Το μείζον ζήτημα της φορολόγησης των νομικών και φυσικών προσώπων, που αποτελεί, όπως σημειώνει, τροχοπέδη στην έξοδο από την κρίση και στη σταθεροποίηση της οικονομίας, θίγει σε επιστολή του προς τον νέο υπουργό Οικονομικών, Γκίκα Χαρδούβελη, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο οποίος διατυπώνει και πάλι, διεξοδικά, τις προτάσεις της Επιμελητηριακής Κοινότητας για την αναμόρφωση της φορολογικής νομοθεσίας. "Πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου, αναφέρει ο κ.Μίχαλος, είναι η δημιουργία ενός απλού, δίκαιου και αποδοτικού φορολογικού συστήματος με αναπτυξιακή κατεύθυνση. Δυστυχώς, όλες οι παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια δεν οδήγησαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς παρά το γεγονός της υπερφορολόγησης που υφίστανται οι επιχειρήσεις αλλά και γενικότερα οι φορολογούμενοι, τα φορολογικά έσοδα, ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, παραμένουν συγκριτικά χαμηλά".
Σε ότι αφορά, ειδικότερα, τη φορολογία νομικών προσώπων, τα Επιμελητήρια προτείνουν φορολογικό συντελεστή στα κέρδη 15%. Εφόσον τα κέρδη αυτά διανεμηθούν, τότε θα φορολογηθούν με επιπλέον ποσοστό 15% και εξάντληση της φορολογικής επιβάρυνσης. Σε περίπτωση όμως κατά την οποία τα κέρδη αυτά καταλήξουν σε φυσικό πρόσωπο και συναθροιζόμενα με άλλα εισοδήματα, φορολογηθούν, ο φόρος αυτός του 15% θα πιστωθεί και θα μειώσει τον συνολικό φόρο που θα προκύψει. Ακόμη, τάσσονται υπέρ ενιαίας κλίμακας φορολογίας εισοδήματος ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης αυτού με αφορολόγητο όριο 7.000,00 ευρώ αυξανόμενο κατά 500,00 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, ενώ, ζητούν να επανέλθει η απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος του τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοκατοίκηση γενικά.
Ως προς το ποινολόγιο, εξ άλλου, προτείνεται εκλογίκευση των προστίμων του Κ.Φ.Δ. και βελτίωση της εισπραξιμότητάς τους, καθώς και να μην επιβάλλονται τα πρόστιμα, σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ ή δήλωσης παρακρατούμενου φόρου, εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα. Επίσης, να καταργηθεί το άρθρο 59 του Κ.Φ.Δ. Ν. 4174/2013 το οποίο ορίζει ότι υπόχρεος απόδοσης παρακρατηθέντος φόρου, ο οποίος δεν απέδωσε το φόρο αυτόν εντός της νόμιμης προθεσμίας προς πληρωμή, υπόκειται σε πρόστιμο ίσο με το ποσό του φόρου που δεν αποδόθηκε και να καθιερωθούν δόσεις και κίνητρα εξόφλησης των προστίμων του Κ.Φ.Δ.Ν. 4174/2013. Ειδικότερα τα πρόστιμα να μπορούν να εξοφληθούν: α) Εφάπαξ με τη χορήγηση έκπτωσης σαράντα τοις εκατό (40%), ή β) Σε πέντε δόσεις εάν αυτά είναι συνολικά μέχρι 5.000 ευρώ ή σε δέκα δόσεις εάν αυτά είναι συνολικά πάνω από 5.000 ευρώ, με χορήγηση έκπτωσης τριάντα τοις εκατό (30%) σε κάθε μία δόση που καταβάλλεται εμπρόθεσμα.
Για τα θέματα ελέγχων και ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών, η ΚΕΕ προτείνει αντικατάσταση διατάξεων του Κ.Φ.Δ., με δεδομένο ότι, υπάρχει η βούληση από πολλές επιχειρήσεις, υποθέσεις των οποίων βρίσκονται στα διοικητικά δικαστήρια, να ζητήσουν διοικητικό συμβιβασμό όπως επίσης και άλλες πολλές είχαν ζητήσει αλλά δεν είχε εξετασθεί από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέχρι και την δημοσίευση του Ν. 4154/2013, οπότε κατέστη αδύνατη η εξέταση σχετικών αιτημάτων.
Συνοψίζοντας, πέραν των άλλων, ο κ.Μίχαλος δηλώνει ότι συμφωνεί με τα εξής: ---
-Σταδιακή μείωση της Εισφορά αλληλεγγύης.
-Σταδιακή μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.
-Απαλλαγή ΦΠΑ των μικρών επιχειρήσεων με ετήσια ακαθάριστα έσοδα έως 25.000 ευρώ.
-Αυτοκίνητα. Κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβλήθηκε το 2010 στα καινούργια Ι.Χ. αυτοκίνητα με εργοστασιακή τιμολογιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ και στα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με εργοστασιακή τιμολογιακή αξία μεγαλύτερη των 16.000 ευρώ.
-Τεκμήρια. Μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης για τα αυτοκίνητα, τις κατοικίες, τις πισίνες και τα σκάφη αναψυχής που κατέχουν οι φορολογούμενοι και πλήρη κατάργηση όταν θα λειτουργεί πλήρως το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο το οποίο θα περιέχει αναλυτικά όλα τα στοιχεία για την περιουσιακή και εισοδηματική κατάσταση των φυσικών προσώπων, τα τεκμήρια διαβίωσης θα καταργηθούν.
-Επαναπατρισμό κεφαλαίων
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, υπογραμμίζει προς τον κ.Χαρδούβελη ότι δεν είναι δυνατόν να φορολογείται η διαφορά μεταξύ των πραγματικών εισοδημάτων και των τεκμαρτών εισοδημάτων των φορολογουμένων, όταν η διαφορά αυτή οφείλεται σε μείωση των πραγματικών εισοδημάτων με ευθύνη της πολιτείας και όχι σε αύξηση της περιουσίας με ευθύνη του φορολογούμενου. "Επιμένουμε, -προσθέτει χαρακτηριστικά-, στο ότι ένα από τα βασικά λάθη των προηγουμένων κυβερνήσεων αλλά και της παρούσας, μέχρι σήμερα, είναι η απαξίωση και η υποβάθμιση του ελεγκτικού μηχανισμού. Σημάδια διαφθοράς σίγουρα υπήρχαν και πιθανόν να υπάρχουν πάντα, εφόσον ο κρατικός μηχανισμός δεν θέτει δικλίδες ασφαλείας και ελέγχου. Για την αντιμετώπιση όμως της διαφθοράς δεν απαξιώνεις και ούτε υποβαθμίζεις τον ελεγκτικό μηχανισμό στο σύνολό του. Με τις μέχρι σήμερα λαθεμένες ενέργειες και με τις συνταξιοδοτήσεις των παλαιών και εμπείρων εφοριακών, ο ελεγκτικός μηχανισμός έχει στερέψει από τις γνώσεις και τις εμπειρίες. Μετά το 2000 περίπου, όταν στην πράξη καταργήθηκε ο άτυπος θεσμός του βοηθού ελεγκτή και υποβαθμίσθηκε η Σχολή Επιμόρφωσης του Υπουργείου Οικονομικών με αποτέλεσμα και την ουσιαστική της κατάργηση, σταμάτησε η μετάδοση της γνώσης, της επιμόρφωσης και κυρίως της εμπειρίας".
Εν προκειμένω προτείνει την επαναλειτουργία ή τη δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης στην οποία να διδάσκουν εν ενεργεία υπάλληλοι, συνταξιούχοι και κάθε άλλος με γνώσεις και εμπειρία στα φορολογικά θέματα.