Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
IGB
Διακρατική συμφωνία Ελλάδας - Βουλγαρίας για το φορολογικό καθεστώς λειτουργίας
Πέμπτη, 28/03/2019

Eντός των επομένων δυο μηνών αναμένεται να υπογραφεί η διακρατική συμφωνία μεταξύ  της Ελλάδας και της  Βουλγαρίας για  το φορολογικό καθεστώς λειτουργίας του ελληνοβουλγαρικού αγωγού  IGB, o οποίος θα αρχίσει να κατασκευάζεται το   καλοκαίρι με στόχο να λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Ως  οwner engineer του έργου επελέγη, μετά από σχετικό διαγωνισμό,  η κοινοπραξία TIBEI, την οποία σχημάτισαν οι εταιρίες Tractebel Engineering SA (Βέλγιο), Tractebel Engineering SRL (Ιταλία), INTBER GMBH (καταχωρημένη στην Αυστρία), Ipsilon Consult OOD (Βουλγαρία) και Engineering EAD.  Εντός του επόμενου μήνα  αναμένεται να επιλεγεί ο  προμηθευτής των σωλήνων (έργο προυπολογισμού της τάξης των 60 εκατ. ευρώ), ενώ τον Μάιο ολοκληρώνεται  ο διαγωνισμός για την επιλογή του κατασκευαστή του αγωγού, μήκους 182 χλμ και προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ.

Στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την κατασκευή του αγωγού έχουν προκριθεί  πέντε εταιρείες και κοινοπραξίες, εκ των οποίων τρεις ελληνικές και πιο συγκεκριμένα η γερμανική Max Streicher σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ, η  J&P ΑΒΑΞ, και  η  κοινοπραξία της China Petroleum Pipeline Engineering με την ΑΚΤΩΡ. Την κατασκευή επίσης διεκδικούν μια κοινοπραξία δυο βουλγαρικών εταιρειών και της ιταλικής Bonatti, καθώς και το σχήμα της γαλλικής Spiecapag, θυγατρικής του ομίλου Vinci και της βουλγαρικής Thrace Group.

Στην κοινοπραξία ICGB, που υλοποιεί το έργο, συμμετέχουν κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ) και κατά 50% η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ). Η ΔΕΠΑ θα πρέπει να καταβάλει, εντός των επομένων μηνών,  ως συμμετοχή, ποσό 18 εκατ ευρώ.

Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός θα έχει μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως. Θα ξεκινά από  την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα στη γειτονική χώρα, αποτελώντας το πρώτο  τμήμα του λεγόμενου “Κάθετου Διαδρόμου¨, ο οποίος θα διασυνδέει τα συστήματα αερίου της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.

Το συνολικό κόστος του IGB ανέρχεται περίπου  στα 240 εκατ. ευρώ και πέραν της ίδιας χρηματοδότησης από την ιδιοκτητρια εταιρία ICGB AD με 46 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί με 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), με 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων  και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014-2020 της Ε.Ε., μέσω του βουλγαρικού προϋπολογισμού.

Συναφείς αναρτήσεις
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Η Ferryscanner, η αγαπημένη πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, εν’ όψει της νέας σεζόν, ανακοινώνει τον ταξιδιωτικό απολογισμό της για ...
Η απτή πρόοδος της χώρας μας στην επίτευξη των στόχων της μετάβασης πιστοποιείται από το διπλασιασμό της εγκατεστημένης ισχύος ...
Σε  αναδιάταξη του ενεργειακού τοπίου στη Ν,Α Ευρώπη οδηγεί η συμφωνία ΗΠΑ- Βουλγαρίας, που υπογράφηκε τη Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου,  ...
Σε αναβάθμιση της δυναμικότητας μεταφοράς φυσικού αερίου του προχωρεί σταδιακά ο αγωγός ΤΑΡ, με στόχο  την αύξηση των προμηθειών ...
Νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας
Σύντομα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος-Ενέργειας που θα εξασφαλίζει στην ΕΔΕΥΕΠ, την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία ...
Η Gazprom δεν πλήρωσε το τέλος
H πρώτη ημέρα εφαρμογής του αμφιλεγόμενου φόρου, των 10,20 ευρώ/MWh που επέβαλε η Σόφια στην τράνζιτ διέλευση ρωσικού φυσικου ...
Στην Αιτωλοακαρνανία
Tην ολοκλήρωση 39 νέων έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στην Ευρώπη - συμπεριλαμβανομένου και του πρώτου ηλιακού έργου κοινής ...
 
 
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...
Πολλές ώρες με μηδενικές ακόμα και αρνητικές τιμές ηλεκτρισμού, ίσως οι περισσότερες από κάθε άλλη φορά  καταγράφηκαν στην Αγορά τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως ...
Η αφρικανική σκόνη που μας επισκέπτεται όλο και συχνότερα κάθε χρόνο, μπορεί να επηρεάσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά πάρκα; Πρόκειται ...
Την πλήρη αναμόρφωση ή την απόρριψη των αλλαγών που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ...
Αντιρρήσεις σχεδόν για τo σύνολο των τροποποιήσεων του Κώδικα Προμήθειας που προτείνει η ΡΑΑΕΥ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού τουρισμού από τους στρατηγικού ...
Διαφοροποίηση προς το χειρότερο των ληξιπρόθεσμων οφειλών ρεύματος, οι οποίες τον Αύγουτστο του 2023 είχαν φθάσει στο ιλιγγιώδες ποσό των  2,84 δισ. ευρώ ...