Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προκειμένου να αποφευχθεί η αύξηση
Ψάχνουν λύση για 920 χιλ. Ι.Χ. που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας
Αν λοιπόν το κράτος καταφέρει να πατάξει το φαινόμενο «Δεν Πληρώνω» στα τέλη κυκλοφορίας, τότε αυτά δεν θα χρειαστεί να αυξηθούν καθώς θα έχει ανευρεθεί ένα πολύ «δυνατό» ισοδύναμο.
Παρασκευή, 23/10/2015

Πραγματικό πρόβλημα έχει καταστεί για το οικονομικό επιτελείο το γεγονός ότι κυκλοφορούν στους δρόμους 920 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους εδώ και χρόνια δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας. Προφανώς λόγω της οικονομικής στενότητας που υπάρχει, οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν καταβάλει τα τέλη για χρόνια, με αποτέλεσμα το βάρος να καλούνται να σηκώνουν κάθε φορά οι συνεπείς φορολογούμενοι. Καθημερινές ανάγκες, η υψηλή φορολογία, το κόστος ζωής, η ανεργία και οι καθυστερήσεις στις πληρωμένες οδήγησαν πολλούς από αυτούς τους ιδιοκτήτες να μην μπορούν να καταβάλλουν το τίμημα που τους αναλογεί για τα τέλη, κάτι που το υπουργείο Οικονομικών της κυβέρνησης της Αριστεράς γνωρίζει. Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται να δοθούν κίνητρα για την αποπληρωμή των τελών, κάτι που είχε γίνει και κατά το παρελθόν, προκειμένου να εισπραχθούν αφενός ζεστά χρήματα και αφετέρου να αποφευχθούν τυχόν νέες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας. 

Το enikonomia.gr γράφει σχετικά πως, " οι απώλειες που έχουν δημιουργήσει στα δημόσια έσοδα οι 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120 ευρώ ανά όχημα (αφορά τέλη για ΙΧ με κυβισμό έως 1.071 κ.εκ.), ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται για εκπρόθεσμη εξόφληση, καθώς τότε θα ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!

Βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως δεν κυκλοφορούν παράνομα μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.071 κ.εκ. αλλά και 1,4 και 1,6 και 2λιτρα, ή ακόμη και μεγαλύτερου κυβισμού.

Οπότε, αν ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ, τότε οι απώλειες στα έσοδαεκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ, ενώ αν υπολογιστούν οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής ανά όχημα εξαιτίας της εκπρόθεσμης καταβολής, τότε οι απώλειες αγγίζουν τα 368 εκατ. ευρώ!

Αν λοιπόν το κράτος καταφέρει να πατάξει το φαινόμενο «Δεν Πληρώνω» στα τέλη κυκλοφορίας, τότε αυτά δεν θα χρειαστεί να αυξηθούν καθώς θα έχει ανευρεθεί ένα πολύ «δυνατό» ισοδύναμο, που είναι ικανό από μόνο του να καλύψει πολλές έκτακτες ανάγκες του κράτους.

Σε αντίθετη περίπτωση, αν δεν εισπραχθούν τα τέλη κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ' αυτού αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχτεί» ο προϋπολογισμός στον «αέρα» εξαιτίας των μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίαςαπό κατόχους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ή να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που δεν θα πληρώνουν τα ετήσια τέλη...

Να τονίσουμε πως τα 920.000 ΙΧ που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει οι ιδιοκτήτες τους τέλη κυκλοφορίας εννοείται πως είναι ανασφάλιστα και βέβαια χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ...

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.

Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως για περισσότερα από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχει καταβληθεί τέλος.

Ωστόσο, αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία, τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια τέλη. Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.

Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος

Τα τέλη κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος, με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών τελών με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος, ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα τέλη, δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.

Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους. Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ ανέλθει σε ποσοστό 50%, τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!

Αγορασμένα ΙΧ που ποτέ δεν μεταβιβάστηκαν

Σε «μάστιγα» τείνει να εξελιχθεί η αγορά αυτοκινήτων από επιτήδειους οι οποίοι καταβάλλουν κανονικά το τίμημα του οχήματος στον πωλητή δίδοντας πλαστά στοιχεία και κατόπιν δεν ολοκληρώνουν ποτέ τη μεταβίβαση του οχήματος.

Ειδικότερα, χιλιάδες είναι πλέον τα κρούσματα από ανυποψίαστους ιδιοκτήτες τους οποίους τους επισκέπτονταν οι επιτήδειοι συνήθως απογευματινές ώρες, όπου ήταν κλειστές οι Διευθύνσεις Μεταφορών, και τους έπειθαν να κάνουν μια υπεύθυνη δήλωση σε κάποιο Αστυνομικό Τμήμα ή ΚΕΠ, ώστε να μεταβιβάσουν μόνοι τους την επόμενη ημέρα το αυτοκίνητο.

Ωστόσο, παρά το γεγονός πως οι πωλητές είχαν εισπράξει ολόκληρο το ποσό πώλησης του οχήματός τους, δεν είχαν αντιληφθεί πως το όχημα παρέμενε φορολογικά στο όνομά τους, με ανυπολόγιστες συνέπειες.

Το λιγότερο είναι να φαίνεται πως χρωστούν στην εφορία χρήματα από μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας, ενώ στη χειρότερη το όχημα να έχει εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο και αν ήταν και ανασφάλιστο...

Να επισημάνουμε πως δεν μπορεί να δηλωθεί κλοπή στην Αστυνομία καθώς υπάρχει αγοραπωλησία του οχήματος και οι πρώην ιδιοκτήτες πρέπει να μεταβούν στα εκάστοτε Αστυνομικά Τμήματα Τροχαίας που ανήκουν για να κάνουν μήνυση, ώστε να γλιτώσουν από τα μη καταβληθέντα Τέλη Κυκλοφορίας ή άλλα χειρότερα πρόστιμα και διώξεις"...

 

Συναφείς αναρτήσεις
Την παράταση για 1+1 μήνα αποφάσισε η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και της ΑΑΔΕ, προκειμένου να ...
Υπουργείο Οικονομικών
Η προθεσμία για την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών, που θα απαλλάξουν χιλιάδες επιχειρήσεις από την υποχρέωση της εφάπαξ και ...
Υπ.Εργασίας και Οικονομικών-Συνταξιούχοι
Η έκτακτη στήριξη σε συνταξιούχους με προσωπική διαφορά που λαμβάνουν χαμηλές και μεσαίες συντάξεις και οι διατάξεις που εξειδικεύουν ...
Υπουργείο Οικονομικών
Νομοθετική πρωτοβουλία για τη βελτίωση του εξωδικαστικού μηχανισμού προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Μεταξύ άλλων ...
Το υπουργείο Οικονομικών θα ήθελε να μην συνεισφέρει καθόλου ο προϋπολογισμός στο επίδομα
Οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που ανακοίνωσαν πριν από δέκα ημέρες οι πάροχοι για τον Φεβρουάριο μπορεί να ήταν μειωμένες ...
Υπουργείο Οικονομικών
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, και με τη συνδρομή της ...
Μέχρι τέλος Ιουλίου η καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος
Την παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως τις 29 Ιουλίου ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Όπως αναφέρεται σε σχετική ...
Υπουργείο Οικονομικών
Με τροπολογία του υπουργείου οικονομικών που προστέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου υγείας συστήνεται ο ειδικός λογαριασμός με την ονομασία ...
Υπουργείο Οικονομικών
Ανοιξε το βιβλίο προσφορών για την έκδοση του νέου πενταετούς ομολόγου, με την απόδοση στη ζώνη του 0,28%, ενώ ...
 
 
Τη μείωση κατά 50% των προμηθειών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τερματικών POS προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που περιλαμβάνεται σε τροπολογία του Υπουργείου ...
Σε μια σειρά από επίκαιρα ζητήματα φορολογίας αναφέρθηκε αναλυτικά ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Χάρης Θεοχάρης, επ' ευκαιρία συνέντευξής του στην ...
Η επιλογή της Κυβέρνησης το 2021 να διευρύνει τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, συστήνοντας τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, δικαιώνεται μέρα με την μέρα, ...
Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το νέο 30ετές ομόλογο, τον δεύτερο τίτλο τέτοιας διάρκειας που έχει εκδοθεί από το 2021, και που αποτελεί ...
Νομοθετική ρύθμιση που θα μειώνει κατά 50% τις χρεώσεις των τραπεζών στα POS προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην τηλεόραση ...
Στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΒ στις 22/4, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, κ. Δημήτρης  Παπαλεξόπουλος και ο Πρόεδρος της Εκτελεστικής ...
Υψηλότερο του στόχου ήταν το πρωτογενές πλεόνασμα στα τέλη του 2023 σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της EΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές ...
H επίτευξη της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης της χημικής βιομηχανίας και συγχρόνως η υποστήριξη της ανταγωνιστικότητάς της όπως και η ανάπτυξή της ως ...
Έντονη βελτίωση καταγράφουν οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία, σύμφωνα με τον μηνιαίο δελτίο του ΙΟΒΕ, λόγω της σημαντικής ενίσχυσης των προβλέψεων για την ...
Αυξητικές τάσεις παρουσίασε η εξέλιξη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων όλων των κλάδων δραστηριότητας της οικονομίας τον τον Φεβρουάριο. Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, γα το ...
Χθες η ΕΛΣΤΑΤ δημοσίευσε στοιχεία για την οικονομική ανισότητα και φτώχεια. Το 2022, έτος αναφοράς στο οποίο αναφέρονται τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ήταν ...
Οι νέοι κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης της ΕΕ, που τίθενται από φέτος σε ισχύ, αποτελούν θετική εξέλιξη για την Ελλάδα, καθώς ικανοποιούν διαχρονικές επιδιώξεις ...