Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Διαγωνισμός για βυτιοφόρα που θα μεταφέρουν LNG στις απομακρυσμένες περιοχές
Τρίτη, 01/08/2023

H απόσταση, η συνολική ετήσια κατανάλωση σε μεγαβατώρες, ο αριθμός των διαδρομών είναι ορισμένοι από τους βασικούς συντελεστές που θα προσδιορίζουν το μέγιστο κόστος μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε απομακτυσμένες περιοχές με  βυτιοφόρα, ενω παράλληλα προσδιορίζονται και οι όροι του  διαγωνισμού που θα διεξάγουν οι Διαχειριστές των Δικτύων για τις λεγόμενες “Υπηρεσίες Εικονικής Διασύνδεσης”, δηλαδή της μεταφοράς.

Αυτό προβλέπουν οι  εισηγήσεις τόσο της ΔΕΔΑ όσο και της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίες, που τέθηκαν χθες σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΑΕΥ  ως τις 7 Αυγούστου, σχετικά με την μεθοδολογία προσδιορισμού της μέγιστης τιμής μεταφοράς LNG καθώς και τους όρους και τα κριτήρια διεξαγωγής του διαγωνισμού για τη μεταφορά του καυσίμου.

Οι εισηγήσεις των δύο Διαχειριστών Δικτύων, αν και ξεχωριστές, ταυτίζονται και αφορούν στη Μεθοδολογία προσδιορισμού μέγιστης τιμής,  στο υπολογιστικό μεοντέλο για τη διαμόρφωση του τύπου υπολογισμού, καθώς και στους όρους και τα κριτήρια διεξαγωγής του διαγωνισμού για τη λήψη των υπηρεσιών εικονικής διασύνδεσης.

Οι  προτάσεις των δύο Διαχειριστές περιλαμβάνουν και το κόστος ανά περιοχή

Η υπηρεσία μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα παρέχεται μέσω κατάλληλων οχημάτων από το Σταθμό LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα στους κατά τόπους σταθμούς αεριοποίησης της Αναθέτουσας Εταιρείας, δηλαδή του ενός ή του άλλου Διαχειριστή.  Στον ανάδοχο θα παρέχονται οδηγίες για τη διαδικασία εφοδιασμού των οχημάτων, τη διαδικασία μεταφοράς του LNG, τη διαδικασία σύνδεσης και αποσύνδεσης των οχημάτων στους κατά τόπους σταθμούς αεριοποίησης, τους χρόνους απόκρισης για την υπηρεσία, το εγχειρίδιο διασφάλισης ποιότητας, την εκπαίδευση προσωπικού και τη συντήρηση

Ο ανάδοχος θα έχει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για την οργάνωση και την παροχή της υπηρεσίας, καθώς και για όλες τις εργασίες που απαιτούνται για την έναρξη,  τη διενέργεια και την ολοκλήρωση του ανεφοδιασμού της εγκατάστασης του Σταθμού αεριοποίησης

Οι σταθμοί αεριοποίησης τροφοδοτούν τους τελικούς πελάτες που βρίσκονται στο δίκτυο διανομής που αναπτύσσει ο Διαχειριστής Δικτύου, ο οποίος παρακολουθεί τον σταθμό και ενημερώνει για τις επόμενες παραδόσεις. Από την πλευρά του ο ανάδοχος θα προγραμματίζει τις επόμενες παραδόσεις, τηρώντας τους χρόνους απόκρισης σύμφωνα με τις συμβατικές του υποχρεώσεις.

Το συνολικό κόστος της υπηρεσίας Εικονικής Διασύνδεσης ανά Απομακρυσμένο Δίκτυο Διανομής καθορίζεται από τις ποσότητες Φυσικού Αερίου που μετρώνται από ειδικό Μετρητή, με δυνατότητα καταγραφής ωριαίων ενδείξεων και απομακρυσμένης λήψης δεδομένων, στον Σταθμό αεριοποίησης.

Η παροχή των υπηρεσιών μπορεί να χωριστεί σε διάφορα μέρη και οι συμμετέχοντες μπορούν να υποβάλουν προσφορά για ένα ή για περισσότερα μέρη  του διαγωνισμού, με ξεχωριστό φάκελο για κάθε  μέρος

Ο ενδιαφερόμενες εταιρείες μπορούν να ζητήσουν γραπτά ή ηλεκτρονικά τα τεύχη του Διαγωνισμού, ενώ οι προσφορές θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά. Θα καταγράφονται  με σημείωση της ακριβούς ημερομηνίας και ώρας παραλαβής. Ο χρόνος υποβολής της προσφοράς και οποιαδήποτε ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω του εφαρμογής βεβαιώνεται αυτόματα από την εφαρμογή με υπηρεσίες χρονοσήμανσης. Από την εφαρμογή εκδίδεται ηλεκτρονική απόδειξη υποβολής προσφοράς, η οποία αποστέλλεται στον οικονομικό φορέα με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Οι εναλλακτικές προσφορές δεν θα γίνονται αποδεκτές.

Ο ενιαίος ηλεκτρονικός Φάκελος Προσφοράς πρέπει να περιλαμβάνει τρεις ξεχωριστούς Υποφακέλους : α) τον υπο-φάκελο Α με την ένδειξη “Δικαιολογητικά Συμμετοχής”, β) τον υπο-φάκελο Β με την ένδειξη “ Τεχνική προσφορά” και  γ) τον υπο-φάκελο Γ με την ένδειξη “Οικονομική Προσφορά”. Τα σχετικά δικαιολογητικά περιγράφονται αναλυτικά στα παραρτήματα του τεύχους του διαγωνισμού.

Η εγγυητική επιστολή συμμετοχής θα πρέπει να υποβληθεί σκαναρισμένη στον ηλεκτρονικό φάκελο προσφοράς και ταυτόχρονα να αποσταλεί η πρωτότυπη ταχυδρομικά σε κλειστό φάκελο έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής του διαγωνισμού.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει επίσης να αποστείλουν σφραγισμένο και υπογεγραμμένο το Σχέδιο Σύμβασης, στο οποίο δεν αναφέρονται οικονομικά στοιχεία, καθώς και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως Φορολογική & Ασφαλιστική ενημερότητα εν ισχύ, Εγγυητική επιστολή συμμετοχής, Ισολογισμούς τελευταίας τριετίας με μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον 300.000,00€,  εγγραφή σε Επαγγελματικό ή Εμπορικό Μητρώο και το έντυπο Διαχείρισης Καταπολέμησης Διαφθοράς

Για την πιστοληπτική ικανότητα, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να προσκομίσουν τραπεζικές βεβαιώσεις. για χρηματοδοτήσεις ύψους τουλάχιστον εκατό χιλιάδων ευρώ (100.000,00 €)

Πρόσθετα δικαιολογητικά προβλέπονται για τις  κοινοπραξίες, που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό

Οσον αφορά στο σκέλος των τεχνικών προσφορών, θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

α) Διάγραμμα Οργάνωσης για την εκτέλεση των εργασιών της υπηρεσίας : Διεύθυνση και έλεγχο του έργου, Διασφάλιση Ποιότητας και Ασφάλειας, υποστηρικτικές υπηρεσίες εργασιών και κύριες θέσεις προσωπικού που περιγράφονται κατωτέρω. Για την κάθε θέση εργασίας θα περιλαμβάνεται σύντομη περιγραφή αρμοδιοτήτων.

β) Κατάλογος Προσωπικού. Ονομαστικός κατάλογος που θα περιλαμβάνει: Υπεύθυνο Λειτουργίας Υπηρεσίας Μεταφοράς, , Τεχνικό Ασφάλειας, Πιστοποιημένους ADR οδηγούς – χειριστές, με Αναλυτικά Βιογραφικά Σημειώματα για τον καθένα, καθώς και  Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86 με βεβαίωση του γνησίου υπογραφής του νομίμου εκπροσώπου του προσφέροντος.  π

γ). Οχήματα και Εξοπλισμός του προσφέροντος για την Υλοποίηση της Υπηρεσίας

Kριτήρια ανάθεσης

Σε Τρίτη φάση η Αρμόδια Επιτροπή προβαίνει στην αποσφράγιση του Φάκελου Γ, δηλαδή της οικονομικής προσφοράς και συντάσσει  πρακτικό στο οποίο καταχωρούνται οι οικονομικές προσφορές καθώς και ο Πίνακας Συνολικής Βαθμολογίας των συμμετεχόντων.

Τροποποιήσεις και Αντιπροσφορές δεν γίνονται αποδεκτές.

Το κριτήριο για την ανάθεση του έργου είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά, η οποία θα προκύψει από τη στάθμιση της βαθμολόγησης των κριτηρίων αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών και των αντίστοιχων οικονομικών προσφορών.

Πλέον συμφέρουσα προσφορά είναι αυτή που θα λάβει τη μεγαλύτερη τελική βαθμολογία, κατόπιν της αξιολόγησης.

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Εμπόδια στις εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), κυρίως μέσω της απαγόρευσης επανεξαγωγής LNG  από ευρωπαϊκά λιμάνια,  επιχειρεί να ...
Στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία  στις 30 Απριλίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχει εισέλθει η πλωτή ...
To ρωσικό αέριο και ειδικά το υγροποιημένο (LNG) εξακολουθεί να αποτελεί βασική πηγή προμήθειας για τις χώρες της ΕΕ, ...
Τον βηματισμό της προσπαθεί να ξεναβρεί η Tellurian, που είναι ο ένας  από τους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς υγροποιημένου αερίου ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
Υπάρχει το LNG
Μιλώντας για την ενεργειακή εικόνα, στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο υπουργός Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης προανήγγειλε πριν από ...
Ξεκινούν από τη Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου οι ετήσιες δημοπρασίες εκφόρτωσης υγροποιημένου αερίου (LNG) του ΔΕΣΦΑ για τις οποίες ήδη ...
Τη δημιουργία μίας αγοράς δύο ταχυτήτων στις δημοπρασίες Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)  και τις υπηρεσίες αεριοποίησης και το υψηλό ...
Πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG
Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τη Διώρυγα Gas, τον πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου αερίου (LNG), που σχεδιάζεi να εγκαταστήσει ...
 
 
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Κύπρου  που υλοποιεί ο ...