Τις σχετικές δηλώσεις έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ενέργειας της Βουλγαρίας Νικολάι Νικολόφ, ο οποίος είπε ότι περιμένει από τη νέα ελληνική κυβέρνηση την επόμενη κίνηση για τον αγωγό αερίου IGB. “Aυτό που περιμένουμε είναι η τελική επενδυτική απόφαση, την οποία πρέπει να υπογράψουμε. Από την πλευρά μας μπορούμε να την υπογράψουμε αύριο. Εξαρτάται από τους Έλληνες συναδέλφους μας και δεδομένου ότι σήμερα ξεκινά η θητεία της νέας κυβέρνησης, περιμένουμε να υπογράψουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα για να αρχίσουν οι εργασίες” δήλωσε ο Βούλγαρος υπουργός .
Η Σόφια βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν για την περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου, για το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμεύσει 45 εκατ. Ευρώ.
Ο αγωγός IGB , μήκους 182 χλμ, θα διασυνδέει το ελληνικό με το βουλγαρικό σύστημα με σκοπό την τροφοδοσία της Βουλγαρίας με υγροποιημένου αέριο (LNG) ή αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού ΤΑΡ, όταν τεθεί σε λειτουργία. Mέτοχοι του IGB είναι κατά 50% οι εταιρίες ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison ενώ το υπόλοιπο 50% ανήκει στη BEH, την κρατική βουλγαρική εταιρία χαρτοφυλακίου για την Ενέργεια.
Πρόκειται για ένα έργο που εξετάστηκε για πρώτη φορά το 2009, μετά την κρίση στις σχέσεις Ρωσίας- Ουκρανίας για το φυσικό αέριο και στόχο έχει τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας αερίου της Βουλγαρίας, η οποία σήμερα εξαρτάται αποκλειστικά από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό ο νέος διασυνδετήριος αγωγός θα μεταφέρει ως 5 δισ. κμ αερίου ετησίως και αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα θα λειτουργήσει στα τέλη του 2018.
Στα σχέδια είναι ο IGB να αποτελέσει το πρώτο τμήμα μίας σειράς διασυνδετήριων αγωγών ως τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, ενδεχομένως και τις χώρες της Βαλτικής.
Πρόσφατα η Ρουμανία αποφάσισε να προκηρύξει νέο διεθνή διαγωνισμό για το τμήμα του διασυνδετήριου αγωγού που θα περνά κάτω από τον Δούναβη, ένα έργο που είχε εγκαταλειφθεί από τους προηγούμενους κατασκευαστές.