Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Koμισιόν
Επενδύσεις 1,3 δισ. ευρώ στην Ελλάδα με 10 έργα
Μεταξύ άλλων, 377 εκατ. ευρώ για μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική.
Παρασκευή, 24/03/2017

Την ολοκλήρωση, εντός της τρέχουσας δημοσιονομικής περιόδου 2014–2020, των μεγάλων έργων που ξεκίνησαν κατά την περίοδο 2007–2013, με άμεσα οφέλη για τον ελληνικό λαό και για την πραγματική οικονομία της χώρας προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με μια επενδυτική προσπάθεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ.

«Αυτά τα έργα υποδομής, που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ, προορίζονται να υποστηρίξουν μια στρατηγική ανάπτυξης, υπό ελληνική ηγεσία, και αποτελούν απτή έκφραση της αλληλεγγύης της ΕΕ. Πάνω από 35 δισ. ευρώ από τα κονδύλια της ΕΕ επενδύονται στη χώρα κατά τη δημοσιονομική περίοδο 2014–2020 και συνιστούν μια ισχυρή βάση για την επιστροφή στη διαρκή ευημερία. Σε συνδυασμό με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, τον πυρήνα του επενδυτικού σχεδίου του προέδρου Juncker, μπορούν να αποτελέσουν επίσης πόλο έλξης περισσότερων ιδιωτικών επενδύσεων», δήλωσε η αρμόδια για την περιφερειακή πολιτική επίτροπος Corina Creţu.

Σχεδόν 51 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη υποδομών ευρυζωνικότητας στη χώρα

Αυτό το επενδυτικό πακέτο αποσκοπεί στην ευρυζωνική κάλυψη αγροτικών και απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας. Το έργο αυτό συμβαδίζει με τους στόχους της ψηφιακής ενιαίας αγοράς και θα βοηθήσει να επιτευχθεί ο στόχος της συνδεσιμότητας για ολόκληρη τη χώρα μέχρι το 2020. Με τον τρόπο αυτόν θα ενισχυθεί η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα, θα αναπτυχθεί η ηλεκτρονική διοίκηση και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και θα δοθεί στις αγροτικές κοινότητες η δυνατότητα να αναλάβουν κεντρικό ρόλο στη μετάβαση της ελληνικής οικονομίας προς την έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη.

377 εκατ. ευρώ για μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική

Το αθηναϊκό μετρό έχει λάβει εντατική χρηματοδοτική υποστήριξη από την ΕΕ. Πλέον θα έχουν επενδυθεί πάνω από 261 εκατ. ευρώ στην επέκταση της γραμμής 3 διαμέσου των δυτικών προαστίων της Αθήνας και μέχρι τον Πειραιά, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη και τον πιο σημαντικό επιβατικό και εμπορευματικό λιμένα της Ελλάδας. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή έξι νέων σταθμών του μετρό και την προμήθεια 17 αμαξοστοιχιών και αναμένεται να έχει τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2020 για να εξυπηρετεί άλλους 174.000 ακόμα κατοίκους της Αθήνας.

Πάνω από 58 εκατ. ευρώ επενδύονται στην επέκταση της γραμμής του τραμ από το κέντρο της πόλης μέχρι τον λιμένα. Το έργο αυτό περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 13 σταθμών του τραμ και την προμήθεια 25 βαγονιών και θα δώσει σε άλλους 11.000 ανθρώπους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το δίκτυο του τραμ ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.

Τέλος, πάνω από 18 εκατ. ευρώ επενδύονται στη σχεδίαση, την εγκατάσταση και τη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος αυτόματης είσπραξης εισιτηρίων στην Αθήνα, που θα καλύπτει όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή. Τα χάρτινα εισιτήρια θα αντικατασταθούν σταδιακά από ένα σύστημα ηλεκτρονικής επικύρωσης που θα διευκολύνει τους χρήστες στις διαδρομές τους και θα περιορίσει την εισιτηριοδιαφυγή.

Πάνω από 730 εκατ. ευρώ στην επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης

Η ΕΕ παρέχει χρηματοδοτική υποστήριξη στην κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοοδηγούμενου συστήματος μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης για την τόνωση της τοπικής οικονομίας. Πάνω από 407 εκατ. ευρώ θα έχουν επενδυθεί στην ολοκλήρωση της κύριας γραμμής μετρό της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών ανακαίνισης σε σταθμούς του μετρό, της κατασκευής νέων σηράγγων και της προμήθειας 24 αμαξοστοιχιών. Αφού τεθεί σε λειτουργία, το 2020, η γραμμή του μετρό αναμένεται να εξυπηρετεί 247.000 επιβάτες ημερησίως και να συμβάλει στη μείωση της οδικής κυκλοφορίας και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον, 323 εκατ. ευρώ περίπου θα δοθούν για την επέκταση του μετρό μέχρι την πόλη της Καλαμαριάς, νοτιοανατολικά της Θεσσαλονίκης. Με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθεί η καθημερινή ζωή σε αυτή την αστική περιοχή, ιδίως για τους εργαζόμενους που μετακινούνται καθημερινά μεταξύ Καλαμαριάς και Θεσσαλονίκης.

Σχεδόν 50 εκατ. ευρώ για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πελοπόνησσο

Η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών–Πατρών συνδέει το λιμάνι της Πάτρας με το λιμάνι του Πειραιά και τον διεθνή αερολιμένα των Αθηνών. Αποτελεί έτσι έναν βασικό άξονα μεταφορών πάνω στον διάδρομο Ανατολής/ανατολικής Μεσογείου του βασικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Αυτή η επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει εργασίες εκσυγχρονισμού στο τμήμα μεταξύ Διακοφτού και Ροδοδάφνης. Το έργο αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και θα αυξήσει την ποικιλία των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των μεγάλων πόλεων και λιμένων της χώρας.

38 εκατ. για βελτίωση της συλλογής-επεξεργασίας λυμάτων στην περιφέρεια Αττικής

Με το ποσό αυτό χρηματοδοτείται η κατασκευή ενός σύγχρονου αποχετευτικού δικτύου μήκους σχεδόν 100 χλμ. και μιας μονάδας επεξεργασίας λυμάτων στις πόλεις του Κορωπίου και της Παιανίας, νοτιοανατολικά της Αθήνας, τα οποία καλύπτουν τα περιβαλλοντικά πρότυπα και τις απαιτήσεις που ισχύουν στην ΕΕ. Αυτό το αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης λυμάτων θα εξυπηρετεί σχεδόν 95.000 ανθρώπους.

92 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων στη Βόρεια Ελλάδα

Πάνω από 64 εκατομμύρια ευρώ επενδύονται στην αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης και των παράπλευρων οδών, για καλύτερη και ταχύτερη οδική σύνδεση της πόλης με τα μεγάλα οδικά δίκτυα – την Εγνατία οδό, τον αυτοκινητόδρομο Πειραιά–Αθηνών–Θεσσαλονίκης–Ευζώνων (ΠΑΘΕ) και τον διάδρομο Ανατολής/ανατολικής Μεσογείου του ΔΕΔ-Μ. Τα έργα αυτά θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και έτσι οι κάτοικοι, ιδίως το ένα εκατομμύριο άνθρωποι που ζουν στις δυτικές συνοικίες της πόλης (Αμπελόκηποι–Μενεμένη, Κορδελιό–Εύοσμος και Παύλου Μελά), θα ωφεληθούν από τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορρύπανσης.

Επιπλέον, σχεδόν 28 εκατομμύρια ευρώ επενδύονται στην ολοκλήρωση και την αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου Α29 (που αποτελεί επίσης μέρος του διαδρόμου Ανατολής/ανατολικής Μεσογείου), στο τμήμα μεταξύ Κορομηλιάς και Κρυσταλλοπηγής, στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Τα έργα αυτά θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων και θα βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια.

Ιστορικό

Τον Ιούλιο του 2015 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το πρόγραμμα για την απασχόληση και την ανάπτυξη στην Ελλάδα, που αποσκοπεί στην πλήρη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών και επενδυτικών ταμείων από τη χώρα.

Κατά τη δημοσιονομική περίοδο 2014–2020 η Ελλάδα θα λάβει από την ΕΕ κεφάλαια ύψους 35 δισ. ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται 20 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία και 15 δισ. ευρώ από τα γεωργικά ταμεία.

Η Ελλάδα έχει ωφεληθεί από μια εξαιρετικά εμπροσθοβαρή κατανομή των πόρων από τα προγράμματα της πολιτικής συνοχής, προκειμένου να δοθεί ώθηση στην επιλογή και την υλοποίηση έργων σε τοπικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένης και της δεύτερης φάσης πολλών μεγάλων έργων.

Συναφείς αναρτήσεις
Μία πρωτοποριακή επένδυση, άνω των 500 εκατ. ευρώ, για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) δρομολογεί ο ...
Eπενδύσεις της τάξης των 770 εκατ. ευρώ για τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε 11 περιφέρειες της χώρας, συμπεριλαμβανομένης ...
Σύμφωνα με την έρευνα της KPMG Global Industrial Manufacturing CEO Outlook σε 175 CEOs των βιομηχανικών κατασκευών παγκοσμίως, η ...
Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι τρεις χώρες της Ευρώπης που αναπτύσσουν τις περισσότερες υποδομές φυσικού ...
Με ρυθμό ανάπτυξης 2% ολοκλήρωσε το 2023 η ελληνική οικονομία, η οποία είδε το ΑΕΠ να παρουσιάζει αύξηση κατά ...
Έμφαση στις τεχνολογίες δέσμευσης καθώς και  απορρόφησης του διοξειδίου του άνθρακα απ’ ευθείας από την ατμόσφαιρα δίνει πλέον η ...
Επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 δισ. ευρώ ως το 2030
Σε πολυενεργειακό πάροχο μετεξελίσσεται η Mοτορ Οιλ, μέσα από  ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 δισ. ευρώ ως το ...
Απρόβλεπτος παράγοντας οι καταστροφές στην Θεσσαλία
Μέσο ρυθμό ανάπτυξης 2,4% προβλέπει το ΚΕΠΕ για το 2023. Στην ανάλυσή του σημειώνει ότι στην παρούσα συγκυρία η ...
Πήραν το 10% των Ελληνικών Οινοποιείων
Η οικογένεια Αντετοκούνμπο είναι γνωστό πως εκτός του μπάσκετ, έχει πάντα ανοιχτά μάτια και αυτιά για επενδύσεις καθώς είναι ...
 
 
Έντονη βελτίωση καταγράφουν οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία, σύμφωνα με τον μηνιαίο δελτίο του ΙΟΒΕ, λόγω της σημαντικής ενίσχυσης των προβλέψεων για την ...
Αυξητικές τάσεις παρουσίασε η εξέλιξη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων όλων των κλάδων δραστηριότητας της οικονομίας τον τον Φεβρουάριο. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, γα το ...
Χθες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία για την οικονομική ανισότητα και φτώχεια. Το 2022, έτος αναφοράς στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν ...
Οι νέοι κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, που τίθενται από φέτος σε ισχύ, αποτελούν θετική εξέλιξη για την Ελλάδα, καθώς ικανοποιούν διαχρονικές επιδιώξεις ...
Την πρόθεσή της να είναι υποψήφια για την προεδρία του ΣΕΒ σε δύο μήνες ανακοίνωσε από το βήμα του ετήσιου συνεδρίου του Πανελλήνιου ...
Πρόσθετες τεχνικές διατάξεις για τη ρύθμιση οφειλών περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και ...
Στο 3,75% διαμορφώθηκε η απόδοση στη σημερινή δημοπρασία εντόκων γραμματίων διάρκειας 26 εβδομάδων, ύψους 625 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο ΟΔΔΗΧ. Στην προηγούμενη αντίστοιχη ...
Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος απέστειλε χθες 21/3/2024 την ακόλουθη επιστολή προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Νικόλαο Παπαθανάση και προς ...
Με ρυθμό ανάπτυξης 2% ολοκλήρωσε το 2023 η ελληνική οικονομία, η οποία είδε το ΑΕΠ να παρουσιάζει αύξηση κατά 1,2% στο τελευταίο τρίμηνο ...
Για μια επιτυχία χωρίς προηγούμενο έκανε λόγο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης μετά την ολοκλήρωση της διάθεσης των μετοχών της Τράπεζας Πειραιώς. Αναλυτικά ...
«Η πορεία της οικονομίας είναι η βάση της προσπάθειας για την επιστροφή της γενιάς του brain drain. Όμως για να προσελκύσουμε όσο γίνεται ...
Στις 78.604 ανέρχονται οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέσα σε 9 ημέρες στον 4ο κύκλο χρηματοδότησης για την κάλυψη μέρους του κόστους αγοράς POS και διασύνδεσης με την ταμειακή μηχανή, ...