Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών- εκροών
ΠΟΠΕΚ: Καθυστερούν πολύ οι επιχορηγήσεις
Επιστολή προς τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών .
Παρασκευή, 04/12/2015

Eπιστολή αναφορικά με το θέμα της καθυστέρησης των επιχορηγήσεων για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών  στα πρατήρια υγρών καυσίμων και  την καταβολή της σχετικής επιδότησης  στους δικαιούχους,  καθώς και για την υλοποίηση των νομοθετικών διατάξεων που εκκρεμούν για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων(λαθρεμπόριο, νοθεία κλπ), aπέστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) απέστειλε προς τα  Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών .

Σε αυτήν, επισημαίνεται πως οι επιχορηγήσεις για τα συστήματα εισροών εκροών έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ. 

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η επιστολή:

«Προκειμένου να ελεγχθεί και να καταπολεμηθεί η Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, κ.λπ.) υιοθετήθηκε η ιδέα εγκατάστασης συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διάθεσης και διακίνησης των καυσίμων.

Συγκεκριμένα οι πρατηριούχοι, αν και τελευταίοι στη σειρά διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, ήταν οι πρώτοι, που αναγκάστηκαν με το Ν.3784/2009, εν μέσω της οικονομικής κρίσης να εκταμιεύσουν πολύ μεγάλα ποσά (15.000 – 20.000 ευρώ) ανά πρατήριο, για την εγκατάσταση συστημάτων  εισροών εκροών, ώστε υποτίθεται να παταχθεί το λαθρεμπόριο, που κάνουν άλλοι και όχι οι πρατηριούχοι.

Πως μπορεί να πείσει κανείς ότι το κράτος είχε την, κατά τα άλλα αποδεκτή, πρόθεση να πατάξει την Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων (λαθρεμπόριο, κ.λπ.), όταν εδώ και 4 χρόνια δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που προβλέπονται νομοθετικά, για την εγκατάσταση του συστήματος σε όλα τα προηγούμενα στάδια της διακίνησης και διάθεσης των καυσίμων.

Με τις ΠΟΛ 1009 (ΦΕΚ Β 72/2012) και ΠΟΛ 1206 (ΦΕΚ Β 2237/2013) όπως αυτές τροποποιήθηκαν με την Υ.Α Φ2-1510 (ΦΕΚ Β 1589/2013) υποχρεώθηκαν οι Πρατηριούχοι και οι Πωλητές πετρελαίου θέρμανσης, να εγκαταστήσουν στα πρατήρια τους και στις εγκαταστάσεις τους, σύστημα εισροών-εκροών.  

Με την Κ.Υ.Α Β2-829Α/1.3.2013 (ΦΕΚ Β 540/7.3.2013) αποφασίσθηκε η διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την δράση ενίσχυσης «Εκσυγχρονισμός Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων» και συγκεκριμένα για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών.

Στο άρθρο 1 αναφέρεται ότι «Ο προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης για την υλοποίηση της δράσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τριάντα εκατομμύρια ευρώ (30.000.000,00 €) και καλύπτει το σύνολο της χώρας».

Στο άρθρο 5 της παραπάνω Κ.Υ.Α αναφέρεται το χρονοδιάγραμμα δράσης ότι «Σε κάθε περίπτωση η δράση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όχι αργότερα από 31/3/2014».

Έκτοτε έχουν περάσει 33 μήνες από την έκδοση της Κ.Υ.Α, και 20 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης.

Ήδη το σύστημα εισροών-εκροών έχει εγκατασταθεί σε όλη την Ελλάδα, μόνον στο σύνολο των Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων και των Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει εισπράξει ούτε 1 ευρώ από την εγκεκριμένη υποτιθέμενη επιδότηση.   

Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε το συντομότερο,

α) αν το εγκεκριμένο ποσό για την υλοποίηση της δράσης παραμένει προς διάθεση και δεν έχει χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς ;

β) αν και πότε θα αρχίσει η καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους Πρατηριούχους, των σχετικών επιδοτήσεων ;

γ) αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την έκδοση των εκκρεμών σχετικών Υπ. Αποφάσεων, για όλα τα προηγούμενα στάδια διακίνησης των καυσίμων, εκτός Πρατηρίων και Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης ;

δ) αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα μοριακής ιχνηθέτησης των καυσίμων ;

Δεν είναι δυνατόν, να κρύβεται η επί σειρά ετών ομολογημένη από τους πάντες  Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων, με σωρεία διατάξεων που αφορούν μόνον τους Πρατηριούχους και Εμπόρους πετρελαίου θέρμανσης. 

Η συνέπεια λόγων και πράξεων της Διοίκησης, πρέπει να είναι καθημερινή υποχρέωση απέναντι στους Διοικούμενους.»   

Συναφείς αναρτήσεις
Υπουργείο Ανάπτυξης
Πρόστιμα συνολικού ύψους 20.000 ευρώ επιβάλλονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε 4 πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική, την Αιτωλοακαρνανία ...
Υπουργείο Ανάπτυξης
Πρόστιμα συνολικού ύψους 25.000 ευρώ επιβάλλονταισε 5 πρατήρια υγρών καυσίμων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κεφαλλονιά, με απόφαση του Υπουργού ...
Ανοίγει ο δρόμος για το υδρογόνο στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα με κοινή υπουργική απόφαση
Καθορίζεται το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία πρατηρίων και περιγράφονται οι τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες αφορούν τη χωροθέτηση και ...
Πρατήρια υγρών καυσίμων
Παρατείνεται ως το τέλος του 2022 το χρονοδιάγραμμα για τον εκσυγχρονισμό με κρατική χρηματοδότηση των πρατηρίων καυσίμων με σκοπό ...
Από σήμερα, κάθε καταναλωτής που επιλέγει τα πρατήρια καυσίμων Shell για τον ανεφοδιασμό του οχήματός του, έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει ...
Ανδρέας Σιάμισιης
Στην ηλεκτροκίνηση περνούν και τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ήδη σχεδιάζουν  ειδική επιχειρησιακή ομάδα, που θα λειτουργήσει σύντομα, προκειμένου ...
ΠΟΠΕΚ: Κίνδυνος λουκέτου
Για τον κίνδυνο λουκέτου σε πρατήρια καυσίμων και απολύσεων εργαζομένων προειδοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), εξαιτίας ...
Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων
Την απόγνωση των πρατηριούχων εκφράζει με επιστολή της προς τους οικονομικούς υπουργούς η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), σημειώνοντας ...
Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων
Μέτρα προστασία για τους εργαζόμενους στα πρατήρια υργών καυσίμων ζητά από την πολιτεία η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. Στην ανακολίνωσή ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...