Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κ. Καραμανλής
Όλο το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση
Τρίτη, 24/11/2020

Σε τέσσερις άξονες θα κινηθεί το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση , σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας την Τρίτη στο Electric Vehicle Conference 2020.

Ο πρώτος άξονας του σχεδίου είναι η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων.

«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι "νεκροταφείο αυτοκινήτων". Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων, για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών αλλά και για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.

Σημείωσε δε ότι στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Μάλιστα ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους.

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.

Τρίτος άξονας του σχεδιασμού είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

Τέταρτος άξονας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού συνεδρίου επισήμανε ότι διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς και ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050, ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα. Επομένως, πρόσθεσε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ανέφερε όμως ότι στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα», σχολίασε κλείνοντας ο κ. Καραμανλής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας, πολύ γρήγορα, η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα στο παρόν.

Συναφείς αναρτήσεις
3ο Electric & Micro Mobility Forum
Η εταιρία Smart Press διοργανώνει το 3ο “Electric & Micro Mobility Forum”, με σκοπό να εξερευνήσει το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες ...
Mε στόχο τις βιώσιμες μεταφορές στη χώρα μας
Δημιουργούμε ένα συνεκτικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε όλους τους τομείς μεταφορών με στόχο τόσο τη ...
Στηρίζει την κυβέρνηση της Ν.Δ.
Τη μη συμμετοχή του στις επικείμενες εκλογές ανακοίνωσε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, με δήλωσή του. Ειδικότερα, ο πρώην πρωθυπουργός ...
Στην αυτοκίνηση επενδύει η Autohellas σε αυτοκίνητα μηδενικών και χαμηλών ρύπων, τα οποία, εκτός από τα προφανή περιβαλλοντικά και ...
Τα βαρέα οχήματα ευθύνονται για το 25% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων
Η ABB επισημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια εντείνεται η παγκόσμια προσπάθεια για μείωση των εκπομπών άνθρακα στις μεταφορές, κάτι ...
WATT+VOLT
Στη WATT+VOLT η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι στρατηγικός στόχος, με τη βοήθειά της προάγεται η «πράσινη» ενέργεια και προστατεύεται ...
Chargespot by WATT+VOLT
Η ηλεκτροκίνηση είναι προτεραιότητα στη WATT+VOLT, γι' αυτό και με αμείωτο ρυθμό διευρύνει το δίκτυο Charges pot, με την ...
ΔΕΗ blue - Το μέλλον…φορτίζει
Την επίσημη έναρξη της ηλεκτροκίνησης από τη ΔΕΗ εγκαινίασε, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, σε εκδήλωση ...
«Μοναδικό θέμα προς επίλυση με την Τουρκία: η υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ»
O πρώην πρωθυπουργός  της χώρας κ. Κ. Καραμανλής απάντησε, μεταξύ άλλων, σε άρθρο του Κώστα Σημίτη ότι η κυβέρνησή του διαπραγματευόταν με ...
 
 
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon EDA (πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών),  ...
Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ...
Πλωτό φωτοβολταϊκό σταθμό, ισχύος 115,88 MW στη λίμνη των Κρεμαστών, στην Αιτωλοακαρνανία  ετοιμάζεται να εγκαταστήσει η γερμανική εταιρία BayWa r.e, και ήδη η ...
Σοβαρά προβλήματα με την τυποποίηση των μακροχρόνιων, συνήθως δεκαετών, συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, των γνωστών πράσινων ΡΡΑ φαίνεται ότι αντιμετωπίζει ο Ευρωπαίος ...
Η  Βιοχάλκο και ο Τιτάνας υπέγραψαν τελικώς την κοινή δήλωση κατανάλωσης για τα  δύο PPAs με τη ΔΕΗ, πράγμα που ανοίγει το δρόμο ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της αγοράς” με τις αρνητικές ...
Ποσό της τάξης των 130 εκατ. ευρώ υπέρ του ήδη προβληματικού Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) φέρεται έτοιμος  να διεκδικήσει ο ΔΑΠΕΕΠ από τις ...
Η πορεία μας προς το 2030 είναι σαφής: Η Πράξη για τις Κρίσιμες Πρώτες Ύλες θέτει φιλόδοξους, αλλά ζωτικούς στόχους ώστε να επιτευχθεί ...
Σύντομα, το πιθανότερο πριν το Πάσχα αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για το net billing, το νέο τρόπο αποζημίωσης των οικιακών φωτοβολταϊκών ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ...
Η νορβηγική εταιρία Moreld Ocean Wind AS και η ελληνική Lykomitros Steel SA υπέγραψαν Μνημόνιο Συνργασίας (MOU) για την ανάπτυξη πλωτών υπεράκτιων αιολικά ...