Στον νέο πελατοκεντρικό προσανατολισμό της ΔΕΗ και τα σχέδια για επέκταση στην αγορά φυσικού αερίου, αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Μανώλης Παναγιωτάκης, αφήνοντας και αιχμές προς τους ιδιώτες προμηθευτές περί συντηρητικής πολιτικής, με αποτέλεσμα το περιορισμένο άνοιγμα της αγοράς.
Οι αναφορές αυτές του κ. Παναγιωτάκη έγιναν σε ομιλία του χθες στη Λευκωσία, στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου, η εταιρία ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού.
Αναλυτικότερα, στην ομιλία του τόνισε ότι στόχος είναι το ομαλό άνοιγμα και η λειτουργία της αγοράς, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών πολιτικών, σε όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας.
Σε ότι αφορά στη χονδρική αγορά (παραγωγή) η ΔΕΗ υποστηρίζει τη λειτουργία της αγοράς σε όλες τις επί μέρους εκφάνσεις της (διμερή συμβόλαια, προημερήσια αγορά, αγορά εξισορρόπησης, αποκλίσεις κ.λπ) με όρους αγοράς, χωρίς ρυθμιστικές παρεμβάσεις που αναπόφευκτα προκαλούν στρεβλώσεις και αυξάνουν το κόστος.
Σε ότι αφορά στην αγορά προμήθειας (λιανική αγορά), ο επικεφαλής της ΔΕΗ δήλωσε ότι, υποστηρίζει το ομαλό άνοιγμα που σημαίνει α) συμμετοχή στη αγορά ει δυνατόν όλων των κατηγοριών των πελατών β) αποφυγή του cherry-picking γ) αντιμετώπιση του προϊόντος του ηλεκτρισμού σύμφωνα ακριβώς με το χαρακτήρα του, δηλαδή ως commodity και αγαθό κοινωνικής σημασίας, που σημαίνει ότι δεν προσφέρεται για γρήγορο και εύκολο κέρδος. “Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες στην αγορά πρέπει να έχουν ανάλογη πρακτική, να επενδύουν μακροπρόθεσμα και βέβαια την ανάλογη σοβαρότητα και υπόσταση” τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης, υπογραμμίζοντας ότι όλες αυτές οι εξελίξεις συνιστούν πρόκληση για τη ΔΕΗ, η οποία πρέπει να αποκτήσει πελατοκεντρική αντίληψη και συμπεριφορά. “Να μην περιμένουμε τον πελάτη αλλά να πηγαίνουμε σε αυτόν” δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η νέα αντίληψη σε συνδυασμό με την προσφορά νέων προϊόντων όπως το Φυσικό Αέριο και οι ενεργειακές υπηρεσίες, αποτελούν ευκαιρίες για όλους, οπότε, όχι μόνο δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για την απασχόλησή των εργαζομένων στη ΔΕΗ αλλά, αντικειμενικά, συνιστούν αισιόδοξη προοπτική, πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στους ανταγωνιστές του, ο κ.Παναγιωτάκης είπε ότι οι νέοι συμμετέχοντες στη -λιανική- αγορά, έχουν μέχρι σήμερα ακολουθήσει μια συντηρητική πολιτική. Στοχεύουν στην πελατεία που αφενός είναι εύκολα διαχειρίσιμη και αφετέρου προσφέρει ασφάλεια σε ότι αφορά στην πληρωμή των λογαριασμών. Χαρακτηριστικά από τη ΔΕΗ έχουν αποσπάσει το 16% του μεριδίου της αγοράς σε όρους προϊόντος, αλλά μόνο το 4-5% σε όρους πελατών.”Αυτή η τακτική φυσικά δεν οδηγεί σε ουσιαστικό άνοιγμα της αγοράς” επισήμανε.
Απαριθμώντας τους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιστοί στη ΔΕΗ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας αναφέρθηκε στην ικανοποιητική εξυπηρέτηση, παρά τα όποια προβλήματα, στις ανταγωνιστικές τιμές, στην ισχυρή παράδοση και το BrandName, στη σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας, για την οποία οι καταναλωτές δεν είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν, καθώς και στην τραυματική εμπειρία του 2012 με τη συμπεριφορά δύο εναλλακτικών προμηθευτών, που προκάλεσε, εκτός των άλλων, σοβαρή ταλαιπωρία σε όσους πελάτες τους είχαν εμπιστευτεί.
Τέλος, ο κ.Παναγιωτάκης αναφέρθηκε στους μεγάλους πελάτες η ΔΕΗ ,τους οποίους ,όπως είπε, η εταιρία αντιμετωπίζει με δύο κριτήρια: α) την οικοδόμηση μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης και β) την προσαρμογή των τιμολογίων στο μέγεθος της κατανάλωσης και στο καταναλωτικό τους προφίλ.