Aκόμη και 50% να πέσουν οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου (στην περίπτωση της Ελλάδας λαμβάνονται υπόψη εκείνες των διυλιστηρίων Μεσογείου – Platt's) η τελική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα μειωθεί μόλις κατά 14,2%.
Αυτό υποστηρίζουν παράγοντες της εγχώριας αγοράς πετρελαιοειδών αποδίδοντας τα αίτια στην υψηλή φορολόγηση των καυσίμων.
Όπως εξηγούν στις 9 Ιανουαρίου η μέση τιμή ήταν στα βενζινάδικα ήταν 1,371 ευρώ το λίτρο. Το 24,4% αυτής καθορίστηκε από τα διυλιστήρια, το 68,2% από τους φόρους και τα τέλη και το 7,3% από το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηρίων.
Αν πέσει κατά 50% η διεθνής τιμή των διυλιστηρίων, συνεχίζουν τα ίδια στελέχη, τότε η τελική τιμή θα είναι 1,176 ευρώ το λίτρο. Η τιμή από τα διυλιστήρια θα καθορίσει το 15,2%, οι φόροι το 76,3% και το μικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηρίων το 8,5%.
Με πιο απλά λόγια, σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες η πτώση 50% θα επηρεάσει μόνο το σκέλος της τιμής προ φόρων, δηλαδή περίπου το 24%.