Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προβληματίζεται και το Υπουργείο
«Καθαρό πλαίσιο» στο λιανεμπόριο προτείνει η ΕΣΕΕ
Μικρή η συμβολή των γενικών θερινών εκπτώσεων στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης, τάση η οποία δεν επιβεβαιώνεται στις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους (midseason sales).
Σάββατο, 11/10/2014

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της εγχώριας αγοράς εισηγείται η ΕΣΕΕ, αναλύοντας τα δεδομένα της τελευταίας περιόδου, με τους δείκτες του τζίρου να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Κύριο ζητούμενο από τους εκπροσώπους του ελληνικού εμπορίου, το οποίο διατυπώνουν μετ' επιτάσεως στις επαφές τους με την κεντρική εξουσία, είναι να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από τις εκπτώσεις, δηλαδή, να διατηρηθούν τα δύο επίσημα χρονικά διαστήματα (χειμώνα-καλοκαίρι) και να καταργηθούν τα ενδιάμεσα. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Συνομοσπονδίας, Βασίλη Κορκίδη, η εμπορική δραστηριότητα των καταστημάτων λιανικής κατά τη διάρκεια του πρώτου επταμήνου του 2014, υπολείπεται κατά 1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013. Ο ίδιος σημειώνει, μάλιστα, πως τα τελευταία καταγεγραμμένα αποτελέσματα από τον Δείκτη Κύκλου Εργασιών του Ιουλίου αποτελούν, μεν, μία ασθενή ένδειξη μεταβολής των επί σειρά ετών αρνητικών εξελίξεων στην ελληνική αγορά λιανικής, "αλλά θα ήταν, τουλάχιστον για την ώρα, εξαιρετικά πρώιμο και παρακινδυνευμένο να μιλήσουμε για μεταστροφή του κλίματος και την πολυπόθητη έξοδο από την ύφεση"…  

 Ειδικότερα, όπως αναφέρεται από την ΕΣΕΕ, ο ΔΚΕ για το μήνα Ιούλιο στο Λιανικό Εμπόριο αυξήθηκε, για πρώτη μάλιστα φορά από το 2008, με οριακούς ωστόσο ρυθμούς (1,5% με τα καύσιμα και 1,1% χωρίς), γεγονός ενθαρρυντικό.  Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στον κλάδο "Ένδυση και Υπόδηση", στην ομάδα δηλαδή που αποτελεί την "αιχμή του δόρατος" των θερινών εκπτώσεων, όπου ο ΔΚΕ εμφανίζει την καλύτερη επίδοση όσον αφορά τη σύγκριση Ιουλίου/Ιουνίου (7,8%), μία ροπή η οποία επιβεβαιώνεται από την πορεία του εν λόγω δείκτη καθ' όλη τη διάρκεια του επταμήνου του τρέχοντος έτους (3,1%). Τα παραπάνω στοιχεία πιστοποιούν τη συμβολή των γενικών θερινών εκπτώσεων στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης, τάση η οποία δεν επιβεβαιώνεται στις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους (midseason sales), από τη στιγμή που τα αποτελέσματα του εαρινού δεκαημέρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων (1-10 Μαΐου 2014) δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Ειδικότερα, η συρρίκνωση του δείκτη στην κατηγορία "Ένδυση και Υπόδηση" την περίοδο Μαίου/Απριλίου 2014 διαμορφώθηκε σε (-12,7%) έναντι αύξησης της αντίστοιχης περιόδου Μαΐου/Απριλίου 2013 κατά 5,3%,  προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά για τη χρησιμότητα αυτής της πρωτοβουλίας, όταν αγορά και καταναλωτές αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα οικονομικής φύσεως.

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ.Κορκίδης, με δεδομένο ότι ο Ιούλιος είναι ο "καλύτερος" μήνας του καλοκαιριού, αυτή τη φορά έδειξε άνοδο δυσανάλογα μικρή της ενίσχυσης των διεθνών τουριστικών αφίξεων στα 17 κυριότερα αεροδρόμια της χώρας για τον ίδιο μήνα (15,0%). Συμπερασματικά, καταδεικνύεται ότι η Ελλάδα δεν προσέλκυσε επισκέπτες υψηλού διαθέσιμου εισοδήματος.  Η ανάλυση, εξ άλλου, σε μηνιαία βάση υποδηλώνει πως τον Ιούλιο του 2014 ο ΔΚΕ μειώθηκε έναντι του Ιουνίου του ίδιου έτους, τάση όμως που έχει παρατηρηθεί/καταγραφεί και στο παρελθόν, με πιο πρόσφατη εκείνη που προέκυψε από τη σύγκριση του Ιουλίου/Ιουνίου 2013 (-1,7%). Φέτος, η μηνιαία υποχώρηση του ΔΚΕ οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υποχώρηση των πωλήσεων στις κατηγορίες "Πωλήσεις εκτός καταστημάτων" (-7,1%), στα "Τρόφιμα, Ποτά, Καπνός" (-6,9%)  ενώ μικρότερης έκτασης καθοδική πίεση στο Δείκτη προήλθε από την περιορισμένη εμπορική δραστηριότητα στα "Μεγάλα Πολυκαταστήματα Τροφίμων" (-2,1%), στα "Καταστήματα Φαρμακευτικών-Καλλυντικών" (-1,8%) και στα "Καύσιμα και Λιπαντικά" (-0,9%).

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, διαπιστώνει ότι τα προβλήματα και οι προκλήσεις που έχουν καθηλώσει τη ζήτηση και έχουν οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό και τελικά σε οριστική έξοδο από την αγορά 130 χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις παραμένουν. Εκτιμά, δε, ότι "οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα θα είναι καθοριστικές σε μία αγορά που προσπαθεί, επί ματαίω μέχρι σήμερα, να βρει επιτέλους το βηματισμό της".  Οι μεταβολές του τζίρου και του όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο οδήγησαν την ΕΣΕΕ σε προτάσεις αλλαγών στην αγορά.  Στις σχετικές συνεδριάσεις της ομάδας εργασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την επεξεργασία κώδικα δεοντολογίας για τις εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες και διαχείριση αποθεμάτων η ΕΣΕΕ,  μεταξύ άλλων, προτείνει τα εξής:

-Ως προς τις εκπτώσεις, πρέπει να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι.  Οι τακτικές εκπτώσεις πρέπει να έχουν σαφή ημερομηνία έναρξης και λήξης και οι μέρες να είναι συνεχόμενες.

-Επειδή κάθε περιοχή έχει τις ιδιαιτερότητές της, τουλάχιστον η διενέργεια εποχιακών και θεματικών προσφορών να καθορίζεται από το τοπικό εμπορικό σύλλογο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

-Να είναι σαφής η χρονική διάρκεια των προσφορών (πχ. "10ήμερα ή 15νθήμερα προσφορών).

-Οι διπλές διαγραμμένες τιμές και η χρήση ποσοστών να επιφυλάσσονται μόνο για τις εκπτώσεις.

-Να απαγορεύονται οι εκπτώσεις - προσφορές - προωθητικές ενέργειες τις 30 ημέρες που προηγούνται των τακτικών εκπτώσεων.

-Η χρονική διάρκεια των προσφορών να μην υπερβαίνει το 50% της αμέσως προηγούμενης χρονικής περιόδου κατά την οποία τα προσφερόμενα προϊόντα διατίθενται στη τιμή στην οποία δηλώνεται ως αρχική, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης που βγαίνει με μαθηματικό τύπο και χρησιμοποιείται στο εξωτερικό.

-Να έχουν το δικαίωμα και τα κοινά καταστήματα να δημιουργούν "γωνιές stock".

 

Συναφείς αναρτήσεις
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, επισκέφθηκε σήμερα Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, εμπορικά καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας με αφορμή την ...
Στην ενημερωτική εκδήλωση «Εκπτώσεις; Προσφορές; Κάντο σωστά!» που διοργάνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και ...
Στοιχεία Ιουλίου
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε ...
Στο -30% ο τζίρος μέχρι τώρα
Απώλειες στον τζίρο τους σε σχέση με πέρυσι καταγράφουν ως τώρα οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, καθόσον ο παρατεταμένος καύσωνας ...
Τον Ιανουάριο
Την αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου τον Ιανουάριο, και λόγω του αυξημένου πληθωρισμού, καταγράφει σχετική έρευνα της Ελληνικής ...
Ετήσια Έκθεση
Μειωμένες πωλήσεις, αυξημένο λειτουργικό κόστος και εύθραυστο χρέος, αντιμετωπίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου ...
ΕΛΣΤΑΤ
Άνοδο κατά 12,2% σε σχέση με το έτος 2021, οπότε και είχε διαμορφωθεί σε 55,234 δισ. ευρώ, σημείωσε ο ...
Κριτήρια για τις εκπτώσεις στα τέλη χρέωσης δικτύου που παρέχει ο ΑΔΜΗΕ στις επιχειρήσεις στην Μέση και την Υψηλή ...
Ενίσχυση του τζίρου τους είδαν και τον Νοέμβριο οι ελληνικές επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου σύμφωνα με τα στοιχεία που ...
 
 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 5045/2023, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους μεγαλύτερο από ...
Ακρίβεια
«Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι τα «πρόστιμα ρίχνουν τις τιμές» των βασικών προϊόντων και ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδίδουν, καταρρέει με ...
Ήπια υποχώρηση εμφάνισαν οι όγκοι των λιανικών πωλήσεων στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο μετά την ανάκαμψη που είχαν εμφανίσει τον μήνα που είχε προηγηθεί. Ειδικότερα, ...
Το Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Εμπορίου) θέτει προς διαβούλευση τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του νόμου 4177/2013 (ΦΕΚ Α’173/2013) που αφορούν σε ρυθμίσεις ...
Κώστας Σκρέκας
Πρόστιμο συνολικού ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixons South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρευρέθηκε στο 14ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συζητήθηκαν εκτενώς τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς ...
Στοιχεία Ιουλίου
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος ...
Εντυπωσιακή πτώση στο έλλειμμα
Mε ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθεί ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων τις εξελίξεις στη διεθνή οικονομία,  ενώ «γλυκόπικρη γεύση» αφήνουν oι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρησεων. Παρόλες τις ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ ...
Ξεκινούν 10 Ιουλίου και λήγουν 31 Αυγούστου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τα μέλη του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου ...
Αλλάζει το λιανεμπόριο
Μια νέα σημαντική εξαγορά ανακοίνωσε η Ideal Holdings καθώς αποκτά το 100% των μετοχών της εταιρείας που ελέγχει τα attica stores. Στο πλαίσιο της ...
Τον Οκτώβριο
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8% και σε σύγκριση με ...