Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Goldman Sacks
Στο top 3 των διυλιστηρίων της Κεντρικής Ανατολικής Ευρώπης Μέσης Ανατολής και Αφρικής η Motor Oil
Πέμπτη, 06/09/2018

Στο top 3 των διυλιστηρίων της Κεντρικής Ανατολικής Ευρώπης Μέσης Ανατολής και Αφρικής (CEEMEA) κατατάσσει τη Μότορ Όιλ, από πλευράς προβλεπόμενης μερισματικής απόδοσης και λοιπών επιδόσεων η επενδυτική τράπεζα Goldman Sacks, σε πρόσφατη έκθεσή της για τις προοπτικές του  κλάδου διύλισης στην εν λόγω  περιοχή για την περίοδο  2018-2020.

Η έκθεση της Goldman Sacks χαρακτηρίζει λαμπρές τις  προοπτικές συνολικά για τα διυλιστήρια της περιοχής την ερχόμενη διετία, καθώς αναμένει αύξηση των περιθωρίων διύλισης, με τη προσφορά και τη ζήτηση για τα προιόντα πετρελαίου να παραμένει σε στενή ισορροπία πράγμα που θα οδηγήσει σε υψηλότερο βαθμό χρησιμοποίησης των μονάδων διύλισης.

Στο πλαίσιο αυτό, τα σύνθετα διυλιστήρια της ευρύτερη γεωγραφικής περιοχής CEEMEA θα μπορέσουν να επωφεληθούν από την αναμενόμενη αύξηση του spread ανάμεσα στα ελαφρά και τα βαριά προϊόντα πετρελαίου.

Oπως μάλιστα αναφέρεται, οι τρεις εταιρίες διύλισης σε Κεντρική Ανατολική Ευρώπη Μέση Ανατολή και Αφρική τα οποία προτιμά η Goldman Sacks είναι η ουγγρική MOL, η  τουρκική Tupras και η Μότορ Όιλ, καθώς οι ταμειακές τους ροές και οι μερισματικές τους αποδόσεις είναι οι υψηλότερες του κλάδου, οι μετοχές τους διαπραγματεύονται με discount σε σχέση με την μέση ιστορική τους αξία, ενώ οι εκτιμήσεις του οίκου για το μέσο EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) των 3 αυτών εταιριών είναι περίπου 10% πάνω από τη μέση εκτίμηση του Bloomberg για τον κλάδο. Παράλληλα και για τις τρεις αυτές εταιρίες η έκθεση προβλέπει ότι θα έχουν τα  μεγαλύτερα οφέλη  θετική από την αύξηση της διαφοράς  (spread) μεταξύ των ελαφρών και των βαρέων προϊόντων πετρελαίου.   

Ειδικά για τη Μότορ Όιλ ο οίκος προβλέπει υψηλή μερισματική απόδοση κατά την περίοδο 2018-20 της τάξης του 8% έναντι 5% των άλλων διυλιστηρίων της περιοχής CEEMEA, λόγω των  υψηλών  ταμειακών ροών (Free Cash Flow), με την απόδοσή τους να αναμένεται να διαμορφωθεί τη περίοδο 2018-20 στο  17%, έναντι 10% του μέσου όρου των χωρών της περιοχής

Παράλληλα αναμένεται  σημαντική βελτίωση του μείγματος  πωλήσεων, με τον περιορισμό των   πετρελαίων με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο από 23% το 2017 σε 16% το 2020, χάρη στη βελτιστοποίηση του μείγματος παραγωγής με την αύξηση του μεριδίου των ελαφρών προϊόντων.

Στα ισχυρά σημεία της Μότορ Οίλ περιλαμβάνεται επίσης η πρόσβαση της σε φθηνότερο αργό πετρέλαιο, καθώς έχει υψηλότερο μερίδιο στα βαρύτερα πετρέλαια της Μέσης Ανατολή (κυρίως του Ιράκ) και έτσι αναμένεται να επωφεληθεί από την αύξηση των spread  μεταξύ των βαρύτερων και ελαφρύτερων πετρελαίων.

Mε βάση τις εκτιμήσεις αυτές, ο οίκος τοποθετεί  το σωρευτικό μέσο ΕΒITDA 2018-20 στο 15% χάρη στη βελτίωση του μείγματος προϊόντων και στη συνεχή βελτίωση του μείγματος της πρώτης ύλης.

Παρά το γεγονός ότι η  Μότορ Οιλ διαθέτει στη Κόρινθο ένα από τα πιο σύνθετα διυλιστήρια , το 2017  είχε παραγωγή fuel oil 23%, ποσοστό υψηλό σε σχέση με άλλα διυλιστήρια της περιοχής. “Αναμένουμε όμως αυτό το ποσοστό να μειωθεί ως το 2020, μέσω της σταδιακής διακοπής της εισαγωγής της απαιτούμενης πρώτης ύλης για την περαιτέρω επεξεργασία της  και της υποκατάστσσής της με ποιοτικότερα προϊόντα.” αναφέρει η έκθεση. Στη συνολική γκάμμα προιόντων,  η παραγωγή ντίζελ της Μότορ ’Οιλ αντιστοιχούσε σε  39% (συμπεριλαμβανομένη της κηροζίνης)  και  η παραγωγή βενζινών στο 20%

Παρότι για το 2018 η Goldman Sacks αναμένει μία ελαφρά μείωση του EBITDA της Μότορ Όιλ σε σχέση με τα επίπεδα του 2017, ο οίκος εκτιμά ότι η εταιρία στο διάστημα 2018-2020 θα πετύχει ανάπτυξη EBITDA της τάξης του 32%. Δεδομένου ότι η εταιρία δεν σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις ως το 2020, οι ταμειακές της ροές αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά. Η έκθεση επισημαίνει επίσης της σημαντική μείωση του δανεισμού της εταιρίας και της βελτίωσης της χρηματοοικονομικής της θέσης, τάσης που αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Mε ταχείς ρυθμούς αυξήθηκε η συνεισφορά των ΑΠΕ στα οικονομικά αποτελέσματα  της Motor Oil το 2023, μία ιδιαίτερη χρονιά ...
H συνεργασία της ΔΕΗ με τον όμιλο της Motor Oil προχωρά, καθώς η “ΔΕΗ Ανανεώσιμες” (ΔΕΗΑΝ) και η Unagi, ...
Ο Κύκλος Δηλώσεων Συμμετοχής ολοκληρώθηκε και το “Ready for Work @ Engineering” ξεκινά! Ένα Πρόγραμμα Απασχολησιμότητας των γυναικών που υλοποιείται στο πλαίσιο του ...
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Ομίλου Motor Oil με αντικείμενο την επικύρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΝΕΜΟΣ RES, από την MORE, ...
Tην άρση του πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών πετρελαιοειδών ζητούν οι εταιρίες του κλάδου, υποστηρίζοντας ότι δημιουργεί ...
Goldman Sachs, JP Morgan "τρέχουν" το βιβλίο
Στο εύρος των 6,80 με 7.20 ευρώ τρέχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εγγραφές στο βιβλίο προσφορών  για την ΗelleniQ ...
Σε αναβάθμιση της τιμής-στόχου και σε σύσταση αγοράς  για τις μετοχές της HelleniQ Energy  και της Motor Oil προχώρησε ...
Επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 δισ. ευρώ ως το 2030
Σε πολυενεργειακό πάροχο μετεξελίσσεται η Mοτορ Οιλ, μέσα από  ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 2,5 δισ. ευρώ ως το ...
Τη δημιουργία μίας αγοράς δύο ταχυτήτων στις δημοπρασίες Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)  και τις υπηρεσίες αεριοποίησης και το υψηλό ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...