Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σχεδιάζεται αναβίωση του αγωγού IGI, Ελλάδος- Ιταλίας
Έξοδος του Greek Stream και προς Ιταλία
O IGI είναι πρότζεκτ της εταιρίας “Poseidon” κοινοπραξίας της ΔΕΠΑ και της ιταλικής Edison, με τους εκπροσώπους της οποίας είχε πρόσφατα συνάντηση ο υπουργός κ. Π. Λαφαζάνης.
Παρασκευή, 15/05/2015

Eμφαση στον “Κάθετο Διάδρομο”, δηλαδή τον  αγωγό αερίου που δημιουργείται από τη διασύνδεση των δικτύων Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας, καθώς και στο ελληνικό τμήμα του ρωσικού αγωγού “Turkish Stream” με πιθανή επέκταση  όχι μόνον προς τη πΓΔΜ και τη Σερβία αλλά και προς την Ιταλία έδωσε  ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Λαφαζάνης, στην ομιλία του στο συνέδριο του Economist

“Δεν δεχόμαστε εντολές. Καθοδηγούμαστε μόνον από το εθνικό μας συμφέρον.....Γι'αυτό εργαζόμαστε  υπεύθυνα για τον κάθετο διάδρομο που θα συνδέει τον αγωγό ΤΑΡ (Transadriatic Pipeline) με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία..... γι' αυτό και είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε στο έδαφός μας έναν αγωγό με ρωσικό φυσικό αέριο, ο οποίος θα θέλαμε να κατευθυνθεί όχι μόνον προς τη πΓΔΜ αλλά και προς την Ιταλία” είπε ο υπουργός. Επανέλαβε δε ότι,  η τελική συμφωνία για τον “Κάθετο Διάδρομο” θα υπογραφεί εντός των επόμενων εβδομάδων, το πιθανότερο στο τέλος του μήνα, όπως προβλέπει η κατ' αρχήν συμφωνία.

Η όδευση προς Ιταλία του “Greek Stream” - ακόμα η ονομασία της επέκτασης επί ελληνικού εδάφους του  αγωγού Turkish Stream δεν έχει αποφασιστεί-  σχεδιάζεται μέσω της αναβίωσης του αγωγού IGI, Ελλάδος- Ιταλίας, το έργο που είχε διεκδικήσει τη μεταφορά του αερίου από το Αζερμαιτζάν, αλλά αποκλείστηκε λόγω της επιλογής του ΤΑΡ.

O IGI είναι πρότζεκτ της εταιρίας “Poseidon” κοινοπραξίας της ΔΕΠΑ και  της ιταλικής Edison, με τους εκπροσώπους της οποίας είχε πρόσφατα συνάντηση ο υπουργός. Παρά την απόρριψή του από τους Αζέρους, η ΔΕΠΑ και η Edison κράτησαν πάντα ζωντανό το σχέδιο για τον IGI, ο οποίος έχει προταθεί και για τη μεταφορά στην Ιταλία του αερίου από το Ισραήλ και την Κύπρο – ενδεχομένως και την Ελλάδα αν βρεθεί τελικά αέριο στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης- , σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί ο αγωγός EastMed, από τα κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου ως την Κρήτη και την ηπειρωτική Ελλάδα.

Η προοπτική του IGI ως προέκταση του “Greek Stream” τέθηκε στο τραπέζι στη συνάντηση της αντιπροσωπείας της Edison με τον κ. Λαφαζάνη.

Οι Ιταλοί δεν έπαψαν ποτέ να ενδιαφέρονται για τη δυνατότητα μεταφοράς ρωσικού αερίου.  Ο μεγαλύτερος ιταλικός ενεργειακός όμιλος, στον οποίο μετέχει το ιταλικό δημόσιο, η ENI ήταν συνεταίρος με μειοψηφικό μερίδιο της ρωσικής Gazprom στον αγωγό South Stream, που  ματαιώθηκε. Μάλιστα, η θυγατρική του ομίλου “Saipem”, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κόσμο στις κατασκευές αγωγών και εγκαταστάσεων εξόρυξης υδρογονανθράκων, η οποία είχε αναλάβει το  πρώτο τμήμα του South Stream, τον υποθαλάσσιο αγωγό Ρωσίας- Βουλγαρίας, τώρα κατασκευάζει το αντίστοιχο τμήμα του “Turkish Stream”, Ρωσίας – Τουρκίας.    

Η υλοποίηση του αγωγού μεταφοράς ρωσικού αερίου όμως εξαρτάται άμεσα από τις θέσεις της Ουάσινγκτον και των Βρυξελλών, που μέχρι σήμερα αντιδρούν έντονα στην κατασκευή του.

Δεν συμβαίνει το ίδιο  με τον ΤΑΡ και την προς τα ανατολικά Βαλκάνια επέκτασή του, τον “Κάθετο Διάδρομο”, έργα που έχουν την πλήρη υποστήριξη των ΗΠΑ και της Ευρώπης.

'Ισως  γι'αυτό να μην θορυβούνται οι Αζέροι από τις διάφορες κατά καιρούς δηλώσεις στελεχών της νέας κυβέρνησης, αν και ο αρμόδιος υπουργός κ. Λαφαζάνης έχει εκφράσει πολλές φορές δημοσίως την στήριξή του. . Χαρακτηριστικά είναι τα όσα ανέφερε πρόσφατα ο  υπουργός Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν, Νατίγκ Αλίγιεβ. «Οι δηλώσεις που κάνουν ορισμένοι δεν έχουν σημασία, καθώς διαθέτουμε διεθνώς αναγνωρισμένα έγγραφα», είπε. Όπως υπογράμμισε, για εκείνον αρκούν οι παλαιότερες δηλώσεις των Ελλήνων αξιωματούχων κατά τη συνδιάσκεψη στο Μπακού στις 12 Φεβρουαρίου 2015, σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα συνεχίζει να στηρίζει το πρότζεκτ και τηρεί τις υπάρχουσες συμφωνίες. Πρόσθεσε ότι ο ΤΑΡ είναι ένα ευρωπαϊκό σχέδιο και μάλιστα δήλωσε: «Πιστεύω ότι η Ευρώπη πρέπει να έχει μια επιρροή σε κάποια θέματα εφόσον αυτό χρειάζεται».

Η κοινοπραξία του ΤΑΡ, τόνισε, έχει κλείσει ήδη συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση και εκείνη με τη σειρά της έχει κλείσει συμφωνίες με την Αλβανία και την Ιταλία. «Το σχέδιο του ΤΑΡ, όπως άλλα σχέδια, προχωρά. Εδώ στο Αζερμπαϊτζάν οι εργασίες προχωρούν με γρήγορο ρυθμό, είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα στο Σαχ Ντενίζ και στον αγωγό του Νοτίου Καυκάσου», κατέληξε ο υπουργός Ενέργειας του Αζερμπαϊτζάν.

Μανταλένα Πίου

Σχετικοί όροι:
Edison
IGI
Συναφείς αναρτήσεις
Σε αναβάθμιση της δυναμικότητας μεταφοράς φυσικού αερίου του προχωρεί σταδιακά ο αγωγός ΤΑΡ, με στόχο  την αύξηση των προμηθειών ...
Στα 45 ευρώ, από 36 ευρώ προηγουμένως, ανεβάζει την τιμή-στόχο για τη Mytilineos η Edison, με νέα έκθεσή της. Η ...
Γ. Περιστέρης - Economist
"Χρειάζεται να προσφέρουμε σημαντική ανοδική οικονομική πορεία στην εθνική και παγκόσμια οικονομία, να δημιουργήσουμε ένα νέο 'Πράσινο ΑΕΠ', αντί ...
Η πρώτη θερμοηλεκτρική μονάδα τελευταίας γενιάς στην Ιταλία
Το νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο Marghera Levante στη Βενετία, τη πρώτη θερμοηλεκτρική μονάδα τελευταίας γενιάς στην Ιταλία, μία  από τις  ...
Θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία
Σύσταση «αγορά» και αυξημένη τιμή-στόχο δίνει για τη μετοχή της Mytilineos η Edison, με νέα έκθεσή της για την ...
Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου-Economist
«Το θέμα του reskilling και του upskilling πρέπει να αποτελέσει την κορυφαία προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις που θέλουν να ...
Economist-Συνέδριο
«Η ανεργία στην Ελλάδα τα τελευταία τριάμισι χρόνια περιορίστηκε σημαντικά από το 17,5 στο 11,5%. Όμως, αυτό δεν αρκεί. ...
Να δώσει προσοχή ο κόσμος στις εκλογές
Η Τουρκία, διαθέτοντας τις δεύτερες μεγαλύτερες ένοπλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ, παίζει κρίσιμο ρόλο στην ταραγμένη γειτονιά της Μεσογείου, έχει ...
Αγωγός πετρελαίου Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς
Οι προπαρασκευαστικές συζητήσεις  για τον αγωγό Αλεξανδρούπολης- Μπουργκάς, ο οποίος θα μεταφέρει πετρέλαιο από τη Μεσόγειο στη γειτονική χώρα, ...
 
 
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να θέσει για πρώτη φορά ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων και υποβρύχιων καλωδίων με ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της  βιομηχανίας, καθώς ...