Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
14 Αεροδρόμια
Μέτωπο Σπίρτζη με τη Fraport
Τετάρτη, 13/09/2017

«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ. Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς που τα επιβλέπουν».

Ο υπουργός διευκρίνισε πως αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών». «Πριν λίγους μήνες, η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μη συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;» διερωτήθηκε και εξήγησε: «Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε...».

Tι απαντά η Fraport

H Fraport Greece, αναγνωρίζοντας την ευθύνη της απέναντι στις  τοπικές κοινωνίες αλλά και τον ρόλο των αεροδρομίων στις τοπικές οικονομίες, αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήθος  παρεμβάσεων  και εργασιών κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίες όμως  δεν θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων και δεν θα περιόριζαν την επιβατική κίνηση, υπογραμμίζει η εταιρεία.

Συγκεκριμένα στα 14 αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν  5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων – που φέτος διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2.5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι αν τα μεγάλα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των υποδομών των αεροδρομίων ξεκινούσαν στο μέσο της καλοκαιρινής περιόδου, το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό, για την εθνική και τοπική οικονομία, θα ήταν τεράστιο, καθώς η χωρητικότητα και η δυναμικότητα των αεροδρομίων θα μειωνόταν σημαντικά. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμά της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ - πέραν του 1,234 δις ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί. Τα έργα αυτά αναμένεται να  ξεκινήσουν βάσει του αρχικού προγραμματισμού το φθινόπωρο.  Η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα. Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων η στον προγραμματισμό της Fraport Greece.   Τα έργα όμως μπορούν μόνο να ξεκινήσουν αφού πρώτα εγκριθούν από το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece. 

Σχετικά με τις προγραμματισμένες από το 2006 εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (διασταύρωση του Διαδρόμου 16/34 με τον Διάδρομο 10/28), η Fraport Greece κρίνοντας βάσιμη την ανησυχία των τοπικών φορέων και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις επιπτώσεις της υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων κατά τη θερινή περίοδο, είχε στηρίξει, πριν από σχεδόν έναν χρόνο, το αίτημα τους για παράταση της έναρξής τους.

Η διεξαγωγή εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο συνεπάγεται ότι ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης του Αεροδρομίου «Μακεδονία» 16/34 θα πρέπει να τεθεί εκτός λειτουργίας. Σημειώνεται επίσης ότι ο Διάδρομος 16/34 είναι ο μοναδικός διάδρομος εν λειτουργία στο αεροδρόμιο, αφού ο δεύτερος διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης (10/28) παραμένει για πάνω από μια δεκαετία κλειστός λόγω εκτέλεσης έργων επέκτασης.  

Η Fraport Greece δεν είχε καμία αρμοδιότητα και κανένα δικαίωμα να πραγματοποιήσει αυτούς τους ελέγχους πριν από την ανάληψη της διαχείρισης και της λειτουργίας των 14  αεροδρομίων, ούτε είχε κάποιο λόγο να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα ενός έργου, του οποίου μάλιστα την ευθύνη έχει το κράτος. Μόλις ανέλαβε τη διαχείριση και τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (11 Απριλίου 2017) προχώρησε άμεσα σε εκτεταμένους ελέγχους, οι οποίοι μεταξύ άλλων αφορούσαν και στην αντοχή του οδοστρώματος του τμήματος της διασταύρωσης των Διαδρόμων 16/34 - 10/28 στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Οι σχετικοί έλεγχοι, διεξήχθησαν σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2017. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έκθεσης των ελέγχων κοινοποιήθηκαν άμεσα στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠΑ).

Σύμφωνα με αυτά:
-η ακεραιότητα της σχετικής υποδομής είναι ικανή να εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια.

-η κατάσταση του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται συμπαγής και κρίνεται ότι δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου.

-οι προγραμματισμένες εργασίες στη διασταύρωση δεν θα βελτιώσουν ουσιαστικά την απόδοση του οδοστρώματος

-ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου, θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη εκφράσει τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στην ματαίωση πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Το κλείσιμο του Διαδρόμου 16/34 και η ακόλουθη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου. Επιπλέον τυχόν καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων μετά τον Απρίλιου 2018 θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια. 

Η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές απαιτούνται, τονίζει η εταιρεία.

Συναφείς αναρτήσεις
Στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ανοδος καταγράφεται στη διακίνηση επιβατών και των πτήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2019, ...
Κ. Καραμανλής
«Πιστεύω στη συνέχεια του κράτους, στη συνέχεια της δημόσιας διοίκησης. Όπου βρούμε πράγματα σωστά θα τα συνεχίσουμε, εκεί που ...
Aττική Οδός
Χωρίς απάντηση στα όσα αληθή και συγκεκριμένα ανέφερε η ανακοίνωση της «Αττικής Οδός Α.Ε.» της 24ης Ιουνίου 2019 με ...
Σπίρτζης
Μετά από εισήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, με διάταξη που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ...
Αττική Οδός
Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης από την «Αττική Οδός Α.Ε.» σχετικά  με τις νέες τιμές των διοδίων, που θα ...
Fraport Greece
Πάνω από 30 εκατ. οι επιβάτες διακινήθηκαν το 2018 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται η Fraport ...
Σπίρτζης
«Τα μεγάλα έργα, όσον αφορά τα μεγάλα οδικά και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ή έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται», λέει ...
Fraport
Τους καρπούς των επενδύσεών της δρέπει η Fraport. Τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται ανά τον κόσμο παρουσίασαν τον Ιούλιο αύξηση ...
Fraport
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση του ΔΣ της Fraport που δημοσιεύτηκε σήμερα για την περίοδο Ιανουάριου-Ιουνίου 2018, ο όμιλος ...
 
 
Τη μείωση κατά 50% των προμηθειών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τερματικών POS προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε τροπολογία του Υπουργείου ...
Σε μια σειρά από επίκαιρα ζητήματα φορολογίας αναφέρθηκε αναλυτικά ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, επ' ευκαιρία συνέντευξής του στην ...
Η επιλογή της Κυβέρνησης το 2021 να διευρύνει τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, συστήνοντας τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, δικαιώνεται μέρα με την μέρα, ...
Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το νέο 30ετές ομόλογο, τον δεύτερο τίτλο τέτοιας διάρκειας που έχει εκδοθεί από το 2021, και που αποτελεί ...
Νομοθετική ρύθμιση που θα μειώνει κατά 50% τις χρεώσεις των τραπεζών στα POS προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην τηλεόραση ...
Στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒ στις 22/4, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, κ. Δημήτρης  Παπαλεξόπουλος και ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής ...
Υψηλότερο του στόχου ήταν το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του 2023 σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της EΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές ...
H επίτευξη της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης της χημικής βιομηχανίας και συγχρόνως η υποστήριξη της ανταγωνιστικότητάς της όπως και η ανάπτυξή της ως ...
Έντονη βελτίωση καταγράφουν οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία, σύμφωνα με τον μηνιαίο δελτίο του ΙΟΒΕ, λόγω της σημαντικής ενίσχυσης των προβλέψεων για την ...
Αυξητικές τάσεις παρουσίασε η εξέλιξη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων όλων των κλάδων δραστηριότητας της οικονομίας τον τον Φεβρουάριο. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, γα το ...
Χθες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία για την οικονομική ανισότητα και φτώχεια. Το 2022, έτος αναφοράς στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν ...
Οι νέοι κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, που τίθενται από φέτος σε ισχύ, αποτελούν θετική εξέλιξη για την Ελλάδα, καθώς ικανοποιούν διαχρονικές επιδιώξεις ...