Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΕΣΕΕ
Ταύτιση με τη στρατηγική της EuroCommerce
Πέμπτη, 22/03/2018

Συμφώνησε με τους τέσσερις προτεινόμενους στρατηγικούς στόχους της EuroCommerce για την περίοδο  2019-2021, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης,  κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ της οργάνωσης, στις Βρυξέλλες (21-22 Μαρτίου). Όπως εξηγεί ο κ.Κορκίδης, οι τρεις πρώτοι προσανατολίζονται στις δράσεις του λόμπι, τόσο «αμυντικές» όσο και «επιθετικές». Ο τέταρτος, ενώ περιέχει νομοθετικούς και πολιτικούς στόχους, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του λιανικού εμπορίου θετικά στην ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία. Οι τέσσερις πυλώνες είναι οι ακόλουθοι: 1. Ετοιμότητα για την οικονομία δεδομένων “data economy”, 2. Θέσπιση σαφών κανόνων για τον θεμιτό ανταγωνισμό, 3. Αγώνας για το ανοικτό εμπόριο εντός και εκτός της ΕΕ, 4. Δέσμευση για βιώσιμη διαβίωση - άνθρωποι, προϊόντα, πλανήτης, παραγωγοί. Εκπροσωπώντας το ελληνικό εμπόριο, ο κ.Κορκίδης, προέβη σε σχολιασμό, με e-mail προς όλα τα μέλη του ΔΣ της EuroCommerce και για τα τέσσερα θέματα, αντιστοίχως, ήτοι:

-Η ΕΣΕΕ είναι πολύ δραστήρια στην αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την επερχόμενη εφαρμογή της GDPR και τη βασική συμμόρφωση. Ωστόσο, λόγω της αργής προσαρμογής της σχετικής εθνικής νομοθεσίας, οι ΜμΕ φοβούνται ότι δεν θα έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για όλες τις διατάξεις που πρέπει να συμμορφωθούν. Τελικά το όλο θέμα για τις ΜμΕ επιχειρήσεις κατώ των 259 εργαζομένων περιορίζεται σε μία θέση ενός “υπευθύνου δεδομένων”. Μας ενδιαφέρει πολύ να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των μεγάλων δεδομένων και να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ΜμΕ.

-Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι φορολογικοί συντελεστές, η ευκολία λειτουργίας των επιχειρήσεων, κλπ, θα πρέπει να είναι κορυφαίες προτεραιότητες, εξασφαλίζοντας τη σωστή μεταχείριση για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους (μικρό, μικρό κλπ). Κάθε επαχθής κανονισμός πρέπει να καταργηθεί, ενώ οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι εξωστρεφείς με όλα τα μέσα. Επιπλέον, ένα οριστικό και ενιαίο σύστημα ΦΠΑ θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της φορολογίας στη χώρα προορισμού των εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της ευρωπαϊκής κοινότητας.

-Οι ΜμΕ χαρακτηρίζονται ως ο πυλώνας της εγχώριας οικονομίας, αλλά είναι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουν υψηλότερες προκλήσεις και κινδύνους όταν προσπαθούν να εξάγουν. Με το να είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομική ανάπτυξη, πρέπει να αναζητήσουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τις ΜμΕ του εμπορίου στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τους φραγμούς που αφορούν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό.

-Σε έρευνα της ΕΣΕΕ, καταγράφονται όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε μεγάλους δρόμους μεγάλων πόλεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χωρική διάσταση των κλεισίματα καταστημάτων και στην εμφάνιση παρόμοιων επιχειρήσεων. Οι τελευταίες δημιουργούν μεμονωμένες τομεακές αγορές στα κέντρα της πόλης, σχηματίζοντας τον ειδικό χαρακτήρα της περιοχής. Αυτή η πρωτοβουλία παρακολούθησης και αποτύπωση των αλλαγών όσον αφορά τη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμη.  Σύμφωνα με τον κ.Κορκίδη, οι τέσσερις έξυπνοι παράγοντες για τα "ανοιχτά εμπορικά κέντρα" είναι η κινητικότητα, η ασφάλεια, η συνδεσιμότητα και η βιωσιμότητα.

Σε σχέση με την προσπάθεια ενίσχυσης της εκπροσώπησης του χονδρικού εμπορίου στη EuroCommerce, η ΕΣΕΕ υποστηρίζει πλήρως το σχέδιο και επίσης πιστεύει ότι αυτός είναι ο δρόμος για την επέκταση των μελών της σε περισσότερες συναφείς εμπορικές δραστηριότητες, όπως οι ευρωπαϊκές εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και οργανώσεις και μεγάλες εταιρείες logistics. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ & του ΕΒΕΠ δήλωσε ότι είναι υπέρ της EuroCommerce να εγγράψει νέα μέλη με επιλεκτικό τρόπο και να μην απομονωθεί με αυστηρούς κανόνες εισόδου όπως σε ένα «British member club". Τελος ανέφερε ότι εφόσον στη EuroCommerce υπάρχουν πολλές οργανώσεις και εταιρείες από διαφορετικές χώρες σε διαφορετικά επίπεδα και μεγέθη, "φήμη" και επιτυχία για τη EuroCommerce θα είναι, καθώς πάει μπροστά να μην αφήσει κανέναν πίσω.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
ΕΒΕΠ-EuroCommerce-McKinsey
Στη μεγαλύτερη πτώση των περιθωρίων κέρδους των καταστημάτων τροφίμων τα τελευταία πέντε χρόνια οδήγησε το γεγονός ότι ο ευρωπαϊκός ...
Ετήσια Έκθεση
Μειωμένες πωλήσεις, αυξημένο λειτουργικό κόστος και εύθραυστο χρέος, αντιμετωπίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου ...
Για επανεκκίνηση των επιχειρήσεων
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης συναντήθηκε σήμερα, Δευτέρα 10 Μαΐου, με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας ...
ΕΣΕΕ
"Στηρίζουμε τη γειτονιά μας και τα μικρά εμπορικά καταστήματα" είναι το μήνυμα του νέου τηλεοπτικού σποτ της Ελληνικής Συνομοσπονδίας ...
Εργοδότες
Οι εξελίξεις από τον κορονοϊό COVID-19 επιβάλλουν στους Κοινωνικούς Εταίρους, στο πλαίσιο του θεσμικού μας ρόλου και της κοινωνικής ...
INEMY
Το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της ΕΣΕΕ πραγματοποίησε κατά την περίοδο 16 έως 17 Δεκεμβρίου τον καθιερωμένο δειγματοληπτικό ...
Δραγασάκης
Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννης Δραγασάκης συναντήθηκε σήμερα με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ...
Ένα μήνυμα ενότητας του εμπορικού κόσμου έστειλε ο νέος Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιώργος Καρανίκας, αμέσως ...
ΕΣΕΕ
Η Εκλογική Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας συνέρχεται, την Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018,  για την ανάδειξη ...
 
 
Ακρίβεια
«Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι τα «πρόστιμα ρίχνουν τις τιμές» των βασικών προϊόντων και ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδίδουν, καταρρέει με ...
Ήπια υποχώρηση εμφάνισαν οι όγκοι των λιανικών πωλήσεων στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο μετά την ανάκαμψη που είχαν εμφανίσει τον μήνα που είχε προηγηθεί. Ειδικότερα, ...
Το Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Εμπορίου) θέτει προς διαβούλευση τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του νόμου 4177/2013 (ΦΕΚ Α’173/2013) που αφορούν σε ρυθμίσεις ...
Κώστας Σκρέκας
Πρόστιμο συνολικού ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixons South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρευρέθηκε στο 14ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συζητήθηκαν εκτενώς τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς ...
Στοιχεία Ιουλίου
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος ...
Εντυπωσιακή πτώση στο έλλειμμα
Mε ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθεί ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων τις εξελίξεις στη διεθνή οικονομία,  ενώ «γλυκόπικρη γεύση» αφήνουν oι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρησεων. Παρόλες τις ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ ...
Ξεκινούν 10 Ιουλίου και λήγουν 31 Αυγούστου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τα μέλη του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου ...
Αλλάζει το λιανεμπόριο
Μια νέα σημαντική εξαγορά ανακοίνωσε η Ideal Holdings καθώς αποκτά το 100% των μετοχών της εταιρείας που ελέγχει τα attica stores. Στο πλαίσιο της ...
Τον Οκτώβριο
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8% και σε σύγκριση με ...
Στο 6,5% των λειτουργικών εξόδων το ενεργειακό
Ο Όμιλος FOURLIS το εννεάμηνο του 2022 παρουσίασε πωλήσεις € 352,5 εκατ. έναντι € 316,5 εκατ., αυξημένες κατά 11,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ...