Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανησυχία για την ενεργειακή Lehman
Γερμανία: Ο Πούτιν θέλει να διαλύσει τη χώρα
Παρασκευή, 24/06/2022

Εάν η προμήθεια φυσικού αερίου από τη Ρωσία παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα, η Γερμανία οδεύει προς έλλειψη, η οποία συνεπάγεται ότι κάποιες βιομηχανίες θα έπρεπε να σταματήσουν την παραγωγή και να απολύσουν εργαζόμενους, κάποιες περιοχές θα έχαναν ολόκληρα βιομηχανικά συγκροτήματα, οι αλυσίδες εφοδιασμού θα μπορούσαν να καταρρεύσουν, οι άνθρωποι θα χρεώνονταν για να πληρώσουν τους λογαριασμούς θέρμανσης, θα γίνονταν φτωχότεροι, προειδοποιεί ο υπουργός Οικονομίας και Προστασίας του Κλίματος Ρόμπερτ Χάμπεκ και κάνει λόγο για «σχέδιο του Πούτιν, με στόχο να διαλύσει τη χώρα μας».

«Αυτό που βιώνουμε αυτή τη στιγμή είναι πιο σημαντικό από την κρίση του 1973 και πηγαίνει πιο βαθιά. Η διακοπή φυσικού αερίου σήμερα θα έπληττε την οικονομία μας σφοδρότερα και εκτενέστερα (…) Και δεν μιλάμε μόνο για μέρες ή εβδομάδες, αλλά για πολύ καιρό», τονίζει ο κ. Χάμπεκ σε συνέντευξή του στο περιοδικό Der Spiegel, μία μέρα μετά την ενεργοποίηση της φάσης «συναγερμού» του σχεδίου έκτακτης ανάγκης για το φυσικό αέριο και εκφράζει τον θαυμασμό του για την ομοψυχία με την οποία αντιμετωπίζει το πρόβλημα η γερμανική κοινωνία.

«Ξέρω πολλούς πολίτες που τα χρήματά τους δεν φθάνουν έως το τέλος του μήνα ή δεν ζέσταναν όλα τα δωμάτια του σπιτιού τους τον περασμένο χειμώνα. Για να είμαι ειλικρινής, δεν τελειώνει ακόμη αυτό. Θα πληγούν ακόμη περισσότεροι. Και γι' αυτό είναι αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι η κοινωνία παραμένει τόσο ενωμένη. Ο κόσμος έχει συναίσθηση του τι διακυβεύεται. Το να ζεις με ασφάλεια και ελευθερία δεν είναι πλέον αυτονόητο και βλέπω μεγάλη αποφασιστικότητα να μην αφήσουμε τον Πούτιν να ξεφύγει από αυτόν τον πόλεμο, ακόμη και αν μας κοστίσει», δηλώνει ο υπουργός των Πρασίνων και προσθέτει ότι πρόκειται για «μια ισχυρή απάντηση στα σχέδια» του Βλαντίμιρ Πούτιν να μας διχάσει με τις υψηλές τιμές. «Ο Πούτιν θέλει τη διάλυση της χώρας μας, αλλά δεν θα διαλυθούμε», λέει χαρακτηριστικά.

Ερωτώμενος σχετικά με το τι μπορεί να κάνει ο καταναλωτής προκειμένου να εξοικονομήσει ενέργεια, ο κ. Χάμπεκ αναφέρει ότι π.χ. ο ίδιος έχει μειώσει τη διάρκεια του ντους του. «Είμαι όμως κακό παράδειγμα. Ως υπουργός έχω έναν μισθό που άλλοι μόνο ονειρεύονται. Επίσης λείπω πολλές ώρες από το σπίτι», παραδέχεται και σημειώνει ότι η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική για όσους εργάζονται από το σπίτι ή είναι συνταξιούχοι.

Ομολογεί επίσης ότι ως υπουργός Οικονομίας αναγκάζεται να λάβει «πολύ πικρές» αποφάσεις σε ό,τι αφορά την κλιματική πολιτική και προτείνει σε όποιον μπορεί να αποφεύγει τα αεροπορικά ταξίδια και τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο, προκειμένου να μην επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο το περιβάλλον, «τώρα που αυξάνουμε και πάλι θλιβερά τη χρήση άνθρακα», ενώ ζητά από τους καταναλωτές να μειώσουν τον χειμώνα τη θερμοκρασία κατά έναν βαθμό, κάτι που οδηγεί σε συνολική εξοικονόμηση της τάξης του 6%.

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εισαγωγής ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, ο υπουργός Οικονομίας αναφέρει ότι θα οδηγούσε σε οικονομία καυσίμων και μείωση των ρύπων, ενώ θα μειώνονταν και τα σοβαρά ατυχήματα, αλλά εξηγεί ότι για το θέμα δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων.

«Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα τέλεια. Κάποιες φορές, τα παιδιά χρειάζονται απλώς να παίξουν με το νερό. Ας τα αφήσουμε να διασκεδάσουν. Ας μην τιμωρούμε τόσο τον εαυτό μας (…) Και ας μην αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους με (…) ηθική αυθάδεια. Αλλά ας μην πιστεύουμε και ότι όλα είναι εύκολα (…) Υπάρχει πάντα η δυνατότητα να εξοικονομήσουμε ένα 10% της ενέργειας. Και πάλι όμως, κάποιοι έχουν προ πολλού περικόψει ό,τι μπορούσαν. Το να τους το λέμε λοιπόν συνεχώς μπορεί να ακούγεται κυνικό», επισημαίνει.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το πώς θα πειστούν οι πολίτες να συνεισφέρουν στην προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας, ο Ρόμπερτ Χάμπεκ δηλώνει: «Ποντάρω σε κάτι τόσο παλιομοδίτικο όπως το αίσθημα ευθύνης. Μπορεί να το βρίσκετε ανόητο, αλλά έχω πίστη στους ανθρώπους».

Αναφερόμενος σε ενδεχόμενες οικονομικές ελαφρύνσεις ενόψει του χειμώνα, ο υπουργός Οικονομίας και αντικαγκελάριος διευκρινίζει ότι «δεν θα μπορέσουμε να απορροφήσουμε τα πάντα, αλλά θα παρέχουμε στήριξη εκεί όπου τα χρήματα είναι πραγματικά λίγα».

Ο κ. Χάμπεκ εξηγεί ακόμη την προσπάθεια της ομοσπονδιακής κυβέρνησης να εξασφαλίσει εναλλακτικές πηγές φυσικού αερίου, π.χ. από το Κατάρ. Στην κριτική που ασκείται σε ό,τι αφορά τις συναλλαγές της Γερμανίας «με μια δικτατορία», απαντά ευθέως: «Δεδομένης της εξάρτησης που έχουμε από τη Ρωσία, δεν βρήκα το ταξίδι στο Κατάρ πολύ δύσκολο. Πάντα αγοράζαμε πετρέλαιο και αέριο από χώρες με διαφορετικές αξίες. Και τώρα υπάρχει μια τόσο επιλεκτική ηθική, που μου φαίνεται περίεργη. Να μην κάνουμε δουλειές με το Κατάρ, αλλά δεν έχουμε πρόβλημα με τη Σαουδική Αραβία;», δηλώνει και προσθέτει ότι το Κατάρ βοήθησε ιδιαίτερα στην απομάκρυνση ανθρώπων από το Αφγανιστάν. Ερωτώμενος ακόμη αν θα πρέπει υπό το βάρος της ανάγκης να αγνοηθούν τα ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, επισημαίνει π.χ. το γεγονός ότι το Κατάρ είναι η μοναδική αραβική χώρα που έχει θεσπίσει κατώτατο μισθό. «Δεν υπάρχει άσπρο ή μαύρο, μόνο γκρι. Και πάντα πιστεύω ότι αυτό που κάνουμε, είναι καλύτερο από το να παραμένουμε στα νύχια του Πούτιν», τονίζει.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη ...
Mε ενδιαφέρον παρακολουθεί η αγορά τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση της Bulgargaz, η οποία συσσωρεύει μεγάλες ζημιές από ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η ...
Σε σημαντική αύξηση  των τελών χρήσης του δικτύου  διανομής φυσικού αερίου  οδηγεί το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δικτύου Διανομής της enaon ...
Η σεζόν για τη θέρμανση ολοκληρώθηκε και τυπικά στις 31 Μαρτίου και σύμφωνα με την επίτροπο ενέργειας Κάντρι Σίμσον ...
Την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ για τις σημαντικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, που προκαλούν οι αναπροσαρμογές ...
Φυσικό αέριο στην Κρήτη σχεδιάζει να φέρει η enaon-EDA, όπως έχει μετονομαστεί η ΔΕΠΑ Υποδομών, και μάλιστα έχει εντάξει ...
Η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γερμανία είναι οι τρεις χώρες της Ευρώπης που αναπτύσσουν τις περισσότερες υποδομές φυσικού ...
 
 
Στα 12 ευρώ επιστρέφει η μετοχή της ΔΕΗ, τα οποία και διασπά για πρώτη φορά από τις 20/2.  Πάνω από 50 χιλιάδες κομμάτια ...
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...