Τι βλέπει κάποιος στους υπόγειους χώρους στάθμευσης; Αρκετοί από αυτούς κρύβουν πραγματικούς θησαυρούς της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Υπάρχουν στη χώρα μας πολλά συλλεκτικά μοντέλα, ακόμη και σε δημόσια - ημιδημόσια parking, ορισμένα από τα οποία παρέχουν και υπηρεσίες καθαρισμού, detailing κλπ, πέρα από τη σωστή φύλαξη. Μια τελευταία βόλτα μας στην Κηφισιά, αποκάλυψε δύο σπάνια κομμάτια σε άριστη κατάσταση από δύο εντελώς διαφορετικές «σχολές», τη βρετανική και τη γερμανική, τουλάχιστον, τις παλιές εποχές. Διότι, ποιος να το πίστευε, τότε, ότι τα δύο σήματα επρόκειτο στην πορεία να ενωθούν, όπως έγινε με τη BMW που απέκτησε την RollsRoyce.
Να σου, λοιπόν μπροστά στα έκπληκτα μάτια μας -με απόσταση ελάχιστων μέτρων μεταξύ τους-, μια Rolls-Royce Corniche coupe, και μια BMW Z1!
H παραγωγή της πρώτης ξεκίνησε το 1966 και σταμάτησε το 1995 (έβγαινε και σε convertible).
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι έκδοση 1974-77 Rolls-Royce Corniche 6,75 λτ OHV V8 (κωδικός L410), με αυτόματο 3άρι κιβώτιο, ισχύ 240 ίππων λίγο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα. Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, αρκεί να θυμηθούμε ποιοι διάσημοι υπήρξαν ιδιοκτήτες οχημάτων αυτής της σειράς.
Πρώτος και καλύτερος ο δικός μας Αριστοτέλης Ωνάσης και ακολουθούν: Paul McCartney, David Bowie, Tom Jones, Engelbert Humperdinck, Frank Sinatra, Elton John, Liberace, Dean Martin, Zsa Zsa Gabor, David Attenborough, Dick Emery, James May, Adnan Khashoggi.
H Ζ1, από την άλλη, είναι ένα πολύ πιο σπάνιο μοντέλο, το πρώτο της σειράς Ζ, των διθέσιων roadster της βαυαρικής φίρμας. Παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό τεμαχίων από το 1989 μέχρι το 1991 και η καινοτομία του έγκειτο στο ότι οι δύο μικρού μεγέθους πόρτες «χάνονταν» μέσα στο αμάξωμα, γλιστρώντας, κάθετα, μέσα στο υπερυψωμένο κατώφλι τους. Επρόκειτο για ένα από τα πρώτα μοντέλα της BMW που διέθεταν πίσω σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων. Μοτέρ 2,5 λτ 6κύλινδρο (εν σειρά) και κιβώτιο μηχανικό 5άρι από την 325i (E30). Η τιμή του όταν βγήκε στην παραγωγή ήταν 80.000 μάρκα αλλά αμέσως αυξήθηκε στα 83.000. Πριν βγει από το εργοστάσιο οι παραγγελίες είχαν φθάσει τις 3.500 και στη συνέχεια εκτοξεύτηκαν στις 35.000, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της BMW.