Υψηλόβαθμο στέλεχος της πολυεθνικής συναντήθηκε προ ημερών με τον υπουργό Περιβάλλοντος – Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη και έθεσε ευθέως το ζήτημα, ενώ δεν αποκλείεται σε ανάλογη κίνηση να προχωρήσει και η ιταλική ΕΝΙ για τις ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας.
Η Shell και η ΕΝΙ κατέχουν το 49% των μετοχών και το μάνατζμεντ των ΕΠΑ Αττικής και Θεσσαλονίκης- Θεσσαλίας αντίστοιχα, ενώ η ΔΕΠΑ ελέγχει το 51%.
Οταν δημιουργήθηκαν οι ΕΠΑ, οι συμβάσεις που υπογράφηκαν με τις ιδιωτικές εταιρίες για την πώληση του 49% και την παραχώρηση του μάνατζμεντ προέβλεπαν το αποκλειστικό δικαίωμα των ΕΠΑ να διαθέτουν το φυσικό αέριο στις αγορές, όπου δραστηριοποιούνται, για ορισμένο χρονικό διάστημα, το οποίο ακόμα δεν έχει παρέλθει . Η μόνη εξαίρεση αφορούσε στις βιομηχανίες, οι οποίες αγοράζουν αέριο απ' ευθείας από τη ΔΕΠΑ ή τρίτους προμηθευτές.
Η αποκλειστικότητα είχε δοθεί τότε, ως παροχή έναντι των επενδύσεων για την επέκταση των αστικών δικτύων, στα οποία είχαν δεσμευτεί οι επενδυτές.
Από το 2014 όμως η τότε τρόικα και κυρίως ο εκπρόσωπος της Κομισιόν επέμεινε ότι το αποκλειστικό προνόμιο των ΕΠΑ πρέπει να καταργηθεί προκειμένου να απελευθερωθεί η αγορά και να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός. Η συγκεκριμένη υποχρέωση πέρασε στο τρίτο Μνημόνιο και ήδη έχει ψηφιστεί ο σχετικός νόμος.
Ο νόμος προβλέπει τη σταδιακή απελευθέρωση της αγοράς για όλους τους καταναλωτές ως το 2018, καθώς και αύξηση ορισμένων χρεώσεων για τη μεταφορά του αερίου, δύο ρυθμίσεις που η αγορά είχε θεωρήσει ως μία άτυπη αποζημίωση προς τις τρεις ΕΠΑ για το προνόμιο που έχασαν. Με βάση τη σχετική ευρωπαική οδηγία η αγορά λιανικής στο φυσικό αέριο θα έπρεπε ήδη να είχε απελευθερωθεί.
Κύκλοι προσκείμενοι στον υπουργό ανέφεραν ότι δεν συζητά το θέμα της αποζημίωσης, ακόμα και αν η Shell αποφασίσει να προσφύγει στη δικαιοσύνη.