Συμφώνησε με τους τέσσερις προτεινόμενους στρατηγικούς στόχους της EuroCommerce για την περίοδο 2019-2021, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ της οργάνωσης, στις Βρυξέλλες (21-22 Μαρτίου). Όπως εξηγεί ο κ.Κορκίδης, οι τρεις πρώτοι προσανατολίζονται στις δράσεις του λόμπι, τόσο «αμυντικές» όσο και «επιθετικές». Ο τέταρτος, ενώ περιέχει νομοθετικούς και πολιτικούς στόχους, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του λιανικού εμπορίου θετικά στην ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία. Οι τέσσερις πυλώνες είναι οι ακόλουθοι: 1. Ετοιμότητα για την οικονομία δεδομένων “data economy”, 2. Θέσπιση σαφών κανόνων για τον θεμιτό ανταγωνισμό, 3. Αγώνας για το ανοικτό εμπόριο εντός και εκτός της ΕΕ, 4. Δέσμευση για βιώσιμη διαβίωση - άνθρωποι, προϊόντα, πλανήτης, παραγωγοί. Εκπροσωπώντας το ελληνικό εμπόριο, ο κ.Κορκίδης, προέβη σε σχολιασμό, με e-mail προς όλα τα μέλη του ΔΣ της EuroCommerce και για τα τέσσερα θέματα, αντιστοίχως, ήτοι:
-Η ΕΣΕΕ είναι πολύ δραστήρια στην αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την επερχόμενη εφαρμογή της GDPR και τη βασική συμμόρφωση. Ωστόσο, λόγω της αργής προσαρμογής της σχετικής εθνικής νομοθεσίας, οι ΜμΕ φοβούνται ότι δεν θα έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για όλες τις διατάξεις που πρέπει να συμμορφωθούν. Τελικά το όλο θέμα για τις ΜμΕ επιχειρήσεις κατώ των 259 εργαζομένων περιορίζεται σε μία θέση ενός “υπευθύνου δεδομένων”. Μας ενδιαφέρει πολύ να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των μεγάλων δεδομένων και να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ΜμΕ.
-Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι φορολογικοί συντελεστές, η ευκολία λειτουργίας των επιχειρήσεων, κλπ, θα πρέπει να είναι κορυφαίες προτεραιότητες, εξασφαλίζοντας τη σωστή μεταχείριση για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους (μικρό, μικρό κλπ). Κάθε επαχθής κανονισμός πρέπει να καταργηθεί, ενώ οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι εξωστρεφείς με όλα τα μέσα. Επιπλέον, ένα οριστικό και ενιαίο σύστημα ΦΠΑ θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της φορολογίας στη χώρα προορισμού των εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της ευρωπαϊκής κοινότητας.
-Οι ΜμΕ χαρακτηρίζονται ως ο πυλώνας της εγχώριας οικονομίας, αλλά είναι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουν υψηλότερες προκλήσεις και κινδύνους όταν προσπαθούν να εξάγουν. Με το να είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομική ανάπτυξη, πρέπει να αναζητήσουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τις ΜμΕ του εμπορίου στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τους φραγμούς που αφορούν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό.
-Σε έρευνα της ΕΣΕΕ, καταγράφονται όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε μεγάλους δρόμους μεγάλων πόλεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χωρική διάσταση των κλεισίματα καταστημάτων και στην εμφάνιση παρόμοιων επιχειρήσεων. Οι τελευταίες δημιουργούν μεμονωμένες τομεακές αγορές στα κέντρα της πόλης, σχηματίζοντας τον ειδικό χαρακτήρα της περιοχής. Αυτή η πρωτοβουλία παρακολούθησης και αποτύπωση των αλλαγών όσον αφορά τη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμη. Σύμφωνα με τον κ.Κορκίδη, οι τέσσερις έξυπνοι παράγοντες για τα "ανοιχτά εμπορικά κέντρα" είναι η κινητικότητα, η ασφάλεια, η συνδεσιμότητα και η βιωσιμότητα.
Σε σχέση με την προσπάθεια ενίσχυσης της εκπροσώπησης του χονδρικού εμπορίου στη EuroCommerce, η ΕΣΕΕ υποστηρίζει πλήρως το σχέδιο και επίσης πιστεύει ότι αυτός είναι ο δρόμος για την επέκταση των μελών της σε περισσότερες συναφείς εμπορικές δραστηριότητες, όπως οι ευρωπαϊκές εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και οργανώσεις και μεγάλες εταιρείες logistics. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ & του ΕΒΕΠ δήλωσε ότι είναι υπέρ της EuroCommerce να εγγράψει νέα μέλη με επιλεκτικό τρόπο και να μην απομονωθεί με αυστηρούς κανόνες εισόδου όπως σε ένα «British member club". Τελος ανέφερε ότι εφόσον στη EuroCommerce υπάρχουν πολλές οργανώσεις και εταιρείες από διαφορετικές χώρες σε διαφορετικά επίπεδα και μεγέθη, "φήμη" και επιτυχία για τη EuroCommerce θα είναι, καθώς πάει μπροστά να μην αφήσει κανέναν πίσω.