Mέση ετήσια απόδοση κεφαλαίων (WACC) 7,52% ζητά ο ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2022-2025, διεκδικώντας πρόσθετη απόδοση (WACC Premium) για τα έτη 2023-2025, ύψους 2,5% για τα Έργα Μείζονος Σημασίας, δηλαδή τη διασύνδεση Αττική-Κρήτη και τη Δ΄ Φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων.
Δεδομένου ότι το WACC διαμορφώνει τις χρεώσεις του δικτύου μεταφοράς και κατά συνέπεια τα έσοδα του Διαχειριστή, το σύνολο του Επιτρεπόμενο Εσόδου, με βάση την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ, διαμορφώνεται για το 2022 σε 361.610.000 ευρώ, για το 2023 σε 383.896.000 ευρώ, για το 2024 σε 464.539.000 ευρώ και για το 2025 σε 540.651.000 ευρώ. Το 2021 το επιτρεπόμενο έσοδο του ΑΔΜΗΕ ανέρχεται σε 285.895.000 ευρώ, όπως είχε εγκριθεί βάσει της προηγούμενης μεθοδολογίας της ΡΑΕ η οποία δεν προέβλεπε την διάκριση των λειτουργικών δαπανών σε ελεγχόμενες και μη ελεγχόμενες
Η εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για το WACC της περιόδου 2022-2025 ΡΑΕ έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 3 Δεκεμβρίου .
Πρέπει να σημειωθεί ότι το WACC τόσο του ΑΔΜΗΕ όσο και του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής, του ΔΕΔΔΗΕ είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη.
Αιτιολογώντας το αίτημά του προς τη ΡΑΕ, ο ΑΔΜΗΕ παραθέτει στην εισήγηση στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση, εξαιρουμένων των έργων μείζονος σημασίας, ανέρχεται σε 2.073.387.000 ευρώ για το 2022, σε 2.190.328.000 ευρώ για το 2023, σε 2.308.664.000 ευρώ για το 2024 και σε 2.384.272.000 ευρώ για το 2025.
Η Ειδική Περιουσιακή Βάση, η οποία περιλαμβάνει τα Έργα Μείζονος Σημασίας, δηλαδή τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής και τη Δ’ Φάση των Κυκλάδων, που θα τεθούν σε λειτουργία έως το 2025 διαμορφώνεται σε 77.709.000 ευρώ το 2023, σε 959.311.000 ευρώ το 2024 και σε 922.560.000 ευρώ το 2025.
Οι επενδύσεις, εκτός των Έργων Μείζονος Σημασίας, που εντάσσονται στη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση, ανέρχονται σε 267 εκατ. ευρώ το 2022, σε 217 εκατ. ευρώ το 2023, σε 217 εκατ. ευρώ το 2024 και σε 168 εκατ. ευρώ το 2025. Επίσης προβλέπονται έργα εκτός δεκαετούς προγράμματος, ύψους 46 εκατ. το 2022, 51 εκατ. το 2023, 36 εκατ. ευρώ το 2024 και 44 εκατ. ευρώ το 2025.
Το κεφάλαιο κίνησης ανέρχεται σε 93 εκατ. για το 2022, σε 101 εκατ. ευρώ για το 2023, σε 102 εκατ. ευρώ για το 2024 και σε 112 εκ. ευρώ για το 2025.
WACC
Το Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφαλαίου σε ονομαστικούς προ-φόρων όρους (WACC pre-tax, nominal) για την περίοδο 2022-2025 υπολογίζεται σε 7,52%, ως μέσος όρος των αποδόσεων κάθε έτους. Οι αποδόσεις επί της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης, εξαιρουμένων των Έργων Μείζονος Σημασίας, ανέρχονται σε 154.082.000 ευρώ για το 2022, σε 160.492.000 για το 2023, σε 169.526.000 για το 2024 και σε 176.988.000 για το 2025.
Δεδομένου, του WACC Premium, ύψους 2,5%, που ζητεί ο ΑΔΜΗΕ για τα Έργα Μείζονος Σημασίας τα οποία εντάσσονται στην Ειδική Περιουσιακή Βάση, οι επιπλέον ετήσιες αποδόσεις ανέρχονται σε 3.976.000 ευρώ για το 2023, σε 53.179.000 για το 2024 και σε 95.956.000 για το 2025.
Δαπάνες
Ο ΑΔΜΗΕ διακρίνει τις λειτουργικές δαπάνες, σε Ελεγχόμενες και Μη Ελεγχόμενες και συγκεκριμένα:
Στις Ελεγχόμενες Λειτουργικές Δαπάνες περιλαμβάνονται δαπάνες που σχετίζονται με τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξη του συστήματος όπως δαπάνες μισθοδοσίας, αμοιβές και παροχές Τρίτων, υλικά και αναλώσιμα. Το σύνολο των Ελεγχόμενων Λειτουργικών Δαπανών ανέρχεται σε 106.609.000 ευρώ για το 2022, σε 111.958.000 ευρώ για το 2023, σε 119.415.000 ευρώ για το 2024 και σε 125.283.000 ευρώ για το 2025. Στα ποσά αυτά περιλαμβάνονται και οι λειτουργικές δαπάνες της Αριάδνης, της 100% θυγατρικής που κατασκευάζει τη Διασύνδεση Κρήτη-Αττική.
Η νέα μεθοδολογία της ΡΑΕ προβλέπει μηχανισμό κινήτρων για τη μείωση των ελεγχόμενων λειτουργικών δαπανών προκειμένου να περιοριστεί η επιβάρυνση των χρηστών του συστήματος.
Οι Μη Ελεγχόμενες Λειτουργικές Δαπάνες ανέρχονται σε 11.463.000 ευρώ για το 2022, σε 10.341.000 ευρώ για το 2023, σε 6.927.000 ευρώ για το 2024 και σε 8.164.000 για το 2025.