Ο Κύβος ερρίφθη όπως όλα δείχνουν για την Pepsico HΒΗ, η οποία βλέποντας τα μερίδια της συνεχώς να υποχωρούν τελικά φαίνεται ότι επιλέγει την αποχώρηση από την ελληνική αγορά, καθώς έβαλε και επίσημα πωλητήριο στο εργοστάσιο του Λουτρακίου. Την ίδια ώρα οι ανακατατάξεις στα μερίδια αγοράς για μικρότερους μη παραδοσιακούς είναι ραγδαίες με την Green Cola Company να είναι δεύτερη σε πωλήσεις μετά την Coca Cola για τον Ιανουάριο.
Τα σενάρια για ην αποχώρηση της Pepsico HΒΗ, κρατούν καιρό καθώς ο πολυεθνικός Όμιλος είχε κατά καιρούς συζητήσεις με διάφορες εταιρίες όπως Λουξ, ΕΠΑΠ, Βίκος κλπ, χωρίς να υπάρχει καμία συμφωνία.
Η συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της που ανέρχεται στο 7,2% περίπου με τις ζημιές που καταγράφει τα τελευταία χρόνια, οδήγησαν στην απόφαση για παραχώρηση των εγκαταστάσεών της μαζί με την άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Gatorade, Lipton Ice Tea και ΗΒΗ), με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των συνολικών πωλήσεων υπό μορφήν δικαιωμάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο η Pepsico ανέθεσε στ κτηματομεσιτικό γραφείο Atria τη πώληση του εργοστασίου της στο Λουτράκι. Σχεδόν δύο χρόνια μετά το λουκέτο και μετά από μια σειρά επαφών και συζητήσεων για την πώληση του ακινήτου σε υποψήφιους αγοραστές, οι οποίες δεν κατέληξαν σε συμφωνία, μπήκε προ ημερών και επίσημη αγγελία για την πώλησή του.
Στον υπόλοιπο κλάδο, φαίνεται ότι η Green Cola που κατακτά γρήγορα μερίδια έχει γίνει περιώνυμη νύφη για επίδοξους αγοραστές μειοψηφικής συμμετοχής, ενας εκ των οποίων φέρεται να είναι και ο Γιάννης Χήτος που μετά το deal της εταιρείας του (Ολυμπιακή Ζυθοποιία) με την Μύθος Ζυθοποιία, και ρευστό έχει και διάθεση για δουλειά.
Η Green Cola Company, βιομηχανία αναψυκτικών από την Ορεστιάδα, σε λιγότερο από τρία χρόνια έχει κατακτήσει μερίδιο 5% στο σύνολο της εγχώριας αγοράς αναψυκτικών, και μέσω της συμφωνίας που σύναψε τον περασμένο Αύγουστο με την ΕΑΣΑ ΡΕΑ, τα προϊόντα της Green Cola, ΜΠΛΕ, GR8 κ.α. παράγονται και στο εργοστάσιο Εσπερίδες της Ε.Α.Σ. Αργολίδας, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση. Παράλληλα φτιάχνει και παραγωγική θέση με τη μέθοδο του franchise σε τουλάχιστον 7 χώρες. Mεταξύ αυτών η Κύπρος, η Σαουδική Αραβία και η Σερβία.
Έτσι στα προϊόντα τύπου cola, τον Ιανουάριο του 2015 η Pepsico HBH έχει χάσει την δεύτερη θέση (με πρώτη την Coca Cola) από την Green Cola. Ετσι το μερίδιο αγοράς της πρώτης έχει υποχωρήσει στο 4,7%, ενώ το μερίδιο βάσει όγκου της Green Cola έχει σκαρφαλώσει στο 5,3%.Στην ίδια κατηγορία, με βάση της στοιχεία του Ιανουαρίου, το μερίδιο της Coca Cola 3E αγγίζει το 82,5%.
Από την άλλη και η πατρινή βιομηχανία ΛΟΥΞ των αδερφών Μαρλαφέκα έχει παρουσιάσει μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης και ετοιμάζει νέα προϊόντα, έχοντας στραμμένο το ενδιαφέρον της και στις αγορές του εξωτερικού.
Αντιόπη Σχοινά