Δεν πέρασε καλά-καλά μία ημέρα από την, εν Ελλάδι, δήλωση Μίλερ (Gazprom) υπέρ της προώθησης της αεριοκίνησης στον ευρωπαϊκό χώρο και από τις συναφείς τοποθετήσεις του ΥΠΕΚΑ, και, ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπέγραψε την απόφαση για τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας μετατροπής κυκλοφορούντων στην Ελλάδα αυτοκινήτων, προκειμένου να λειτουργούν και με φυσικό αέριο. Κατόπιν τούτου, αναμένεται να δούμε σύντομα στους δρόμους μας οχήματα ιδιωτικής χρήσης, που θα κινούνται με φυσικό αέριο προσφέροντας τη δυνατότητα για ακόμη πιο φθηνές μετακινήσεις. Σύμφωνα με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, η μείωση στην τιμή του φυσικού αερίου επηρεάζει, όπως όλα δείχνουν, και την αγορά αυτοκινήτου, καθώς αλλάζει τα δεδομένα τόσο στα έξοδα κίνησης, όσο και στην τιμή κτήσης.
Μέχρι σήμερα, η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων με φυσικό αέριο επιτρεπόταν μόνο για τα αυτοκίνητα που εκ κατασκευής έφεραν τέτοιο σύστημα καύσης και κίνησης. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση του κ.Παπαδόπουλου, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολιτών, σε συνδυασμό και με την δυνατότητα κατασκευής, αμιγώς, πρατηρίων πώλησης φυσικού αερίου, ή μικτών, ολοκληρώθηκε όλο το κανονιστικό πλαίσιο της εισαγωγής του φ.α. στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην χώρα μας. Η τοποθέτηση των σχετικών συστημάτων θα γίνεται από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και εξειδικευμένους τεχνίτες αερίων, ο δε έλεγχος των εξαρτημάτων τοποθέτησης από τα ΚΤΕΟ.
Η μείωση της τιμής του φυσικού αερίου, κατά 15% για τη ΔΕΠΑ και κατά 10% ως 12% για τον καταναλωτή, σημαίνει, όπως εκτιμάται, ότι η μετατροπή ενός αυτοκινήτου σε αεριοκίνητο θα γίνει πιο συμφέρουσα καθώς η απόσβεση θα είναι γρηγορότερη. Η ΔΕΠΑ φαίνεται έτοιμη, μάλιστα, να γενικεύσει και να αναδιαμορφώσει το πιλοτικό πρόγραμμα επιδότησης αγοράς αυτοκινήτων, που, κινούνται με φυσικό αέριο, με πριμοδότηση 3.000 ως 5.000 ευρώ, στα πρότυπα του VW up!, που, πριμοδοτήθηκε, ήδη, με 2.190 ευρώ, για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.
Στην αγορά εκτιμούν ότι τα κινούμενα με φυσικό αέριο αυτοκίνητα θα πολλαπλασιαστούν, λόγω και της αυξημένης τιμής των συμβατικών καυσίμων, και, έτσι, σύντομα θα αυξηθούν και τα σημεία πώλησης του καυσίμου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τη ΔΕΠΑ τα σημεία πώλησης θα αυξηθούν μέσα στο 2014 στα 10, και θα είναι 6 στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη, 1 στη Λάρισα και 1 στο Βόλο.