Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Financial Times
Τα ηλεκτρικά όνειρα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Πέμπτη, 14/09/2017

Η Κίνα μπορεί να μαθαίνει τεχνικές από τη Δύση, αλλά τις προσαρμόζει στην τοπική κουλτούρα. Αυτό συμβαίνει και με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Το Σαββατοκύριακο, ένα στέλεχος της κινεζικής βιομηχανίας ανέφερε πως το ευρωπαϊκό χρονοδιάγραμμα για τη «διακοπή των πωλήσεων των παραδοσιακών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων» θα εφαρμοστεί και στην Κίνα. Προέβλεψε ότι εξαιτίας αυτού, θα ακολουθήσει περίοδος «αναταράξεων».

Έχει δίκιο, θα υπάρξει ανταγωνισμός για την απόκτηση υπεροχής.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα με την ατμοσφαιρική ρύπανση σημαίνει πως έχει κίνητρο να δώσει ώθηση στην ηλεκτροκίνηση. Βλέπει επίσης τον εξηλεκτρισμό ως μια ευκαιρία για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου να καλύψει την απόσταση από τις παραδοσιακές δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, με 1,2% πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τη UBS.

H Bernstein υπολογίζει ότι ένα μέσο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης κοστίζει 15.000 δολάρια για να παραχθεί, έναντι 24.000 για ένα συγκρίσιμο ηλεκτροκίνητο. Η διαφορά οφείλεται στην μπαταρία, η οποία αντιστοιχεί στο μισό κόστος του ηλεκτροκίνητου οχήματος. Μια μηχανή εσωτερικής καύσης αντίθετα αντιστοιχεί μόλις στο 15% του κόστους ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου.

Οι κρατικές επιδοτήσεις βοήθησαν να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα πιο οικονομικά για τους καταναλωτές, ενώ βοήθησαν τους κατασκευαστές με τα υψηλότερα κόστη. Αλλά το σύστημα επιδοτήσεων μεταρρυθμίζεται για να εστιάσει περισσότερο σε ποσοστώσεις και πιστώσεις, μεταφέροντας μεγαλύτερο μέρος του κόστους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κατασκευαστές πρέπει όλο και περισσότερο να επιλέγουν ανάμεσα στη διατήρηση των τιμών σε βάρος του όγκου πωλήσεων ή στο να θυσιάζουν τα περιθώρια για να διατηρούν μερίδιο αγοράς.

Εν τω μεταξύ, οι παραγωγοί στη Δύση, για τους οποίους η Κίνα υπήρξε μια πολύ κερδοφόρα αγορά, διστάζουν να προωθήσουν τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Φοβούνται ότι θα πρέπει να μοιραστούν πολύτιμη πνευματική ιδιοκτησία με τους συνεταίρους τους στα κοινοπρακτικά σχήματα. Ωστόσο, η απειλή μιας πλήρους απαγόρευσης τους αναγκάζει να δράσουν. Τουλάχιστον αυτοί έχουν το μέγεθος για να χρηματοδοτήσουν τις απαραίτητες επενδύσεις.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι ακόμα αρκετά μεγάλες για να έχουν κέρδος από την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα η Great Wall, η αυτοκινητοβιομηχανία που εξέφρασε πρόσφατα ενδιαφέρον στην εξαγορά της Fiat Chrysler, αναγκάστηκε να κάνει γρήγορα πίσω λόγω έλλειψης πόρων.

Στο πλαίσιο αυτό, το άλμα 6% που σημείωσε τη Δευτέρα η μετοχή της εταιρείας κατασκευής μπαταριών BYD φαίνεται πρόωρο. Μπορεί να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα, προτού οι επενδυτές γνωρίζουν ποιος έχει αποκτήσει την απαιτούμενη κλίμακα και τεχνολογική υπεροχή για να κερδίσει σε έναν κόσμο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Συναφείς αναρτήσεις
Στη λίστα FT1000 των Financial Times, η οποία παρουσιάζει τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης, συμπεριλήφθηκε  η  Ferryscanner, η ελληνική μηχανή αναζήτησης ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Τι κάνει ο ανταγωνισμός
Αμετάβλητο στα 15,5 σεντς ανά κιλοβατώρα παραμένει το οικιακό τιμολόγιο ρεύματος της ΔΕΗ , σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της επιχείρησης. Συγκεκριμένα ...
Μελέτη EY-Eurelectric
Ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε γρηγορότερα από ό,τι είχε προβλεφθεί. Παγκοσμίως, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διπλασιάστηκαν το ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι ηγέτες στις Βρυξέλλες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την απόφαση για απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την οποία ...
Διαγωνισμός ΔΕΔΔΗΕ
Στην υποβολή ενστάσεως κατά της διαδικασίας του διαγωνισμού για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ πρασανατολίζεται η κινεζική State ...
Κινούμαι ηλεκτρικά
Ζωηρό παραμένει, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, το ενδιαφέρον του κοινού για τη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» για την προώθηση της ...
Δράση επιδότησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων δίκυκλων και ποδηλάτων
Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις γύρω από Δράση επιδότησης  ηλεκτροκίνητων οχημάτων  δίκυκλων και ποδηλάτων. 1.    Είμαι κάτοχος άδειας ΤΑΞΙ μαζί με ...
Επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων
Σήμερα το απόγευμα στις 5.00 ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας, όπου θα μπορούν να καταθέτουν αίτηση ...
 
 
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...
H MG επιστρέφει στις ρίζες της, με το νέο Cyberster, το οποίο τιμά το παρελθόν της μάρκας στα roadster αμαξώματα. Για πρώτη φορά η ...
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...
Τον Μάιο του 2022, η Mercedes ανακοίνωσε τα πλάνα της για μία νέα υπερπολυτελή σειρά μοντέλων, με την ονομασία Mythos. Σύμφωνα με τους Γερμανούς το ...
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας
Λόγω της μετατόπισης των αυτοκινητοβιομηχανιών προς την ηλεκτροκινηση, σταδιακά θα μειωθούν οι θέσεις των εργαζόμενων στις εταιρείες που προμηθεύουν με εξαρτήματα και αλλά ...