Νέα όρια εκπομπών καυσαερίων πρότεινε, την Τετάρτη, όπως ήταν αναμενόμενο, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ. Αυτά θα μπορούσαν να απαιτήσουν έως και το 67% όλων των νέων οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ έως το 2032 να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, αντιπροσωπεύοντας τους πιο επιθετικούς κανονισμούς για το κλίμα της χώρας μέχρι σήμερα.
Τα προτεινόμενα όρια θα ξεπεράσουν την προηγούμενη δέσμευση του προέδρου Τζο Μπάιντεν ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν περίπου το 50% των αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2030 και να επιταχύνουν τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια της χώρας. Τα όρια θα μειώσουν επίσης σημαντικά τις κλιματικές αλλαγές από τον τομέα των μεταφορών, τη μεγαλύτερη πηγή αερίων θερμοκηπίου στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, παρά την αύξηση των πωλήσεων EV στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, οι πωλήσεις EV αντιπροσώπευαν μόνο το 5,8% του συνόλου των 13,8 εκατομμυρίων νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στη χώρα πέρυσι, αύξηση από 3,1% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της Kelley Blue Book. Οι ΗΠΑ είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο πίσω από την Κίνα και την Ευρώπη.
Τα όρια δεν απαιτούν τόσο συγκεκριμένο αριθμό ετήσιων πωλήσεων EV, όσο θέτουν πρότυπα ρύπανσης για αυτοκίνητα και φορτηγά, τα οποία θα αναγκάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να πουλήσει πολύ περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Ο οργανισμός προβλέπει ότι τα πρότυπα θα αποφύγουν σχεδόν 10 δισεκατομμύρια τόνους εκπομπών άνθρακα έως το 2055, που ισοδυναμεί με περισσότερο από το διπλάσιο των συνολικών εκπομπών άνθρακα στις ΗΠΑ το 2022.
Η επείγουσα αντικατάσταση των οχημάτων που καίνε ορυκτά καύσιμα με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα βοηθούσε την κυβέρνηση Μπάϊντεν να επιτύχει τη δέσμευσή της να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ κατά τουλάχιστον 50% μέχρι το τέλος της δεκαετίας και να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Ανάλογα με τις οδούς συμμόρφωσης που επιλέγουν οι κατασκευαστές για να πληρούν τα πρότυπα, η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος είπε ότι τα EV θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 67% των πωλήσεων νέων ελαφρών οχημάτων και το 46% των πωλήσεων νέων οχημάτων μεσαίας χρήσης το έτος μοντέλου 2032.
Αλλά, τα προτεινόμενα όρια θα παρουσιάσουν μια σειρά από προκλήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι εταιρείες αυτοκινήτων επενδύουν ήδη δισεκατομμύρια σε εργοστάσια και τεχνολογία μπαταριών για την υποστήριξη των EV. Η ταχεία υιοθέτηση της τεχνολογίας EV θα απαιτούσε, μεταξύ άλλων, πιο διαδεδομένη και αξιόπιστη υποδομή φόρτισης και περισσότερα υλικά απαραίτητα για τις μπαταρίες EV.
Μια δημοσκόπηση αυτή την εβδομάδα διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί λένε πως είναι απίθανο να αγοράσουν ένα EV ως το επόμενο αυτοκίνητό τους, αναφέροντας την έλλειψη επιλογών φόρτισης και το υψηλό κόστος ως βασικούς φραγμούς για την ηλεκτροκίνηση. Και μόλις το 35% των ερωτηθέντων υποστηρίζει τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων εκπομπών ρύπων για να ενθαρρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις πωλήσεις EV.