Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
TAIΠΕΔ
Ποια φιλέτα θα έχουν βγει προς πώληση μέχρι το Πάσχα
Πέμπτη, 01/02/2018

Διαδικασίες εξπρές για τις αποκρατικοποιήσεις,  μέχρι το Πάσχα, «για να εκμεταλλευθούμε το καλό μομέντουμ που υπάρχει στις αγορές», αποκαλύπτουν  στο b.e.κορυφαίες πηγές του ΤΑΙΠΕΔ. Τόσο η εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά, όσο και οι διεθνείς, με αποκορύφωμα την Wall Street και τα Ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, που χτυπούν το ένα υψηλό μετά το άλλο (π.χ. o δείκτης Dow Jones στη Νέα Υόρκη έχει ξεπεράσει τις 26.000 μονάδες), φτιάχνουν επενδυτικό κλίμα και στην Ελλάδα. Ο γενικός δείκτης του Χ.Α. για παράδειγμα,  τείνει  να φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα τριετίας, τότε που ανέλαβε η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ενώ οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων, λίγο πριν την νέα έξοδο της χώρας στις αγορές, έχουν φτάσει σε χαμηλά που παραπέμπουν στο 2006. Το τοπίο για τις αποκρατικοποιήσεις είναι ιδανικό κι αυτό το βλέπει η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, υπό τον κ. Άρη Ξενόφο, γνώστη της αγοράς από την μακρά θητεία του ως επικεφαλής στη διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων της Eurobank.

Οι μνημονιακές απαιτήσεις θέλουν εφέτος έσοδα 2 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις και οι δανειστές έχουν στρέψει την προσοχή τους στο πεδίο αυτό, θεωρώντας ότι δεν μπορεί να υπάρξει συζήτηση για διευθέτηση του χρέους εάν δεν παρουσιάσει και η Ελλάδα απτά αποτελέσματα, καθώς τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ κατευθύνονται αποκλειστικά για την ελάφρυνση του χρέους. Η νέα διοίκηση του Ταμείου έχει αποφασίσει να επιταχύνει στο μέγιστο προκειμένου και να επιτευχθούν οι δεσμεύσεις της χώρας έναντι των δανειστών, αλλά και να καταστεί το πρόγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου που έχει το ΤΑΙΠΕΔ ως μοχλός επανεκκίνησης της οικονομίας. Αυτό που προκρίνουν στο ΤΑΙΠΕΔ είναι το γεγονός ότι έχει αναπτυχθεί ένα θετικό momentum για την Ελλάδα, τις αγορές και τις επενδύσεις και δεν πρέπει να περάσει ανεκμετάλλευτο.

Η πώληση του ΔΕΣΦΑ, η πώληση του 67% του ΟΛΘ, η ολοκλήρωση της επένδυσης  του Ελληνικού, η Εγνατία Οδός, το ΔΑΑ, ο ΟΤΕ, τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ και κάποια από τα περιφερειακά λιμάνια είναι ο βασικός άξονας προτεραιοτήτων και αυτά που θα «τρέξουν» το άρμα των εσόδων για το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές. Το χρονοδιάγραμμα είναι πολύ στενό, αφού το συμπληρωματικό μνημόνιο που δημοσιεύθηκε προ λίγων ημερών προβλέπει ότι μέσα στο δίμηνο Μαρτίου - Απριλίου θα πρέπει να έχουν εκκινήσει τουλάχιστον 3 ακόμη διαγωνισμοί: η πώληση του 5% του ΟΤΕ, η πώληση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», η παραχώρηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης κλπ.

Το Ταμείο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει παραλάβει τις εισηγήσεις των στρατηγικών συμβούλων και πλέον καλείται να αποφασίσει ποιο δρόμο θα ακολουθήσει για καθένα από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία, ενώ στο πλάνο υπάρχουν και ενδεχόμενα αξιοποίησης εργαλείων των κεφαλαιαγορών, πρωτίστως για τις εισηγμένες που έχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικά για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, όπου προωθείται το μοντέλο παραχώρησης δραστηριοτήτων, το ΤΑΙΠΕΔ έχει στα χέρια του μελέτη από ανεξάρτητους συμβούλους για τις δυνατότητες αξιοποίησης τους. Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν και να αναδειχθούν οι δυνατότητες κάθε ενός Οργανισμού Λιμένα, ώστε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου, να αποφασίσει πλέον την στρατηγική και τα επόμενα βήματα ως προς την αξιοποίησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, όπως δείχνουν και οι πρόσφατες επισκέψεις του κ. Ξενόφου σε Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα, τα λιμάνια που βρίσκονται στις απολήξεις της Εγνατίας Οδού (Ηγουμενίτσα στα δυτικά και Αλεξανδρούπολη βορειοανατολικά) διαμορφώνουν, μαζί με τον Λιμένα της Θεσσαλονίκης ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει την Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της και αποτελούν την προτεραιότητα του Ταμείου.

Ελληνικό

Το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος με το χωροταξικό και συνολικό επενδυτικό σχέδιο για την επένδυση του Ελληνικού βρίσκεται πλέον υπό εξέταση για έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η πρώτη συνεδρίαση έχει οριστεί για τις 29 Ιανουαρίου. Ωστόσο υπάρχει ακόμη μια σειρά από εκκρεμότητες μέχρι να κλείσει η υπόθεση Ελληνικό, όπως η χορήγηση άδειας καζίνο στο Ελληνικό, η έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) για τη χωροθέτηση και την πολεοδόμηση των περιοχών ανάπτυξης, η ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης των ιδιωτικών και δημόσιων φορέων από την έκταση, η διανομή δικαιωμάτων κυριότητας μεταξύ του δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ επί της έκτασης, καθώς και η μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ κλπ. Στο τέλος θα γίνει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με το επενδυτικό σχήμα υπό την Lamda Development, ένας στόχος που τοποθετείται χρονικά για τον Ιούνιο του 2018.

ΟΛΘ

Η υπογραφή της Σύμβασης Αγοράς Μετοχών έγινε στις 21 Δεκεμβρίου 2017, ενώ πριν από λίγες ημέρες δόθηκε και η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Τα επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την υπογραφή της Αναθεωρημένης Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του ΟΛΘ Α.Ε. και του Ελληνικού Δημοσίου και την κύρωση της από την Βουλή. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής με την καταβολή του τιμήματος και την μεταβίβαση των μετοχών στον επενδυτή εκτιμάται μέχρι τον Μάρτιο.

ΔΕΣΦΑ

Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών θα γίνει στις 16 Φεβρουαρίου. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο «μνηστήρες» είναι η κοινοπραξία των Snam S.p.A. (Ιταλία), Enagás Internacional S.L.U. (Ισπανία), Fluxys S.A. (Βέλγιο) και N.V. Nederlandse Gasunie (Ολλανδία) και η επίσης ισπανική Regasificadora del Noroeste S.A (διαχειριστής στην περιοχή της Γαλικίας) με την με την Transgaz. Και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς αναμένεται να γίνει μάχη για το ποιος θα επικρατήσει εντέλει και θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα ζητηθεί βελτιωμένη προσφορά.

Έπεται η ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή. Στη συνέχεια ο φάκελος του διαγωνισμού θα αποσταλεί για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ απαιτούνται και εγκρίσεις από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές. Στόχος είναι μέσα στο καλοκαίρι να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης του ΔΕΣΦΑ, όπως προβλέπει και το sMoU.

ΔΑΑ

Η διαδικασία της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» κατά 20 ακόμη χρόνια βρίσκεται στη φάση λήψης εγκρίσεων από τις Ευρωπαϊκές Αρχές ανταγωνισμού. Με το που θα δώσουν το «πράσινο φως», η σύμβαση θα πάει στη Βουλή για κύρωση, κάτι που εκτιμάται μέσα στον Απρίλιο. Με την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, θα «πάρει μπροστά» η μηχανή για τον διαγωνισμό πώλησης του 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Εγνατία Οδός

Η υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος είναι την 16η Φεβρουαρίου 2018 και οι γνωρίζοντες αναφέρουν ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον θα είναι μεγάλο τόσο από κατασκευαστές, όσο και από διαχειριστές αυτοκινητόδρομων, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Το μεγάλο στοίχημα για το ΤΑΙΠΕΔ είναι εάν θα καταφέρει να ολοκληρώσει το διαγωνισμό για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου μέσα στο 2018.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, διαχωρισμένων ρευμάτων κυκλοφορίας, με πλήρη έλεγχο των προσβάσεων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους (στη συνοριακή πύλη με την Τουρκία) και διέρχεται από τη μητροπολιτική περιοχή Θεσσαλονίκης. Ο οδικός άξονας συνδέεται με την Αλβανία, την πΓΔΜ, τη Βουλγαρία και την Τουρκία μέσω έντεκα καθέτων οδικών αξόνων. Τρεις από τους οδικούς αυτούς κάθετους άξονες, με συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα, θα αποτελέσουν μέρος της σύμβασης παραχώρησης. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Σιάτιστα - Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, που οδηγεί στην Αλβανία, τον οδικό άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι, που οδηγεί στην ΠΓΔΜ και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, που οδηγεί στη Βουλγαρία.

Ύδρευση

Τη στρατηγική του για μειοψηφικά πακέτα μετοχών σε εισηγμένες εταιρείες αναμένεται να χαράξει σύντομα το ΤΑΙΠΕΔ, όπως είναι για παράδειγμα τον τομέα της ύδρευσης. Για την ΕΥΑΘ  προωθείται η πώληση του 24% των μετοχών της εταιρείας (το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 74%). Εκκρεμεί η αξιολόγηση από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο των εναλλακτικών επιλογών αξιοποίησης και επιλογή βέλτιστου τρόπου αξιοποίησης, η αξιολόγηση του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας. Αντίστοιχα, στην ΕΥΔΑΠ προωθείται η πώληση του 11% από το 27% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Οι εκκρεμότητες είναι αντίστοιχες με της ΕΥΑΘ, αλλά πρέπει να υπάρξει και αναθεώρηση και χρονική επέκταση της υφιστάμενης Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΕΥΔΑΠ. Και στις δυο εταιρείες, πάντως, μετά την απόφαση του ΣτΕ, το δημόσιο διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών.

Μαρίνα Αλίμου

Είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την μακροχρόνια παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου με την πρώτη φάση, την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος να ολοκληρώνεται στις 31 Ιανουαρίου 2018, όπως και έγινε αφού δέκα ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν προσφορά, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες Ιντρακ΄τα, Αρχιρόδον, Άκτωρ, το Πόρτο Καρράς, τούρκικες εταιρείες κ.ά.

Η μαρίνα Αλίμου, σε κομβική θέση στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, αφ’ ενός λόγω της άμεσης επαφής της με το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας και αφ’ ετέρου λόγω της στρατηγικής της θέσης μεταξύ των δύο μεγάλων κέντρων θαλάσσιου τουρισμού της χώρας (του Ιονίου και του Αιγαίου), λειτουργεί εδώ και δεκαετίες εξυπηρετώντας το θαλάσσιο τουρισμό με σκάφη αναψυχής. Με μεγάλη δυναμικότητα (περί τα 1.000 σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών) και καίρια θέση που εξυπηρετείται από διεθνές αεροδρόμιο (Ελ. Βενιζέλος) και διεθνείς λιμένες (Πειραιάς, Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο), η Μαρίνα Αλίμου αποτελεί βάση (home port) για κρουαζιέρες yachting προς το Σαρωνικό, τις Κυκλάδες και το Αιγαίο γενικότερα, αποτελώντας έτσι το μεγαλύτερο κέντρο chartering της χώρας. Προσφέρει μόνιμο ελλιμενισμό στην μητροπολιτική αυτή περιοχή όπου παρατηρείται σταθερά μεγάλη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού, αλλά ταυτόχρονα εξυπηρετεί και σημαντικό αριθμό διερχόμενων σκαφών της ζώνης yachting της Αττικής – Σαρωνικού.

Με το νέο χωροταξικό σχεδιασμό της μαρίνας Αλίμου, που θα θεσμοθετηθεί με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, θα επιτευχθεί η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών του τουριστικού λιμένα. Στο πλαίσιο αυτό, η λιμενολεκάνη της μαρίνας (επιφάνειας περίπου 240 στρεμμάτων) θα μπορεί να προσφέρει τουλάχιστον 1.246 θέσεις ελλιμενισμού, εξυπηρετώντας σκάφη μεγέθους έως και 45μ με την πλειονότητα των θέσεων να προσφέρονται για σκάφη μεγέθους 10-18μ που είναι η κυρίαρχη κατηγορία σκαφών στο χώρο του chartering στην ελληνική αγορά.

Με το νέο χωροταξικό σχεδιασμό της Μαρίνας Αλίμου θα επιτευχθεί η ολοκλήρωση και των υφιστάμενων χερσαίων υποδομών του τουριστικού λιμένα. Βασικός σκοπός της ανάπτυξης είναι η αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, συνολικής επιφάνειας περίπου 210 στρεμμάτων, με στόχο τη λειτουργική ολοκλήρωση της μαρίνας και ταυτόχρονα τη βιώσιμη και ισόρροπη οικονομική ανάπτυξή της. Σε αυτό το πλαίσιο, προβλέπεται η διαμόρφωση των αναγκαίων χερσαίων υποδομών για την εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών και επιβαινόντων στα σκάφη, όπως πύργος ελέγχου, νέο κτίριο διοίκησης, καταστήματα, γραφεία παροχής υπηρεσιών, χώροι υγιεινής, αποθηκευτικοί χώροι, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις κλπ, καθώς επίσης και υποδομών χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών. Καθοριστικής σημασίας για τη βιωσιμότητα της μαρίνας αποτελεί η δυνατότητα στα πλαίσια του νέου χωροταξικού σχεδιασμού, ανάπτυξης χρήσεων τουρισμού και αναψυχής, όπως εστιατόρια, cafés, ξενοδοχείο, γυμναστήριο, εμπορικά καταστήματα, γραφεία κ.ά.

Μαρίνα Χίου

Η μαρίνα Χίου βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα των ανατολικών ακτών της Χίου, σε απόσταση 2,5 χλμ από το κέντρο της πόλης της Χίου και από τον κεντρικό λιμένα, όπως και σε απόσταση περίπου 6χλμ από το αεροδρόμιο του νησιού.

Η θαλάσσια ζώνη της μαρίνας Χίου, επιφάνειας περίπου 80.000 τ.μ., περιλαμβάνει λιμενολεκάνη συνολικής επιφάνειας περί των 28.000 τ.μ. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας Χίου, επιφάνειας περίπου 35.000 τ.μ., έχει διαμορφωθεί κατά κύριο λόγο με επιχώσεις θαλασσίου χώρου.

Περιορισμένης κλίμακας παρεμβάσεις θα βελτιώσουν σημαντικά τη δυναμικότητα της μαρίνας, εξυπηρετώντας τουλάχιστον 170 σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών, μήκους έως 25 μ., ενώ έχει το δυναμικό για την ανάπτυξη όλων των αναγκαίων για την λειτουργία της χερσαίων υποδομών, συμπεριλαμβανομένης της χερσαίας απόθεσης σκαφών, καθώς επίσης και άλλων χρήσεων αναψυχής και τουρισμού.

Οι επενδυτές καλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τη μαρίνα Χίου έως τις 2/2/2018.

Συναφείς αναρτήσεις
Σύμβαση προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση κρίσιμων έργων λιμενικής υποδομής στο λιμάνι της Σούδας και ...
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι σήμερα, Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για ...
Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) υπέγραψαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, Παναγιώτης Σταμπουλίδης και ο Πρόεδρος ...
Την Τετάρτη, 7/2 το ντεμπούτο της εισαγωής στο Χ.Α.
Η «EUROBANK Α.Ε.» ως Από Κοινού Συντονιστής και Σύμβουλος Εισαγωγής και οι «ALPHA BANK Α.Ε.», «ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ...
Ελ. Βενιζέλος
Ξεπέρασε τα €8 δισ. η συνολική ζήτηση, που εκδηλώθηκε από διεθνείς και Έλληνες επενδυτές στη διάθεση των μετοχών του ...
Θα διαρκέσει έξι μέρες
Αύριο, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να ανοίξει το βιβλίο προσφορών για τη διάθεση των μετοχών της ...
Μετά το placement
Τη μείωση των ποσοστών του ομίλου Λάτση και του ΤΑΙΠΕΔ μετά και το placement των μετοχών ανακοίνωσε η Helleniq ...
Goldman Sachs, JP Morgan "τρέχουν" το βιβλίο
Στο εύρος των 6,80 με 7.20 ευρώ τρέχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εγγραφές στο βιβλίο προσφορών  για την ΗelleniQ ...
ΤΑΙΠΕΔ
Στο προσκήνιο επανέρχονται οι περαιτέρω ιδιωτικοποιήσεις των εταιριών HelleniQ Energy (πρώην ΕΛΠΕ) και της ΔΕΠΑ Εμπορίας, μετά τις ευνοϊκές ...
 
 
Σε επίπεδα παρεμφερή με αυτά του Απριλίου αναμένεται να διαμορφωθούν τον Μάιο τα τιμολόγια ρεύματος, που θα ανακοινώσουν οι προμηθευτές τη Μεγάλη Τετάρτη. Η ...
Εξαιρετικά χαμηλούς ρυθμούς αύξησης της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη προβλέπει o Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) και παρότι οι γεωπολιτικές  εξελίξεις αποτελούν το μεγαλύτερο ...
Με την επανέναρξη της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών πλοίων (truck loading) με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Ρεβυθούσα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ενίσχυσε σημαντικά ...
Η εταιρεία ELICA MEDITERRANEAN ELECTRICAL INTERCONNECTION S.M. S.A., μέλος του Ομίλου Κοπελούζου, που αναπτύσσει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης “GREGY”, δημοσίευσε τις δύο ...
Το ενδεχόμενο νέων συνεργασιών με αμερικανικές εταιρίες άφησε ανοικτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, στην ομιλία του χθες στο ...
Θετικές προοπτικές για το φυσικό αέριο, ως το καύσιμο μετάβασης, για  τα επόμενα χρόνια διαβλέπει  ο γενικός διευθυντής της εταιρίας “Φυσικό Αέριο” Γιάννης ...
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon EDA (πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών),  ...
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ...
Πλωτό φωτοβολταϊκό σταθμό, ισχύος 115,88 MW στη λίμνη των Κρεμαστών, στην Αιτωλοακαρνανία  ετοιμάζεται να εγκαταστήσει η γερμανική εταιρία BayWa r.e, και ήδη η ...
Σοβαρά προβλήματα με την τυποποίηση των μακροχρόνιων, συνήθως δεκαετών, συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των γνωστών πράσινων ΡΡΑ φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ο Ευρωπαίος ...
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα που ανοίγει το δρόμο ...