Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενεργειακή εξοικονόμηση
Στ.Καφούνης: Μέτρα στήριξης του εμπορίου σε περίπτωση μείωσης του ωραρίου των καταστημάτων
Τετάρτη, 05/10/2022

Το θέμα του περιορισμού της κατανάλωσης ενέργειας είναι μείζον για τον επιχειρηματικό κόσμο, που εκφράζει τους προβληματισμούς του για τη βιωσιμότητα των εταιριών κάθε κλάδου, σε μια εποχή εξαιρετικά ασταθή με τις τιμές στα ύψη και τις υποχρεώσεις όλων να έχουν γίνει δυσβάσταχτες.

 «Οι δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε, σήμερα, απαιτούν αδιαμφισβήτητα γενναίες παρεμβάσεις. Το κλείσιμο των καταστημάτων νωρίτερα θα μπορούσε να αποτελεί μια τέτοια, όμως θα πρέπει η απόφαση να ληφθεί αφενός με γνώμονα την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αφετέρου με τις ανάγκες των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες λειτουργώντας λιγότερες ώρες θα πρέπει να ανταπεξέλθουν στις ίδιες υποχρεώσεις». Αυτό τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, με αφορμή τη δημόσια συζήτηση σχετικά με την πιθανή μείωση του ωραρίου λειτουργίας της αγοράς, με σκοπό την ενεργειακή εξοικονόμηση.

Ο ίδιος καταγράφοντας τα δεδομένα, επισημαίνει πως έχει γίνει συζήτηση προ εβδομάδος στο Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, θεωρώντας απαραίτητο αν ληφθεί το εν λόγω μέτρο:

1.     Να εφαρμοστεί με υπουργική απόφαση για το σύνολο των καταστημάτων κάθε μορφής, συμπεριλαμβανομένων και των super-markets, ώστε να μην αντιμετωπίσουμε πάλι αθέμιτο ανταγωνισμό όπως στο πρόσφατο παρελθόν.

2.     Να συνδυαστεί με την αυτόματη επιδότηση του κόστους ρεύματος, δεδομένου ότι με την μείωση του ωραρίου θα επέλθει αυτονόητα εξοικονόμηση ενέργειας. 

3.     Να έχει περιορισμένη χρονική ισχύ, για όσο διαρκούν οι έκτακτες συνθήκες. 

4.     Να δοθεί η δυνατότητα ευέλικτης εργασίας στους μισθωτούς εργαζόμενους ώστε να μην μειωθούν οι αποδοχές τους.

Όπως αναφέρει ο κ.Καφούνης, για άλλη μια φορά ο εμπορικός κόσμος της χώρας δείχνει διατεθειμένος να βάλει πλάτη στα δύσκολα, συμβάλλοντας στο κρίσιμο πρόβλημα της εξοικονόμησης ενέργειας που αντιμετωπίζει η χώρα. «Είναι όμως απαραίτητο η πολιτεία να στηρίξει στοχευμένα το ελληνικό εμπόριο με την επιδότηση της ενεργειακής και ψηφιακής του αναβάθμισης και το πάγωμα κάθε πιθανής αύξησης ασφαλιστικών εισφορών και λοιπών βαρών. Επίσης είναι απαραίτητη  η δημιουργία μια τελευταίας γενναίας ρύθμισης όλων των οφειλών που έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία δώδεκα χρόνια, με ταυτόχρονη επιβράβευση των συνεπών, ώστε όποιος θέλει και μπορεί να ενισχύσει με την εργασία του τα δημόσια ταμεία».

Πρέπει να σημειωθεί ότι το ζήτημα του περιορισμού του ωραρίου στο λιανεμπόριο απασχολεί ολόκληρη την Ευρώπη. Στη Γερμανία πχ, η αγορά ποντάρει σε μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας για να «βγάλει το χειμώνα». Για παράδειγμα τα καταστήματα θα θερμαίνονται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. «Κάθε βαθμός μειώνει την κατανάλωση ενέργειας μέχρι και 6%», λέει ο Πάτρικ Σιτς από τον Γερμανικό Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου. Τα πρώτα σουπερμάρκετ εξέτασαν, ήδη, από τον περασμένο μήνα, το ενδεχόμενο να περιορίσουν το ωράριο λειτουργίας τους για να συγκρατήσουν το εκτινασσόμενο ενεργειακό κόστος.

Παράλληλα στα εθελοντικά μέτρα η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε και υποχρεωτικά σε ειδικό κανονισμό που ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου. Έτσι, τα καταστήματα θα θερμαίνονται μέχρι το πολύ τους 19 βαθμούς, ενώ ο φωτισμός των διαφημίσεων στους εξωτερικούς χώρους θα απενεργοποιείται από τις 10:00 μ.μ. έως τις 6:00 π.μ. και οι πόρτες των καταστημάτων δεν θα παραμένουν ανοιχτές, αλλά θα κλείνουν.

Η Καρίνα Περέτσκε από τον Εμπορικό Σύνδεσμό Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας εκφράζει ωστόσο επιφυλάξεις για τις υποχρεωτικά κλειστές πόρτες ιδίως των μικρότερων καταστημάτων: «Αν η πόρτα είναι κλειστή, μπαίνουν μέσα λιγότεροι πελάτες». Διότι, όπως εξηγεί, ψυχολογικά οι κλειστές πόρτες αντιμετωπίζονται ως εμπόδιο. Για να προσελκύσει περισσότερο κόσμο στην αγορά ο Γερμανικός Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου ξεκίνησε, μετά από πρωτοβουλία του Εμπορικού Συνδέσμου Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, τη διαφημιστική εκστρατεία «Κλειστές πόρτες, ανοιχτά μαγαζιά». Με πολύχρωμες αφίσες οι πελάτες ενημερώνονται ότι τα καταστήματα λειτουργούν παρά τις κλειστές πόρτες. Μέχρι τώρα, η καμπάνια μας πηγαίνει πολύ καλά, λέει ο Πάτρικ Σιτς.

Οι περισσότεροι πελάτες στην ώριμη Γερμανική αγορά δείχνουν κατανόηση για τα μέτρα, καθώς το θέμα της εξοικονόμησης ενέργειας γίνεται όλο και πιο σημαντικό και στη δική τους καθημερινότητα.  Ενδιαφέρον έχει να δούμε ποιες αποφάσεις θα ληφθούν τελικά και πως θα διαμορφωθεί, αντιστοίχως, η κατάσταση στη χώρα μας, καθόσον, μάλιστα, η αγοραστική δύναμη του κοινού μειώνεται διαρκώς…

Συναφείς αναρτήσεις
Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τους συναδέλφους εμπόρους, πως τα εμπορικά καταστήματα βάσει νόμου μπορούν ...
ΕΣΑ-Στο ξεκίνημα των θερινών εκπτώσεων
Ο πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης και ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας πραγματοποίησαν σήμερα, πρώτη ημέρα των εκπτώσεων, επίσκεψη ...
Ξεκινούν 10 Ιουλίου και λήγουν 31 Αυγούστου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τα μέλη του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ...
Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των εκλογών ανέφερε: «Το αποτέλεσμα των εκλογών στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα ...
ΕΒΕΑ-ΕΕΑ-ΕΣΑ
Με αισιοδοξία για το μέλλον αντιμετώπισαν οι φορείς της επιχειρηματικότητας το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, ζητώντας, ωστόσο, να προχωρήσουν ...
“The Future of Commerce”-ΕΒΕΑ
Στο μέλλον του κλάδου του Εμπορίου, μέσα από την οπτική του καταναλωτή, εστίασε η τρίτη εκδήλωση του κύκλου συζητήσεων ...
Μαζική η συμμετοχή στις αρχαιρεσίες
Με μαζική συμμετοχή, η oποία ξεπέρασε κατά 50% τις προηγούμενες αρχαιρεσίες, με έναν και μοναδικό υποψήφιο συνδυασμό με επικεφαλής ...
Επικοινωνία Καφούνη με ΕΛΑΣ
Με αφορμή τις σημερινές συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, επικοινώνησε με τον ...
Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, συζητήθηκε το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των μικρομεσαίων και ...
 
 
Τα αποτελέσματα 2023 ανακοίνωσε ο όμιλος Intracom. Στην νέα εταιρική του μορφή, καταγράφει: συγκεντρωτικά συνολικά εισοδήματα: € 38,3 εκατ., ισχυρή ρευστότητα € 162,8 εκατ., αξία συμμετοχών σε εισηγμένες (29/12/2023): ...
Η Coral Α.Ε. – Shell Licensee, έρχεται με δύο νέες προσφορές για το προσεχές διάστημα. Από το Σάββατο 27 Απριλίου και μέχρι το ...
Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη ανακοίνωσε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την χρήση του 2023. Αναλυτικά, τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το 2023 διαμορφώθηκαν σε ...
Την έναρξη λειτουργίας στην Κύπρο της EKO Energy, που θα δραστηριοποιείται στον τομέα της προμήθειας πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ανακοίνωσε η ...
Η Epsilon Net, μετά από ενημέρωση που είχε από τον βασικό της μέτοχο, ανακοίνωσε ότι υφίστανται διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία με ξένο επενδυτή, οι οποίες ...
Tο ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12-18 μηνών, εξετάζει η MYTILINEOS. Όπως αναφέρει η εταιρεία ...
Αύξηση 10% στα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανακοίνωσε η MYTILINEOS Energy & Metals για το α' τρίμηνο του 2024, στα €158 εκατ. έναντι €143 ...
Η ΕΚΟ, η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, στηρίζει και φέτος την οικογένεια και τους πελάτες της, με μια μεγάλη προσφορά στα ...
Αναρωτιέστε ποιο είναι το καλύτερο πλυστικό μηχάνημα για εσάς; Η Kärcher που ειδικεύεται σε οικιακά και επαγγελματικά μηχανήματα καθαρισμού απαντά με μια μεγάλη ...
Η PRODEA Investments ανακοινώνει ότι τα έσοδα του ομίλου από μισθώματα ανήλθαν σε €165,2 εκατ. έναντι €149,7 εκατ. το 2022 (αύξηση 10,3%). Η ...
Η εργασιακή πραγματικότητα διαμορφώνεται με σημαντικές μεταβολές, επιφέροντας την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων, ταυτόχρονα με την προσαρμογή τους στην ταχεία τεχνολογική ...
Η ELPEDISON διευρύνει τις διαθέσιμες μεθόδους πληρωμής, ανακοινώνοντας με μεγάλο ενθουσιασμό ότι παρέχει πλέον στους πελάτες της τη δυνατότητα να εξοφλούν τους λογαριασμούς ...