Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παράταση στο διαγωνισμό για την πώληση της ΔΕΠΑ
Τετάρτη, 12/02/2020

Σε παράταση είναι πιθανόν να οδηγηθεί  η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών, που κανονικά λήγει την Παρασκευή  14 Φεβρουαρίου, καθώς αρκετοί από τους ενδιαφερόμενους ζητούν περισσότερο χρόνο προκειμένου να προετοιμάσουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα, όπως τουλάχιστον ανέφεραν έγκυρες πηγές.


Η παράταση, αν τελικώς αποφασιστεί,  δεν θα ξεπερνά τις δύο με τρεις εβδομάδες.

Σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον πωλητή, εταιρίες κυρίως από την Ευρώπη αλλά και από την Κίνα έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο διαγωνισμό, και δεν αποκλείεται να σχηματιστούν κοινοπραξίες για τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών. Ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους, οι ίδιες πηγές τοποθετούν ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της Ευρώπης, όπως τη γερμανική E-on, τη γαλλική Engie, την ισπανική Enagas, την ιταλική Italgas, καθώς και την επίσης ιταλική Snam, είτε αυτοτελώς, είτε μέσω του  ΔΕΣΦΑ, είτε ακόμα και μέσω της κοινοπραξίας Senfluga, που εξαγόρασε το 66% του  ΔΕΣΦΑ. Στη Senfluga, εκτός από τη Snam που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό και είναι και οπερέιτορ, μετέχουν η Enangas, η βελγική Fluxys και ο όμιλος Κοπελούζου. Σύμφωνα με πληροφορίες,  ενδιαφέρον όμως έχει εκφραστεί και από κινεζικό όμιλo, με παρουσία σε άλλη χώρα της Ευρώπης.

Δεδομένου ότι τόσο η Italgas όσο και η Snam έχουν ως κοινό μέτοχο το ιταλικό δημόσιο , μέσω της Cassa Depositi e Prestiti SpA (CDP) είναι πολύ αμφίβολο αν και οι δύο εταιρίες θα δώσουν το παρών. Ωστόσο όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά,  με την απόφαση για το  εάν και το ποιά θα συμμετάσχει  και μέσω ποιού θα σχήματος, να λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο, στη Ρώμη. Λέγεται μάλιστα ότι οι τριβές μεταξύ των δύο ιταλικών εταιριών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών είναι και η αιτία που καθυστερεί -και ενδεχομένως να ματαιώσει- το deal  εξαγοράς του 49% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης από την Ιtalgas.

Ας σημειωθεί ότι το 49% και το μάνατζμεντ της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης, που διαχειρίζεται το δίκτυο αερίου της συμπρωτεύουσας και της Θεσσαλίας, ανήκει στην επίσης ιταλική Eni gas e luce, με την οποία η Ιtalgas φερόταν τον Νοέμβριο έτοιμη να υπογράψει τη συμφωνία εξαγοράς. Τελικώς, όπως φαίνεται, όλα θα κριθούν από την έκβαση του διαγωνισμού πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία, με τη διάσπαση και τον μετασχηματισμό της δημόσιας εταιρίας αερίου, περνά  το 51% της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης.

Η Cassa Depositi e Prestiti, που λειτουργεί ως αναπτυξιακή τράπεζα και κρατικό χαρτοφυλάκιο ελεγχόμενη κατά 83% από το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, κατέχει το 26% της Italgas και το 31% της Snam, η οποία μετέχει απ’ ευθείας με 13,5% στην Italgas. Εξάλλου το ιταλικό δημόσιο ελέγχει λίγο πάνω από το 30% της ΕΝΙ.

Από την άλλη πλευρά, η κινεζική παρουσία στον διαγωνισμό, είτε αυτοτελώς είτε μέσω του ευρωπαϊκού της βραχίονα, εφόσον τελικώς εκδηλωθεί, μπορεί να “ταράξει τα νερά”, προκαλώντας αντιδράσεις τόσο από τις Βρυξέλλες όσο και από την Ουάσιγκτον, οι οποίες δεν βλέπουν θετικά την κινεζική διείσδυση στα ευρωπαϊκά δίκτυα υποδομών ενέργειας.

Το μεγάλο ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών εξηγείται τόσο από το  μονοπωλιακό χαρακτήρα της εταιρίας, όσο και από το ρυθμιζόμενο έσοδό της, ιδιαίτερα αν υπολογίσει κανείς ότι το WACC (ο σταθμισμένος συντελεστής  απόδοσης κεφαλαίων), βάσει του οποίου υπολογίζεται το έσοδο, είναι ιδιαίτερα υψηλό στα ελληνικά ενεργειακά δίκτυα, σχεδόν το διπλάσιο από πολλά, αντίστοιχα ευρωπαϊκά.   

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορά στο 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, καθώς τα ΕΛΠΕ έχουν συμφωνήσει να πουλήσουν και το δικό τους μερίδιο 35% μαζί με το 65%  που ρευστοποιεί το ελληνικό δημόσιο.
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο διεξάγει τον διαγωνισμό, είναι ότι αν τελικώς αποφασιστεί η παράταση, να μην συμπέσει η νέα προθεσμία με την καταληκτική ημερομηνία - 6 Μαρτίου- για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στον σχεδόν παράλληλο  διαγωνισμό για την πώληση του 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας.  Τα ΕΛΠΕ που κατέχουν το υπόλοιπο 35%, σκοπεύουν να διεκδικήσουν το μερίδιο του δημοσίου. Στη περίπτωση πάντως που δεν πλειοδοτήσουν, σύμφωνα με το Μνημόνιο που έχουν υπογράψει με το δημόσιο, έχουν δεσμευτεί ότι θα διαθέσουν και το δικό τους μερίδιο στον προτιμητέο επενδυτή, που θα ανακηρυχθεί από την όλη διαδικασία. Για την εταιρία εκδηλώνεται ενδιαφέρον από όλους σχεδόν τους μεγάλους εγχώριους ενεργειακούς ομίλους.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Τον μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας και την πιθανή αλλαγή στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς προανήγγειλε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ...
Για τις προκλήσεις στη διεθνή και την εγχώρια αγορά φυσικού αερίου, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ΔΕΠΑ Εμπορίας ...
Διαγωνισμό με σκοπό την σύναψη συμφωνίας – πλαίσιο για τα υποβρύχια καλωδιακά έργα εναλλασσόμενου ρεύματος των διασυνδέσεων των Δωδεκανήσων ...
“Φρένο” στην αύξηση του WACC, δηλαδή του συντελεστή απόδοσης κεφαλαίου, που ζητεί η ΔΕΠΑ Υποδομών και  μεταφράζεται σε αύξηση των ...
Μνημόνιο συνεργασίας (MoU) υπέγραψαν χθες στην Αθήνα η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η ENERGOCOM, η κρατική εταιρεία προμήθειας αεριού της ...
Φυσικό Αέριο
H ελληνική κυβέρνηση φαίνεται ότι προς το παρόν και τουλάχιστον όσο διαρκεί η διαπραγμάτευση της σύμβασης ΔΕΠΑ-Gazprom για την ...
Με αρνητικό πρόσημο στα οικονομικά τους αποτελέσματα έκλεισαν το δεύτερο τρίμηνο του 2023 η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η Elpedison, ...
Τον Σεπτέμβριο θα προκηρυχθεί ο δεύτερος διαγωνισμός για την εγκατάσταση σταθμών αποθήκευσης
Mε προσφορές  που κυμαίνονταν από 33.948 ευρώ/MWh/έτος ως 64.112 ευρώ/MWh/έτος, 12 σταθμοί αποθήκευσης συνολικής ισχύος 411,79, εντάσσονται σε καθεστώς ...
Έως 31/8
Παράταση στην προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως τις 31 Αυγούστου για φυσικά και νομικά πρόσωπα αναμένεται να ανακοινώσει εντός της ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...