Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου (FSRU) της Αλεξαδνρούπολης με το σύστημα του ΔΕΣΦΑ καθώς και στην Κομοτηνή για το σημείο σύνδεσης με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB ζητεί η Μυτιληναίος.
Οι σχετικές επισημάνσεις αφορούν στην πρόταση που έχει καταθέσει ο ΔΕΣΦΑ για την περίοδο δοκιμών καλής λειτουργίας του FSRU της Αλεξανδρούπολης, καθώς και για την περίοδο αύξησης της πίεσης στον αγωγό IGB, μέχρι να ενεργοποιηθούν τα νέα σημεία εισόδου φυσικού αερίου “Αμφιτρίτη” για το FSRU Αλεξανδρούπολης και Κομοτηνής στο σημείο σύνδεσης με τον IGB.
Σχετικά με τις δοκιμές καλής λειτουργίας, η Μυτιληναίος σε επιστολή προς τη ΡΑΑΕΥ, αναφέρει ότι είναι κατανοητή η ανάγκη βραχυπρόθεσμων υψηλών ωριαίων ρυθμών στο Σημείο Εισόδου Αμφιτρίτη, καθώς και των πιθανών περιορισμών της ημερήσιας ποσότητας φυσικού αερίου που παραδίδεται στο Σιδηρόκαστρο και τη Νέα Μεσημβρία. Ωστόσο υποστηρίζει ότι οι διαχειριστές των Σημείων Σιδηρόκαστρο και Νέα Μεσημβρία που ενδεχομένως θα διακόπτονται θα πρέπει να εξαντλήσουν τα μέσα που παρέχει το Operating Balancing Account αλλά και ενδεχομένως να προχωρήσουν σε επιπλέον τροποποιήσεις ώστε να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα και την βαρύτητα των ενδεχόμενων διακοπών.
Η εταιρία εκτιμά ότι για να είναι οι χρήστες προετοιμασμένοι για τα σενάρια αυτά θα πρέπει μαζί με την απόφαση έγκρισης της εισήγησης του ΔΕΣΦΑ να ανακοινωθεί και ένα ενδεικτικό πρόγραμμα των ημερών που ενδέχεται να υπάρξει αυτός ο περιορισμός. Αναγκαία θεωρείται επίσης η επικαιροποίηση του σχετικού προγράμματος σε κάθε αλλαγή.
Αν δεν υπάρχουν οι πληροφορίες αυτές, οι χρήστες δεν θα μπορούν να προγραμματίσουν σωστά τις απολήψεις και ενδέχεται να υποστούν οικονομική ζημιά από απρόσμενες διακοπές, αναφέρει χαρακτηριστικά η επιστολή.
Παράλληλα θέτει το ζήτημα της προμήθειας φυσικού αερίου χωρίς διαγωνιστική διαδικασία από έναν και μόνο προμηθευτή ο οποίος μάλιστα έχει οριστεί κατ΄ εξαίρεση και δεν έχει επιλεγεί ως ο μόνος χρήστης μεταφοράς του σημείου σύνδεσης. Η επιλογή αυτή είναι ενάντια στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού και δεν συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση του κόστους για την αγορά φυσικού αερίου, επισημαίνει η Μυτιληναίος
Στο πλαίσιο αυτό προτείνει η προμήθεια φυσικού αερίου να αποσυνδεθεί από τον χρήστη μεταφοράς και να γίνει μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, με αντικείμενο την παράδοση της ποσότητας από οποιοδήποτε σημείο εισόδου στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι χρήστες που δραστηριοποιούνται στα σημεία εισόδου. Η τεχνική απαίτηση παράδοσης αερίου από το σημείο εισόδου Αμφιτρίτη μπορεί να επιλυθεί με μηχανισμό Operating Balance Account μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και του διαχειριστή της Αμφιτρίτης όπως συμβαίνει στα άλλα σημεία εισόδου του Εθνικού Συστήματος.
Σε περίπτωση που δεν υιοθετηθεί αυτή η προσέγγιση, τότε η εταιρία θεωρεί ότι είναι απαραίτητο η προμήθεια του φυσικού αερίου να γίνει με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, με διαφανή και αδιάβλητο τρόπο., δηλαδή τη σύνδεση της τιμής προμήθειας με την τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου στο Χρηματιστήριο Ενέργειας.