Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστολή προς το ΥΠΕΝ
Αντιδρά και ο ΕΣΜΥΕ στη διακοψιμότητα
Όπως αναφέρει, το τέλος διακοψιμότητας αποτελεί έναν νέο καταχρηστικό πόρο υπέρ τρίτων
Τρίτη, 24/11/2015

Την αντίδραση του στην πρόθεση του υπουργείου Ενέργειας να εφαρμόσει το μέτρο της διακοψιμότητας εκφράζει με επιστολή του προς τον αρμόδιο υπουργό ο Ελληνικός Σύνδεσμος Μικρών Υδροηλεκτρικών Έργων (ΕΣΜΥΕ).

Όπως αναφέρει, το τέλος διακοψιμότητας αποτελεί έναν νέο καταχρηστικό πόρο υπέρ τρίτων, ίδιας λογικής και υφής με τους πόρους υπέρ τρίτων που σωρηδόν καταργούνται τα τελευταία χρόνια, και ένα επί της ουσίας εικονικό μέτρο, χωρίς καμία ουσιαστική αντιπαροχή, το οποίο έρχεται να αποζημιώσει την βιομηχανία για μια υπηρεσία που στην πραγματικότητα δεν απαιτείται να παρέχει.

 Η επιστολή του ΕΣΜΥΕ:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Σε συνέχεια της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στις 20/11/2015 στο ΥΠΕΝ με την οποία μας ανακοινώθηκε η πρόθεση του Υπουργείου να εφαρμόσει το μέτρο της Διακοψιμότητας, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:

Είναι απολύτως σαφές, ότι το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού, γνωστό και ως «Τέλος Διακοψιμότητας», που επιβάλλεται αποκλειστικά στους παραγωγούς ΑΠΕ πλην των οικιακών ΦΒ, αποτελεί καθαρά έναν νέο καταχρηστικό πόρο υπέρ τρίτων, ίδιας λογικής και υφής με τους πόρους υπέρ τρίτων που σωρηδόν καταργούνται τα τελευταία χρόνια, και ένα επί της ουσίας εικονικό μέτρο, χωρίς καμία ουσιαστική αντιπαροχή, το οποίο έρχεται να αποζημιώσει την βιομηχανία για μια υπηρεσία που στην πραγματικότητα δεν απαιτείται να παρέχει, ενώ παράλληλα, έχει υπερπολλαπλάσιο κόστος από το κόστος που θα καταβάλλονταν μέσω αντίστοιχων αποδεικτικών διαθεσιμότητας ισχύος - για την εξασφάλιση ισόποσης πραγματικής ισχύος - στην περίπτωση που αυτό ήταν πραγματικά αναγκαίο.

Για τα Μικρά Υδροηλεκτρικά Έργα, η επιβολή του Τέλους Διακοψιμότητας έρχεται να προστεθεί στις ήδη συρρικνωμένες από το Ν. 4254/2014 οικονομικές αποδόσεις των έργων, στην ήδη επιβαλλόμενη επιβάρυνση του 3% που αποδίδουν τα ΜΥΗΕ στις τοπικές κοινωνίες καθώς και στο επιπλέον 1% που αποδίδουν μόνο τα ΜΥΗΕ που είναι εγκατεστημένα σε προστατευόμενες περιοχές στον αντίστοιχο φορέα διαχείρισης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η συνολική επιβάρυνση επί των καθαρών μετά φόρων κερδών των ΜΥΗΕ, μόνο λόγω των παραπάνω επιβαλλόμενων τελών, να ανέρχεται συνολικά σε επίπεδα άνω του 30%, καθιστώντας την πιο φθηνά παραγόμενη ενέργεια από ΑΠΕ να είναι η πλέον επιβαρυνόμενη.

Αυτό βέβαια που μας εξέπληξε δυσάρεστα και μας έκανε τεράστια εντύπωση, είναι η απόφαση του υπουργείου να διατηρήσει το ύψος των συντελεστών φορολόγησης (ήτοι του «τέλους διακοψιμότητας») ανά τεχνολογία ΑΠΕ στα ίδια επίπεδα, παρ' όλον που το ετήσιο απαιτούμενο συνολικό ποσό για την κάλυψη του κόστους της διακοψιμότητας μειώθηκε περίπου στο ήμισυ έναντι του αρχικά προβλεπόμενου (από τα 55 εκατ. στα περίπου 22 εκατ. ευρώ).

Αυτό σημαίνει ότι οι παραγωγοί ΑΠΕ θα καταβάλλουν περισσότερο από το διπλάσιο κόστος από το απολύτως απαραίτητο για την κάλυψη του κόστους εφαρμογής του μέτρου, γεγονός που στερείται λογικής, δικαιοσύνης αλλά και τεκμηρίωσης.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και παρά την εικόνα που σχηματίστηκε κατά την ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε, ζητούμε τουλάχιστον τα εξής:

α. Την εξ αρχής αναλογική μείωση των συντελεστών που ανακοινώθηκαν ανά τεχνολογία ΑΠΕ, κατά ~50%, έτσι ώστε με την εφαρμογή του μέτρου, η συνολική επιβάρυνση των παραγωγών να μην υπερβαίνει το πραγματικά απαιτούμενο κόστος κάλυψης της διακοψιμότητας.

β. Εφόσον η αλλαγή των συντελεστών δεν είναι εφικτή για οποιοδήποτε λόγο, τότε ο υπολογισμός και η καταβολή του τέλους διακοψιμότητας να γίνεται απολογιστικά σε ετήσια βάση με βάση το πραγματικό ποσό που θα έχει προκύψει από την εφαρμογή των διακοπτόμενων συμβάσεων και θα πρέπει να αποδοθεί στην βιομηχανία.

γ. Για εξασφάλιση του λογαριασμού εξυπηρέτησης του μέτρου της διακοψιμότητας, προτείνεται να γίνεται παρακράτηση από τους παραγωγούς κατά το προηγούμενο έτος ενός έναντι ποσού, το οποίο θα αντιστοιχεί σε εφαρμογή των προτεινόμενων συντελεστών μειωμένων κατά -50%.

δ. Με το παραπάνω περιγραφόμενο τρόπο εξασφαλίζεται καταρχήν το ποσό που απαιτείται για την ασφαλή κάλυψη του προβλεπόμενου κόστους εφαρμογής του μέτρου και παράλληλα αποφεύγεται η ανούσια συσσώρευση (σημαντικού) ανενεργού ταμειακού πλεονάσματος στο τέλος κάθε έτους και η αναίτια επιπρόσθετη επιβάρυνση των παραγωγών ΑΠΕ.

ε. θα πρέπει να υπάρχει ρητή δέσμευση ότι το οποιοδήποτε ταμειακό πλεόνασμα περαιτέρω προκύψει (ακόμη και με την χρήση των μειωμένων κατά -50% συντελεστών αναμένεται πλεόνασμα 2 εκατ. περίπου) θα χρησιμοποιηθεί για την περαιτέρω αναλογική μείωση της επιβάρυνσης συμμέτρως όλων των παραγωγών ΑΠΕ.

Σημαντικότερο όλων είναι ότι, σε κάθε περίπτωση πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλιστεί ότι αυτή η επιβάρυνση των παραγωγών θα αναγνωρίζεται ως κόστος τη χρονιά που καταβάλλεται, ώστε να λειτουργεί αφαιρετικά από τα κέρδη και να μην υπόκειται σε φόρο εισοδήματος. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα και θα πρέπει να υπάρξει σχετική πρόνοια από το Υπουργείο Οικονομικών.

Πιστεύουμε ότι το θέμα της υποστήριξης και της προώθησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είναι στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου και ότι οι αποφάσεις σας σε σχέση με τα παραπάνω θα είναι επίσης προς αυτήν την κατεύθυνση».

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Την τροποποίηση το νόμου που αφορά στα πράσινα πιστοποιητικά, προκειμένου αυτά που εκδίδονται από τους μεγάλους υδροηλεκτρικούς σταθμούς παραγωγής ...
Για το 10μηνο του 2022
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) μαζί με τα μεγάλα υδροηλεκτρικά ξεπερνούν για πρώτη φορά τα ορυκτά καύσιμα (ορυκτό αέριο και λιγνίτης) ...
Φθηνότερη αγορά της Ευρώπης η ελληνική αγορά
Τα υδροηλεκτρικά της ΔΕΗ, σε συνδυασμό με την αύξηση της παραγωγής των ΑΠΕ  οδήγησαν σε μεγάλη πτώση την χονδρική ...
Υδροηλεκτρικά
Την ένταξη της αντλησιοταμίευσης στο υπό διαμόρφωση ρυθμιστικό πλαίσιο για την αποθήκευση ενέργειας, δεδομένου ότι επί της ουσίας αποτελεί ...
Εποπτεία Αγορών
Mείωση στο 10% από 20%, της ενέργειας που η ΔΕΗ μπορεί να διαθέτει με διμερή συμβόλαια,  καθώς και αυστηρότερα ...
ΔΕΗ
Με το  ξεμπλοκάρισμα υδροηλεκτρικών έργων που εκκρεμούν  φαίνεται  να ξεκινά η  ΔΕΗ τον παραγωγικό της μετασχηματισμό, σε “πράσινη” εταιρία ...
ΔΕΗ
Στην ολοκλήρωση του “περιπετειώδους” υδροηλεκτρικού σταθμού της Μεσοχώρας και την ανάπτυξη και άλλων υδροηλεκτρικών έργων μαζί με την επέκταση ...
Volvo XC40
Η Volvo λοιπόν ετοιμάζει να «ρίξει» στην αγορά το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το XC 40 που το ...
ΔΕΗ
Στο προσκήνιο…αλλά από την πίσω πόρτα  επανέρχεται  το ζήτημα της πώλησης υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ μετά το ναυάγιο του ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...