλεκτρικών συστημάτων Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας. Το καλώδιο θα έχει μεταφορική ικανότητα 2000 MW και συνολικό μήκος περίπου 1518 χλμ. Ειδικότερα θα περιλαμβάνει τρεις διασυνδέσεις:

• 329 km μεταξύ Ισραήλ - Κύπρου.

• 879 km μεταξύ Κύπρου και Κρήτης.

• 310 Km μεταξύ Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας.

Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης στον ελληνικό χώρο ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια με 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Συναφείς αναρτήσεις
Η Ferryscanner, η αγαπημένη πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, εν’ όψει της νέας σεζόν, ανακοινώνει τον ταξιδιωτικό απολογισμό της για ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ για τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, που προκαλούν οι αναπροσαρμογές ...
Επτά έργα ελληνικού ενδιαφέροντος και ανάμεσα τους το GRECY, η ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου- Ελλάδος που προωθεί ο όμιλος Κοπελούζου, ...
Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών Τζανκάρλο Τζορτζέτι, μιλώντας σήμερα στις αρμόδιες επιτροπές του ιταλικού κοινοβουλίου, αναφέρθηκε στα δημοσιονομικά της χώρας ...
Kρατική ενίσχυση ύψους 1 δισ. ευρώ, με τη μορφή των CfD (Συμβολαίων για τη Διαφορά) για δύο μεγάλες μονάδες ...
Φυσικό αέριο στην Κρήτη σχεδιάζει να φέρει η enaon-EDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, και μάλιστα έχει εντάξει ...
Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι τρεις χώρες της Ευρώπης που αναπτύσσουν τις περισσότερες υποδομές φυσικού ...
 
 
Η MYTILINEOS εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12- 18 μηνών, ...
Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία ...
Ένα έργο στρατηγικής σημασίας που θα συμβάλει στο «πρασίνισμα» του ενεργειακού μείγματος της Ευρώπης, δίνοντας πρόσβαση σε νέες πηγές καθαρής ενέργειας δρομολογούν από ...
Σε επίπεδα παρεμφερή με αυτά του Απριλίου αναμένεται να διαμορφωθούν τον Μάιο τα τιμολόγια ρεύματος, που θα ανακοινώσουν οι προμηθευτές τη Μεγάλη Τετάρτη. Η ...
Εξαιρετικά χαμηλούς ρυθμούς αύξησης της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη προβλέπει o Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) και παρότι οι γεωπολιτικές  εξελίξεις αποτελούν το μεγαλύτερο ...
Με την επανέναρξη της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών πλοίων (truck loading) με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Ρεβυθούσα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ενίσχυσε σημαντικά ...
Η εταιρεία ELICA MEDITERRANEAN ELECTRICAL INTERCONNECTION S.M. S.A., μέλος του Ομίλου Κοπελούζου, που αναπτύσσει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης “GREGY”, δημοσίευσε τις δύο ...
Το ενδεχόμενο νέων συνεργασιών με αμερικανικές εταιρίες άφησε ανοικτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, στην ομιλία του χθες στο ...
Θετικές προοπτικές για το φυσικό αέριο, ως το καύσιμο μετάβασης, για  τα επόμενα χρόνια διαβλέπει  ο γενικός διευθυντής της εταιρίας “Φυσικό Αέριο” Γιάννης ...
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon EDA (πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών),  ...
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ...