Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
SAF
Από τα ΕΛΠΕ οι πτήσεις της Aegean με βιοκαύσιμα
Τρίτη, 12/07/2022

Τη συμφωνία AEGEAN και ΕΛΠΕ για το πρώτο πρόγραμμα χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (Sustainable Aviation Fuels, SAF) σε πτήσεις στην Ελλάδα παρουσίασαν ο Πρόεδρος της AEGEAN κ. Ε. Βασιλάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, κ. Α. Σιάμισιης, στους αρμόδιους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ. Σκρέκα και Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, σε κοινή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, μέσω της θυγατρικής του ΕΚΟ, ανέλαβε να εξασφαλίσει την προμήθεια SAF στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” και η AEGEAN δεσμεύτηκε να χρησιμοποιεί SAF σε πτήσεις της που αναχωρούν από τη βάση της στη Θεσσαλονίκη, αποτελώντας την πρώτη ελληνική αεροπορική εταιρεία και μια από τις λίγες στην Ευρώπη, που πραγματοποιεί πτήσεις σε τακτική βάση με βιώσιμα καύσιμα.

Με τη συμφωνία αυτή, οι δυο οργανισμοί ανοίγουν το δρόμο για την έγκαιρη προσαρμογή της χώρας μας στους στόχους της επικείμενης ευρωπαϊκής νομοθεσίας για υποχρεωτική χρήση SAF 2% το 2025 σε όλες τις πτήσεις από τα αεροδρόμια της ΕΕ και θέτουν τα θεμέλια για να δημιουργηθούν οι αναγκαίες προϋποθέσεις που θα συμπεριλάβουν τη χώρα στον χάρτη των βιώσιμων αερομεταφορών. Παράλληλα κατά τη διάρκεια της συνάντησης,  AEGEAN και ΕΛΠΕ επεσήμαναν την ανάγκη ένταξης των SAF στον εθνικό ενεργειακό και κλιματικό σχεδιασμό και κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις για τη στήριξη της ανάπτυξης και της χρήσης τους στην Ελλάδα, ενόψει και των επικείμενων ευρωπαϊκών δεσμεύσεων με αφετηρία το 2025 και εφεξής.

Την πρωτοβουλία των δυο εταιρειών χαιρέτησαν οι συναρμόδιοι Υπουργοί Περιβάλλοντος  κ. Κ. Σκρέκας και Μεταφορών και Υποδομών κ. Κ. Καραμανλής οι οποίοι και εξέφρασαν τη θέληση της πολιτείας για να διαμορφωθούν έγκαιρα και από κοινού οι αναγκαίες προϋποθέσεις για τη διευρυμένη χρήση των SAF στις αερομεταφορές στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσαν και τη συγκρότηση διυπουργικής επιτροπής με τη συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων των υπουργείων Μεταφορών, Περιβάλλοντος καθώς και Οικονομικών.

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής δήλωσε: «Η στρατηγική συμφωνία που έχουν συνάψει τα ΕΛΠΕ και η AEGEAN, αποτελεί μια πρωτοβουλία για το μέλλον και την κλιματική αλλαγή που έχει να κάνει με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα. Πρέπει να συγχαρούμε τις δυο εταιρείες και για την πρωτοβουλία, αλλά και διότι προχωρούν στην υλοποίησή της σε μια περίοδο έντονης διεθνούς ενεργειακής κρίσης. Οι πράσινες μεταφορές αποτελούν κεντρικό στόχο, τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελούν όμως και κεντρικό στόχο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο κρίσιμη σημασία έχουνε οι πράσινες μεταφορές, ειδικά όταν μιλάμε και για αεροπορικές μεταφορικές. Η πρωτοβουλία αυτή βάζει την χώρα μας στην διεθνή πρωτοπορία και εντάσσεται ακριβώς σε μία λογική η οποία πιστεύουμε και εμείς στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, ότι πρέπει να προχωράμε. Να ενώσουμε δυνάμεις λοιπόν μαζί, ο ιδιωτικός τομέας μαζί με τη συνεργασία των δύο συναρμόδιων Υπουργείων, έτσι ώστε να πετύχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε.  Από την πλευρά μας, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κι εγώ, διαβεβαιώσαμε τις δύο εταιρείες ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν να συμβάλουμε στην επίτευξη αυτού του στόχου.»

Από την πλευρά του ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σκρέκας, δήλωσε: «Η αντιμετώπιση των αιτίων της κλιματικής αλλαγής αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όλους μας. Η κυβέρνησή μας έχει δείξει ότι μπορεί να είναι πρωτοπόρα, καθώς η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, παγκοσμίως. Η συνεργασία των δυο μεγάλων εταιρειών, των ΕΛΠΕ και της AEGEAN, αποδεικνύει ότι και ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να συμμετάσχει στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης και στην πράσινη μετάβαση.

Σημειώνω ότι η AEGEAN χρησιμοποιεί μεγάλες ποσότητες βιώσιμων καυσίμων και αυτός είναι ένας παράγοντας για τον οποίο η κυβέρνηση στηρίζει αυτή την προσπάθεια. Ήδη στις μέρες μας ολοκληρώνεται η συζήτηση στην Ευρώπη για τα αεροπορικά καύσιμα, αλλά εμείς πρωτοπορούμε καθώς η σημερινή πρωτοβουλία προηγείται ακόμα και αυτής της ευρωπαϊκής οδηγίας που αναμένεται. Και πάλι συγχαρητήρια».

O κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, Πρόεδρος της AEGEAN δήλωσε: «Στην AEGEAN εργαζόμαστε συστηματικά τα τελευταία χρόνια για περισσότερο πράσινες και περιβαλλοντικά βιώσιμες μεταφορές, τόσο μέσα από το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας όσο και μέσα από την εφαρμογή βιώσιμων και καινοτόμων λύσεων, όπως είναι η διευρυμένη χρήση βιώσιμων καυσίμων στις πτήσεις μας. Η συνεργασία μας με τον  Όμιλο ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ για τη χρήση μείγματος SAF σε πτήσεις μας από τη βάση της Θεσσαλονίκης, παρά τη δυσμενή συγκυρία και τις επιπτώσεις στο κόστος των καυσίμων, υλοποιεί τη δέσμευσή μας για συνεχή αύξηση  του οικονομικού μας αποτυπώματος ενόσω το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα θα μικραίνει. Ενώ είμαστε αισιόδοξοι ότι σύντομα θα μπορέσουμε να εφοδιάζουμε με καύσιμα που εμπεριέχουν SAF και τις πτήσεις μας που αναχωρούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Καθώς οι τεχνολογικές λύσεις που θα μηδενίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αεροπορικές μεταφορές δεν είναι ακόμη εφαρμόσιμες σε μεγάλη κλίμακα, πρέπει να αναζητήσουμε πρακτικές λύσεις και μέσα από τη συνεργασία να διαμορφώσουμε όλοι μαζί τις κατάλληλες πολιτικές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή τους.»

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κ.  Ανδρέας Σιάμισιης, επεσήμανε: «Ως πρωτοπόρος Όμιλος που καινοτομεί και βρίσκεται στην αιχμή των εξελίξεων, επενδύουμε διαρκώς στη σύγχρονη τεχνολογία και αναζητούμε καινοτόμες λύσεις για την παραγωγή ενεργειακών προϊόντων περιορισμένου, ή και μηδενικού αποτυπώματος. Σήμερα, μαζί με την AEGEAN, κάνουμε ένα πρώτο, αλλά σημαντικό βήμα και για τη χώρα μας, ώστε να διασφαλίσουμε περιβαλλοντικά βιώσιμες αερομεταφορές και είμαι βέβαιος, μετά τη σημερινή συνάντηση με τους συναρμόδιους Υπουργούς, ότι και η Πολιτεία θα ανταποκριθεί στις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Η χρήση SAF αποτελεί μια εφικτή και αποτελεσματική λύση για την βραχυπρόθεσμη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα από την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις στον κινητήρα, ή σημαντικές αλλαγές στην υποδομή των αεροδρομίων. Όμως, το κόστος  του νέου αυτού καυσίμου είναι τέσσερις φορές πιο υψηλό και η διεθνής παραγωγή πολύ μικρή. Η ένταξη των SAF στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό, μπορεί να προσφέρει το αναγκαίο υποστηρικτικό και θεσμικό πλαίσιο και να δώσει επιπλέον κίνητρα για τις σημαντικές επενδύσεις που θα απαιτηθούν για τη παραγωγή τους σε ευρεία κλίμακα.»

Παράλληλα οι δύο εταιρείες θέλοντας να θέσουν τις βάσεις για ένα περισσότερο βιώσιμο μέλλον, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Εταιρικής Υπευθυνότητάς που υλοποιούν, έχουν ήδη δεσμευτεί για την πραγματοποίηση ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών της Βόρειας Ελλάδας στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και τις συνέπειές της για τη ζωή στον πλανήτη.  

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να ...
“Η πράσινη μετάβαση είναι μονόδρομος και θα γίνει. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα ρεαλιστικό πλάνο που θα συνεξετάζει το ...
Η AEGEAN ανακοινώνει τα οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του Έτους 2023, καταγράφοντας ισχυρή δυναμική ανάπτυξης των μεγεθών δραστηριότητας και ...
Η HELLENiQ ENERGY, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Βιομηχανικά ...
Μετά το placement
Τη μείωση των ποσοστών του ομίλου Λάτση και του ΤΑΙΠΕΔ μετά και το placement των μετοχών ανακοίνωσε η Helleniq ...
Απώλειες 0,39% η εβδομάδα
Παρά τις απώλειες 0,39% στην εβδομάδα, η μέρα σήμερα στο Χρηματιστήριο ανήκε στην HelleniQ Energy, καθώς από τα 326,27 ...
Goldman Sachs, JP Morgan "τρέχουν" το βιβλίο
Στο εύρος των 6,80 με 7.20 ευρώ τρέχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εγγραφές στο βιβλίο προσφορών  για την ΗelleniQ ...
Focus στο placement των ΕΛΠΕ για το 10% του μετοχικού κεφαλαίου που θα διαθέσουν από κοινού το ΤΑΙΠΕΔ και η πλευρά Λάτση ...
Προσωρινό μέρισμα 0,3 ευρώ!
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε. ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Γ' Τριμήνου 2023, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA ν ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...