Η τιμή είναι πιο το ισχυρό κριτήριο επιλογής καταστήματος στην Ελλάδα από ό,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη (στοιχεία IRI), 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως θα ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψη για αγορές στο μέλλον (έρευνα Nielsen), ενώ τη φετινή χρονιά οι 7 μεγάλες αλυσίδες συγκεντρώνουν τα 9 από τα 10 ευρώ της αγοράς (στοιχεία Nielsen). Αυτή είναι επιγραμματικά η «εικόνα» που έχει διαμορφωθεί στην αγορά των σούπερ μάρκετ αλλά και στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών την περίοδο της κρίσης, τάση η οποία παγιώνεται. Την ίδια ώρα το 1/3 όσων κάνουν αγορές online έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν σούπερ μάρκετ (στοιχεία διεθνούς έρευνας dunnhumby), όσοι «ακολουθούν» ένα σούπερ μάρκετ στα social media είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από αυτό online (έρευνα ΙΕΛΚΑ) ενώ ανασχετικό ρόλο στην πραγματοποίηση αγορών online είναι η ασφάλεια χρήσης πιστωτικής κάρτας, και η ανησυχία για τη διατήρηση της ποιότητας των φρέσκων προϊόντων κατά τη μεταφορά τους (έρευνα Pollfish).
Τα στοιχεία αυτά παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Shopper ID Conference, το οποίο διοργανώθηκε την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου στο Maroussi Plaza από το περιοδικό σελφ σέρβις της Boussias Communications και ήταν αφιερωμένο στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή/αγοραστή στην εποχή της κρίσης αλλά και των νέων καναλιών αγοράς. Εκπρόσωποι των σημαντικότερων εταιρειών διερεύνησης των καταναλωτικών τάσεων (Παύλος Λαουτάρης, Νικόλας Σκάρος, IRI, Βασίλης Φιλίππου, Nielsen), ακαδημαϊκοί μελετητές των νέων συνθηκών στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου, από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Καθηγητές Γεώργιος Πανηγυράκης, Γεώργιος Μπάλτας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη, Υποψήφιος Διδάκτορας Σταύρος Λουνής), το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (Λευτέρης Κιοσές, ΙΕΛΚΑ), αλλά και ερευνητές εταιρειών εξειδικευμένων στη μελέτη των διεθνών εξελίξεων (Ben Miller, IGD, Jason Nathan, dunnhumby), μοιράστηκαν με το κοινό πολύτιμη γνώση, απαραίτητη για τη δημιουργία των μελλοντικών στρατηγικών πλάνων. Δύο νέα εργαλεία έρευνας παρουσιάστηκαν στο συνέδριο από την start-up εταιρεία Pollfish (Ζήσης Μπέλλας) και από τον Alki Manias (InContext Solutions), αντιπρόεδρο Ευρώπης της εταιρείας που πραγματοποιεί web έρευνες σε 3-D περιβάλλον. Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση του τρόπου προσέγγισης των αλλαγών της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών του σούπερ μάρκετ από εταιρείες του κλάδου. Συγκεκριμένα, οι Γιώργος Κανταρτζής (Δ. Μασούτης ΑΕ), Αγγελική Βορρίση (Arla Foods Hellas) και Βικεντία Φάππα (The Connectors), ανάλυσαν την εφαρμογή Category Management μέσω Clustering σε καταστήματα της αλυσίδας, ο Δρ. Ιωάννης Μηνά Ασλανίδης (Εμμετρωπία), μίλησε για την βραβευμένη (σελφ σέρβις Excellence Awards 2014) εφαρμογή Eye Tracking στην αλυσίδα Χαλκιαδάκης, και ο Κώστας Κουδούνας (ΑΒ Βασιλόπουλος), έδειξε πώς η αλυσίδα μετατρέπει τα στοιχεία για τη διαφοροποίηση της αγοραστικής συμπεριφοράς ανάλογα με την περιοχή, σε στρατηγικές κινήσεις αυξημένης αποτελεσματικότητας.