Aυξάνονται συνεχώς οι ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που καταφθάνουν στη χώρα, παρότι η ζήτηση αερίου στην εγχώρια αγορά μειώνεται, καθώς πολλά φορτία προορίζονται για τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης που αντιμετωπίζουν προβλήματα εφοδιασμού λόγω Ρωσίας.
Τον Σεπτέμβριο η ζήτηση αερίου στην εγχώρια αγορά μειώθηκε κατά 15% λόγω της μείωσης της χρήσης στην ηλεκτροπαραγωγή, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΦΑ. Από την άλλη πλευρά όμως οι εκφορτώσεις φορτίων LNG έφθασαν σε επίπεδο-ρεκόρ, ενώ και το Νοέμβριο οι προγραμματισμένες αφίξεις πλοίων μεταφορά υγροποιημένου αερίου δείχνουν ότι η άνοδος συνεχίζεται. Ακόμα και η Ουκρανία δείχνει ενδιαφέρον για προμήθειες αερίου μέσω Ελλάδας, ενω σταθερά τους τελευταίους μήνες εφοδιάζονται μέσω της χώρας μας η Βουλγαρία, η Ρουμανία και τελευταία η Μολδαβία
Από την αρχή του έτους έως και τον Σεπτέμβριο έδεσαν στη Ρεβυθούσα 60 LNG Carries, με το LNG να καλύπτει το 40% της ποσότητας αερίου που καταλώνει η χώρα.
Για το Νοέμβριο έχει προγραμματιστεί η εκφόρτωση στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας εννέα φορτίων από τις εταιρίες Μυτιληναίος, Elpedison, ΔΕΠΑ και MET Energy. Το πρώτο από τα φορτία. δυναμικότητας 147.710 κ.μ αναμένεται στις 6 Νοεμβρίου για την Μυτιληναίος. Ακολουθούν 4 φορτία της Elpedison, εκ των οποίων τα δυο πρώτα στις 9 Νοεμβρίου δυναμικότητας 17.725 κ.μ. και 36.928 κ.μ. και άλλα δυο στις 24 Νοεμβρίου δυναμικότητας από 22.157κμ το κάθε ένα. Τρία φορτία, δυναμικότητας 14.476 κμ, 22.157 κμ και 73.855 κμ το καθένα έχει προγραμματίσει η ΔΕΠΑ για τις 11, τις 18 και τις 22 Νοεμβρίου. Η Βουλγαρική MET Energy έχει προγραμματίσει ένα φορτίο για τις 16 Νοεμβρίου δυναμικότητας 137.000 κμ.
Χρονοθυρίες αεριοποίησης στη Ρεβυθούσα έχουν δεσμευτεί και για το 2023, όπως δείχνει το πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ. Αφορούν σε φορτία 145.000 κυβικών μέτρων το κάθε ένα, εκ των οποίων τα 10 είναι προορίζονται για τη Μυτιληναίος, τα 5 για την Elpedison και δύο για την Motor Oil.
Εκτός από τις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας, η ενεργειακή κρίση έχει φέρει στην επιφάνεια και το πρότζεκτ της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στην Καβάλα, για το οποίο πάντως ο διαγωνισμός που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ έχει παγώσει εδώ και μήνες. Ενδιαφέρον για το έργο έχουν εκδηλώσει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΔΕΣΦΑ και η Energean.
Αυτό που φρενάρει τον διαγωνισμό είναι ο κανονισμός τιμολόγησης των υπηρεσιών που θα παρέχει η εγκατάσταση και το ποσό που θα μπορεί να ανακτήσει ο ανάδοχος από τους χρήστες, η λεγόμενη κοινωνικοποίηση του κόστους. Οι ενδιαφερόμενοι θεωρούν ότι με τον κανονισμό που προτείνει η ΡΑΕ μπορεί να ανακτηθεί η επένδυση έως το ποσό των 350 εκατ. ευρώ όταν το κόστος υλοποίησης φτάνει πλέον στο 1 δισ. ευρώ και επιμένουν σε κοινωνικοποίηση του έργου στο 95%, όπως έχει συμβεί με τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας.
Έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο το ελληνικό δημόσιο να χορηγήσει εγγύηση διάρκειας 20 ετών για το 50% του κόστους, πέραν της πρόβλεψης της ΡΑΕ. Εκτιμούν δε ότι η περαιτέρω χαλάρωση των κανονισμών της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα δώσει τη δυνατότητα στο ελληνικό δημόσιο να παράσχει την απαιτούμενη εγγύηση, ξεμπλοκάροντας έτσι την υλοποίηση του έργου.