Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μελέτη Channoil Consulting
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων
Πέμπτη, 16/07/2020

Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν καταλυτικά στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, ενώ η ναυτιλία και η αεροπορία  μπορούν να αναδειχθούν στον μοχλό που θα φέρει  την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων, θα χρειαστεί όμως η υιοθέτηση ενός παγκόσμιου συστήματος  εμπορίας εκπομπών ρύπων και ο πλήρης ανασχεδιασμός της λειτουργίας των πετρελαϊκών εταιριών για να αντιμετωπιστεί η διπλή  πρόκληση της δραστικής μείωσης της  εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου χωρίς την καταστροφή παραδοσιακών κλάδων της οικονομίας.

Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγει  πρόσφατη μελέτη της Channoil Consulting για τις αγορές πετρελαίου -φυσικού αερίου και το μέλλον των ΑΠΕ.

Ειδικότερα σε ότι αφορά στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία και τους τομείς των μεταφορών που είναι δύσκολο να εξηλεκτριστούν,  η μελέτη της Channoil Consulting  προτείνει για τις  θαλάσσιες μεταφορές τη μετάβαση σε υβριδικά συστήματα , όπως η αμμωνία και τα turbo sails,  που θα διευκόλυναν τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της παγκόσμιας ναυτιλίας.  Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε μικρά αυτόνομα σκάφη, θα μπορούσε να αποτελέσει  μια ακόμα επιλογή, ενώ  το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και η μεθανόλη θεωρούνται προσωρινές, ενδιάμεσες λύσεις  για τη  μείωση του CO2 ».

Για  να χρησιμοποιήσει η βιομηχανία καθαρότερα καύσιμα, η  Channoil υποστηρίζει ότι «το  καρότο είναι πάντα καλύτερο από το μαστίγιο» και προκρίνει την παροχή κινήτρων, με τη μορφή μίας «σταθερής οικονομικής απόδοσης». Η ενεργειακή μετάβαση της βιομηχανίας απαιτεί  επενδύσεις σε νέες και ακριβές τεχνολογίες, όπως η Δέσμευση και Αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (Carbon Capture and Storage -CCS) και  η  Άμεση Δέσμευση Διοξειδίου του ‘Ανθρακα από τον Αέρα (Direct Air Carbon Capture),  καθώς και την  επαναχρησιμοποίηση υλικών και προϊόντων.

Η  Channoil θεωρεί ότι αυτές οι τεχνολογίες θα μπορούσαν να τεθούν γρήγορα σε ροή εάν ήταν διαθέσιμα τα κατάλληλα οικονομικά κίνητρα. Ο οίκος επικαλείται στοιχεία που υποδηλώνουν ότι μία τιμή του  άνθρακα/δικαιώματα ρύπων  γύρω στα  50 $ / τόνο θα ήταν επαρκής για να διασφαλιστεί η πραγματοποίηση επενδύσεων  σε CCS και άλλες τεχνολογίες.

Για να  να επιτευχθεί όμως αυτό, θα χρειαστεί να υπάρξει μία παγκόσμια συμφωνία για την τιμή των εκπομπών ρύπων υποστηρίζει  η μελέτη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της  Channoil σήμερα λειτουργούν διεθνώς  51 συστήματα  τιμολόγησης άνθρακα, τα οποία  καλύπτουν μόνο το 20% των παγκόσμιων εκπομπών.

«Εάν θέλουμε να επιτύχουμε τις μειώσεις των αερίων του θερμοκηπίου που απαιτούνται για να σταματήσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη, τότε πρέπει να αυξήσουμε σημαντικά την κάλυψη του ETS (σύστημα εμπορίας ρύπων) », αναφέρει η μελέτη, προσθέτοντας ότι η τιμολόγηση του διοξειδίου του άνθρακα παρουσιάζει μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή και ότι  πουθενά δεν είναι εντός της κλίμακας  των $ 50- $ 100 ανά τόνο, που απαιτούνται για να υπάρξει κίνητρο για να γίνουν επενδύσεις σε καινοτόμες λύσεις καθώς  και σε έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.

Στο πλαίσιο αυτό η έκθεση προτείνει  στους ακτιβιστές υπέρ του κλίματος ότι  για να είναι πιο αποτελεσματικοί στις διαμαρτυρίες τους σε επίπεδο Ηνωμένων Εθνών, θα πρέπει να ζητήσουν την εμπλοκή του Οργανισμού για την υιοθέτηση του κατάλληλου συστήματος εμπορίας εκπομπών άνθρακα. «Επίσης αυτό πρέπει να ζητούν οι εκπρόσωποι των διαφόρων περιβαλλοντικών ομάδων στο COP 26.», συμπληρώνει η έκθεση.

Την περασμένη εβδομάδα, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε την τροποποίηση του  Κανονισμού Παρακολούθησης, Αναφοράς και Επαλήθευσης (MRV), με μέτρα που προβλέπουν μεταξύ άλλων την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών Ρύπων. Η ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου για τον τροποποιημένο κανονισμό θα διεξαχθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Ιδιαίτερο κεφάλαιο στην έκθεση της Channoil καταλαμβάνει  το μέλλον των εταιριών  αποθήκευσης πετρελαίου, τις οποίες προειδοποιεί ότι πρέπει να αρχίσουν να εξετάζουν, να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν  «αλλαγή κατεύθυνσης »μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν με κενές, σκουριασμένες δεξαμενές, καθώς η Ευρώπη και άλλες χώρες ή  μπλοκ χωρών περιορίζουν σταδιακά τη χρήση πετρελαίου (μελλοντικά και του φυσικού αερίου) όσο προχωρούν προς τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας.

Συναφείς αναρτήσεις
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου - Ελλάδας
Σε επαφές με διεθνείς μελετητικές εταιρίες για την ηλεκτρική διασύνδεση Αιγύπτου - Ελλάδας, πρότζεκτ GREGY, βρίσκεται ήδη ο όμιλος ...
Σημαντική αύξηση, της τάξης του 3%, παρουσίασαν χθες οι τιμές του αργού πετρελαίου, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο για τον ...
Ανησυχία για νέες περικοπές
Ανοδικά κινούνται οι τιμές του πετρελαίου, καθώς οι επενδυτές αναμένουν  τη συνάντηση του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και των συμμάχων του, κοινώς ...
Υποχώρησαν για τρίτη διαδοχική συνεδρίαση οι τιμές του πετρελαίου καθώς τα απογοητευτικά στοιχεία που είδαν σήμερα το φως της ...
Forbes
Καθώς η τιμή του Brent πλησιάζει στο ορόσημο των 100 δολαρίων το βαρέλι, κράτη και βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο προετοιμάζονται για ...
Πετρέλαιο
Πάνω από τα 95 δολάρια ανά βαρέλι βρίσκεται το μπρεντ, για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, ...
Σε προς τα πάνω αναθεώρηση κατά 10% των τεχνικών της παραδοχών για τις τιμές του πετρελαίου, σε πολύ ήπια ...
Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου βρίσκονται σήμερα στα υψηλότερα επίπεδα  από τον Απριλίου
Παρά τη σημαντική αύξηση που παρουσιάζουν οι τιμές του πετρελαίου το τελευταίο χρονικό διάστημα, περίπου 20% σε έξι εβδομάδες, ...
 
 
Ένας νέος φωτοβολταϊκός σταθμός, εγκατεστημένης ισχύος 80 MW, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, έρχεται να προστεθεί στην ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η έκθεση της Eurostat, που ...
Η MYTILINEOS εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12- 18 μηνών, ...
Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία ...
Ένα έργο στρατηγικής σημασίας που θα συμβάλει στο «πρασίνισμα» του ενεργειακού μείγματος της Ευρώπης, δίνοντας πρόσβαση σε νέες πηγές καθαρής ενέργειας δρομολογούν από ...
Σε επίπεδα παρεμφερή με αυτά του Απριλίου αναμένεται να διαμορφωθούν τον Μάιο τα τιμολόγια ρεύματος, που θα ανακοινώσουν οι προμηθευτές τη Μεγάλη Τετάρτη. Η ...
Εξαιρετικά χαμηλούς ρυθμούς αύξησης της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη προβλέπει o Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) και παρότι οι γεωπολιτικές  εξελίξεις αποτελούν το μεγαλύτερο ...
Με την επανέναρξη της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών πλοίων (truck loading) με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Ρεβυθούσα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ενίσχυσε σημαντικά ...
Η εταιρεία ELICA MEDITERRANEAN ELECTRICAL INTERCONNECTION S.M. S.A., μέλος του Ομίλου Κοπελούζου, που αναπτύσσει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης “GREGY”, δημοσίευσε τις δύο ...
Το ενδεχόμενο νέων συνεργασιών με αμερικανικές εταιρίες άφησε ανοικτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, στην ομιλία του χθες στο ...
Θετικές προοπτικές για το φυσικό αέριο, ως το καύσιμο μετάβασης, για  τα επόμενα χρόνια διαβλέπει  ο γενικός διευθυντής της εταιρίας “Φυσικό Αέριο” Γιάννης ...
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...