Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χατζηδάκης
Έως και 35% μείωση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Τρίτη, 21/07/2020

Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως),  καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη σημερινή συζήτηση για το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Αναφέρθηκε επίσης στις «ιστορικής σημασίας αποφάσεις» για την Ευρώπη και την Ελλάδα, που ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες και ανέλυσε την πράσινη ατζέντα που υλοποιεί η κυβέρνηση και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην οικονομία με σεβασμό προς το περιβάλλον, «αφήνοντας στην άκρη την μικρόψυχη κριτική της αντιπολίτευσης».

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της πρωτολογίας του κ. Χατζηδάκη:

Έως και 35%  η μείωση στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα.  Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20%  (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)».

Επιδότηση 40% στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων-Υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη

 «Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναιτο υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ». 

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα

«Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».

Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους

«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά  ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων».

«Ιστορικές οι σημερινές αποφάσεις για Ελλάδα και Ευρώπη»

«Αναντίρρητα οι αποφάσεις οι οποίες ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες είναι ιστορικής σημασίας τόσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και για την Ελλάδα. Συνιστούν ένα αποφασιστικό βήμα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια έμπρακτη αλληλεγγύη της ΕΕ προς τις οικονομίες και τους πολίτες που έχουν επηρεαστεί τόσο πολύ και τόσο βαθιά από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού και ένα μήνυμα ότι η Ευρώπη -που κάποιοι νομίσαμε ότι μπορεί να έχει απομακρυνθεί από τις αξίες που την συνέστησαν- παραμένει πιστή στις αξίες της συνεργασίας, της ειρήνης, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής συνοχής».

«Το ΥΠΕΝ στο επίκεντρο του πακέτου των 72 δις. ευρώ που εξασφάλισε η Ελλάδα »

«Η Ελλάδα βγαίνει κερδισμένη από αυτό το πακέτο των 72 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενώ μέχρι σήμερα είχαμε παραδοσιακά ένα ΕΣΠΑ, τώρα θα έχουμε δύο ΕΣΠΑ. Οφείλουμε όχι απλώς να απορροφήσουμε, αλλά να αξιοποιήσουμε γρήγορα και συστηματικά  με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα κονδύλια, τα οποία δίνουν μια πρόσθετη αναπτυξιακή ώθηση στον τόπο.  Το δικό μας Υπουργείο είναι στο επίκεντρο αυτών των δράσεων, όχι μόνο του ΕΣΠΑ, αλλά του Ταμείου Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ιδιαίτερα μορφές που έχουν να κάνουν με τεχνολογίες υβριδικού χαρακτήρα. Χρηματοδοτεί επίσης το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία και στη Μεγαλόπολη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, το ποσό που διατεθεί τελικά είναι διπλάσιο του αρχικώς προταθέντος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο χειμώνα. Είναι μια ισχυρή ένεση για τις περιοχές αυτές. Υπάρχουν επίσης δράσεις μεγάλης κλίμακας για το λεγόμενο κύμα ανακαινίσεων των κτιρίων, δημόσιων και ιδιωτικών. Αυτές είναι ενταγμένες σε ένα πλαίσιο πολιτικών για την ενεργειακή εξοικονόμηση και θα κάνουν το σημερινή «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» να φαίνεται ένα πάρα πολύ μικρό πρόγραμμα».

Συναφείς αναρτήσεις
Τη μείωση κατά 50% των προμηθειών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τερματικών POS προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται ...
Nα είναι λογικές οι χρεώσεις
Συνάντηση εργασίας του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, του αρμόδιου Υφυπουργού Χάρη Θεοχάρη και εκπροσώπων των τραπεζών, ...
Τροπολογία
Στη Βουλή κατατέθηκε η ρύθμιση για την αύξηση του επιδόματος γέννησης από 400 έως 1.500 ευρώ, ενώ με τροπολογία θεσπίζεται η ...
Τα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2020 ήταν 40% πιο "βιώσιμα" από τα αυτοκίνητα που είχαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα ...
Διευκολύνσεις σε ταξί, καφενεία και περίπτερα
Τέσσερις αλλαγές της τελευταίας στιγμής ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, στις διατάξεις για τον ...
Το 2024
Τις έξι βασικές προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής για το 2024 παρουσίασε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, ...
Τι ισχύει για το μαχητό των τεκμηρίων
Κατατίθεται μέσα στις επόμενες ώρες στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής». Το σχέδιο νόμου ...
Έναντι στόχου 1,746 δισ.
Εκρηκτική υπέρβαση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου καταγράφουν τα προκαταρκτικά στοιχεία του ΥΠΕΘΟ. Φτάνει τα 6,084 δισ. ευρώ έναντι στόχου ...
Πως μειώνεται το τέλος επιτηδεύματος - Όλες οι αλλαγές
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης παρουσίασαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο το ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...