Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στάθης Τσοτσορός
Ενδιαφέρει τα Ελληνικά Πετρέλαια η ΔΕΠΑ
Δευτέρα, 03/09/2018

To ενδιαφέρον των ΕΛΠΕ για τη ΔΕΠΑ και το φυσικό αέριο επαναβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Στάθης Τσοτσορός, τονίζοντας κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση αποχώρησης του ομίλου από τον κλάδο του φυσικού αερίου, ενώ ταυτόχρονα προανήγγειλε την παρουσίαση στους μετόχους, εντός του Οκτωβρίου, ολοκληρωμένης πρότασης για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του ομίλου

Οι σχετικές δηλώσεις έγιναν στο πλαίσιο συνέντευξης που έδωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Τσοτσορός και ενώ βρίσκεται σε  εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση του 50,1% των μετοχών του ομίλου.

Αναλυτικότερα, ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ εκτιμά ότι το 2018, για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου, τα ετήσια δημοσιευμένα κέρδη EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) θα ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ. “Η επίτευξη αυτού του αποτελέσματος κρίνεται απόλυτα εφικτή και πιθανολογείται μετά βεβαιότητας με βάση τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα οκταμήνου 2018, υπό την προϋπόθεση περιορισμένων μεταβολών στο διεθνές περιβάλλον και διατήρησης στους επόμενους τέσσερεις μήνες κλίματος εργασιακής ειρήνης”, πρόσθεσε.

Ερωτώμενος για τον εν εξελίξει διαγωνισμό και τις αντιδράσεις των εργαζομένων ο κ. Τσοτσορός δήλωσε: “Η εν λόγω διαδικασία προχωρά στο πλαίσιο του αρχικού προγραμματισμού, με εξαίρεση τις επισκέψεις στις παραγωγικές εγκαταστάσεις που δεν κατέστη δυνατόν να πραγματοποιηθούν λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Όπως είναι γνωστό και από τις πρόσφατες δηλώσεις των εκπροσώπων του Σωματείου των εργαζομένων, αντιτίθενται στην πώληση της δημόσιας συμμετοχής  και στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι προαναφερθείσες κινητοποιήσεις καθώς και σχετικές νομικές ενέργειες του Σωματείου.

Είναι προφανές ότι η αντιμετώπιση του σοβαρότατου αυτού θέματος αποτελεί προτεραιότητα για τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες και τους εκπροσώπους του δημοσίου, που αναμένεται να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες για την επίλυση του, ώστε να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση αυτού του σταδίου της σε εξέλιξη διαδικασίας”

Σχετικά με το σχέδιο για τα ΕΛΠΕ ο κ. Τσοτσορός είπε πως “η Διοίκηση του Ομίλου βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο για την κατάρτιση ολοκληρωμένης πρότασης, η οποία θα τεθεί υπόψιν των μετόχων στις αρχές Οκτωβρίου” προσθέτοντας πως η”   τρέχουσα συγκυρία και οι αρνητικές γεωπολιτικές εξελίξεις που καταγράφονται διεθνώς, αναδεικνύουν την ανάγκη εγρήγορσης και συντονισμένης δράσης, στη κατεύθυνση της υλοποίησης ενός βιώσιμου, αναπτυξιακού σχεδιασμού που θα στοχεύει στη διαρκή βελτίωση όλων των παραμέτρων της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του Ομίλου και, παράλληλα, θα αξιολογεί τις παγκόσμιες εξελίξεις και θα δίνει έμφαση στα κρίσιμα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής και του ενεργειακού και του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η πρόταση που θα υποβληθεί, εστιάζει στη διασφάλιση του πρωταγωνιστικού ρόλου των ΕΛΠΕ στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή, παραμένοντας ένας πρωτοπόρος ενεργειακός Όμιλος που θα καταγράφει σημαντικές επιδόσεις και θα ανταπεξέρχεται με επιτυχία στον διεθνή ανταγωνισμό”, κατέληξε.

Σχετικά με τη ΔΕΠΑ και την αγορά φυσικού αερίου ο κ. Τσοτσορός είπε:

“Επαναλαμβάνω, με κατηγορηματικό τρόπο, ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση αποχώρησης του Ομίλου ΕΛΠΕ από τον κλάδο του Φυσικού Αερίου. Έχουμε αυξημένο ενδιαφέρον για τον τομέα της Εμπορίας, υπό την βασική προϋπόθεση ότι αυτή τη φορά εμείς θα λαμβάνουμε τις αποφάσεις και θα διατηρούμε τον απόλυτο έλεγχο, είτε πρόκειται για το μέρος της ΔΕΠΑ που θα αποσχισθεί, είτε για κάποια άλλη εταιρία.”

 

  • Υδρογονάνθρακες:

 

Οι διαπραγματεύσεις της Σύμβασης Μίσθωσης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του επιχειρηματικού σχήματος TOTAL – ExxonMobil – ΕΛΠΕ για τις δύο περιοχές δυτικά και ΝΔ της Κρήτης, βρίσκεται σε τελικό στάδιο. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη και οι διαδικασίες έγκρισης από το ΥΠΕΝ της αναθεωρημένης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Για τη θαλάσσια περιοχή «Ιόνιο», το επιχειρηματικό σχήμα Repsol – ΕΛΠΕ έχει υποβάλλει την τελική βελτιωμένη προσφορά του και αναμένεται η ανακήρυξή του από το Υπουργείο Ενέργειας ως «προτιμητέος ανάδοχος», για να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της Σύμβασης Μίσθωσης.

Στον Πατραϊκό κόλπο, είναι σε εξέλιξη οι γεωτεχνικές μελέτες στην περιοχή που θα εκτελεστεί το γεωτρητικό πρόγραμμα και η κατάρτιση των σχετικών περιβαλλοντικών μελετών και αδειοδοτήσεων, με στόχο την εκτέλεση ερευνητικής γεώτρησης το 2019. Εάν πράγματι επαληθευτούν οι γεωλογικές απόψεις, τότε εκτιμάται ότι η γεωλογική δομή θα περιέχει περισσότερα από 120 εκατ. απολήψιμα βαρέλια πετρελαίου.

 

  • Kατανάλωση καυσίμων στην εσωτερική αγορά.

 

Η συνολική εικόνα δεν θα αναστραφεί. Είναι ενδεικτικό ότι, το σύνολο της αγοράς καυσίμων στο επτάμηνο του 2018 παρουσιάζει μείωση 0,9% σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα, το σύνολο της κατανάλωσης στα κύρια καύσιμα της δασμολογημένης αγοράς παρουσιάζει πτώση 3,2%, κυρίως λόγω της σημαντικής υποχώρησης στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης κατά το πρώτο τετράμηνο (-23,6%) και της μείωσης στις βενζίνες (-1,1%). Αντιθέτως, η αγορά του πετρελαίου κίνησης παρουσιάζει αύξηση 4,5%. Στα καύσιμα της αδασμολόγητης αγοράς παρουσιάζεται αύξηση κατά 2,5% στο επτάμηνο, που προκύπτει από την αύξηση 11,6% στα καύσιμα Αεροπορίας και την μείωση κατά 1% στα καύσιμα Ναυτιλίας.

Η συνολική αγορά καυσίμων του 2018 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει μείωση σε σχέση με το 2017, καθώς η αύξηση των καυσίμων της αδασμολόγητης αγοράς δεν δύναται να αντισταθμίσει την πτώση της κατανάλωσης δασμολογημένων καυσίμων.

Είναι ενδεικτικό ότι στα καύσιμα κίνησης οι μήνες της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίοι παρουσιάζουν την υψηλότερη κατανάλωση, κινήθηκαν χαμηλότερα των προσδοκιών και οι όγκοι που χάθηκαν δεν μπορούν να αναπληρωθούν από την κατανάλωση των επόμενων μηνών. Μόνο το τρίμηνο Μαΐου-Ιουλίου η αγορά συνολικά κατέγραψε απώλειες 1% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, λόγω της πτώσης στη κατανάλωση βενζινών. Συνεπώς, για τα καύσιμα κίνησης το 2018 αναμένεται να συνεχιστεί η πτωτική τάση των προηγούμενων ετών. Αντίστοιχα και για το πετρέλαιο θέρμανσης, η σημαντική μείωση της κατανάλωσης του πρώτου τετραμήνου του έτους δεν είναι δυνατόν να ανακτηθεί από την κατανάλωση των μηνών Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου.

 

* Αγωγός Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

 

Η επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης – Σκοπίων κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική τόσο για την γειτονική χώρα όσο και για τα ΕΛΠΕ. Προς την κατεύθυνση επίλυσης των σχετικών με το ζήτημα προβλημάτων και διαφορών, διεξάγονται ήδη, ιδιαίτερα εποικοδομητικές συζητήσεις μεταξύ αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων του γειτονικού κράτους και των ΕΛΠΕ, οι οποίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι σύντομα θα ολοκληρωθούν οι συζητήσεις  ώστε να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις για την επαναλειτουργία του αγωγού.

Συναφείς αναρτήσεις
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ για τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, που προκαλούν οι αναπροσαρμογές ...
Τον μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας και την πιθανή αλλαγή στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς προανήγγειλε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ...
Για τις προκλήσεις στη διεθνή και την εγχώρια αγορά φυσικού αερίου, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας ...
Φυσικό αέριο στην Κρήτη σχεδιάζει να φέρει η enaon-EDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, και μάλιστα έχει εντάξει ...
 
 
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...