Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η δημοπραττούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπολείπεται των 800 MW
Με πλαφόν οι δημοπρασίες διακοπτομενου φορτίου, ενστάσεις από τις βιομηχανίες
Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνουν οι βιομηχανίες για τις επόμενες δημοπρασίες διακοπτόμενου φορτίου, που θα διεξάγει ο ΑΔΜΗΕ για τον Απρίλιο, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διαχειριστής σχεδιάζει να διατηρήσει το πλαφόν στα 500 MW, της πρώτης δημοπρασίας.
Τρίτη, 15/03/2016

Σοβαρές ενστάσεις διατυπώνουν οι βιομηχανίες για τις επόμενες δημοπρασίες διακοπτόμενου φορτίου, που θα διεξάγει ο ΑΔΜΗΕ για τον Απρίλιο, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Διαχειριστής σχεδιάζει να διατηρήσει το πλαφόν στα 500 MW, της πρώτης πιλοτικής δημοπρασίας.

Hδη  η ΕΒΙΚΕΝ, η ένωση των ενεργοβόρων βιομηχανιών, έστειλε επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο του Διαχειριστή Ιωάννη Μπλάνα με κοινοποίηση στον υπουργό Περιβάλλοντος -Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη και την υφυπουργό Βιομηχανίας Θεδώρα Τζάκρη.

Στην επιστολή, η ΕΒΙΚΕΝ υπογραμμίζει ότι για κάθε τύπο διακοπτόμενου φορτίου, η δημοπραττούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπολείπεται των 800 MW και ταυτόχρονα καλεί την ηγεσία του υπουργείου και του ΑΔΜΗΕ να μειώσει το όριο του μέγιστου προσφερόμενου φορτίου στα 3 MW από 5 MW σήμερα, προκειμένου να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός.

Οι βιομήχανοι θεωρούν ότι όσο μικρότερο είναι το δημοπραττούμενο φορτίο, τόσο εξωθούνται προς τα πάνω οι τιμές, υπονομεύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα του μέτρου.

Η διακοψιμότητα, θεσμός που επί χρόνια ισχύει στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι μέτρο που επιζητούσαν οι μεγάλες βιομηχανίες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους. Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση, για την εφαρμογή της ο ΑΔΜΗΕ διεξάγει ανά μήνα δημοπρασίες για τους δύο τύπους “Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου”, ΥΔΦ 1 και ΥΔΦ 2

 

Στην επιστολή η ΕΒΙΚΕΝ αναφέρει τα εξής :

- H Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου  (ΥΔΦ)) αποτελεί αυτοτελή μηχανισμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ασφάλειας του δικτύου ηλεκτρισμού  και έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως μέτρο ενίσχυσης της ασφάλειας του δικτύου , το οποίο προορίζεται να λειτουργεί παράλληλα με τις υφιστάμενες εφεδρείες που παρέχουν οι ηλεκτροπαραγωγοί.

- Η ΥΔΦ τύπου 1 λειτουργεί ως τριτεύουσα εφεδρεία , η οποία χρησιμοποιείται από τον Διαχειριστή για τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του δικτύου, όταν συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ευστάθεια του συστήματος, ενώ η ΥΔΦ τύπου 2 υποστηρίζει την παροχή τριτογενούς εφεδρείας ταχείας απόκρισης για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων αιχμών ζήτησης.

Στο πλαίσιο της έγκρισης του μέτρου του ΥΔΦ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αξιολογήσει ότι η συνολική διακοπτόμενη ισχύς, 1.000 MW ανά ΥΔΦ, που μπορεί να δημοπρατηθεί κατ΄ ανώτατο όριο στις αντίστοιχες δημοπρασίες δικαιολογείται από τεχνικής άποψης σε σχέση με τις συνθήκες στο διασυνδεδεμένο δίκτυο ηλεκτρισμού, συνεκτιμώντας ότι η γνήσια εναπομένουσα ανάγκη εκτιμάται σε 2.600 MW για τον τύπο ΥΔΦ1 και στα 800MW για τον τύπο 2

Σύμφωνα με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο Διαχειριστής αποφασίζει για τον τύπο των εφεδρειών που απαιτούνται για τη διασφάλιση της ευστάθειας. Στο πλαίσιο αυτό υποχρεούται να προκρίνει τον κατάλληλο τύπο εφεδρειών με απόλυτη προτεραιότητα στις εφεδρείες που παρέχονται με το μικρότερο κόστος στο σύστημα.

Σημειώνεται ότι η ΥΔΦ αποτελεί εφεδρεία που παρέχεται με το ελάχιστο δυνατό κόστος στο σύστημα, δεδομένου ότι υπό τις υφιστάμενες συνθήκες η ΥΔΦ αποτελεί τον μοναδικό τύπο εφεδρείας που παρέχεται έναντι οικονομικού αντισταθμίσματος, το ύψος του οποίου διαμορφώνεται στο πλαίσιο διαγωνιστικής διαδικασίας υποβολής προσφορών.

Δεδομένου ότι οι ανάγκες του συστήματος σε τριτογενείς εφεδρείες υπερβαίνουν τα 800 MW θεωρούμε ότι η συνολική διακοπτόμενη ισχύς των επόμενων δημοπρασιών ΥΔΦ θα πρέπει να καθαριστε


 


ί με βάση τις ανάγκες του συστήματος και σε κάθε περίπτωση να μην υπολείπεται των 800 MW ανά τύπο ΥΔΦ.

Στο πλαίσιο αυτό και εφόσον η Συνολική Διακοπτόμενη Ισχύς που θα δημοπραττηθεί στις επόμενες δημοπρασίες υπερβαίνει τα 800 MW ανά τύπο ΥΔΦ,  θα ήταν σκόπιμο για λόγους διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας να εξετάσετε επιπροσθέτως και το ενδεχόμενο μείωσης του ορίου του Μεγίστου Προσφερόμενου Φορτίου στα 3 MW, σύμφωνα με τον όρο 3 παρ.3 , περ.ΙΙ της Υπουργικής Απόφασης

 

 

 

Συναφείς αναρτήσεις
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για ...
Στην αυριανή συνεδρίαση της Oλομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αναμένεται να εγκριθεί η μεθοδολογία εσόδου για την ηλεκτρική διασύνδεση ...
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ, προϋπολογισμού άνω  των 1,7 δισ. ευρώ ,  για την προμήθεια υπόγειων ...
Επιπλέον χρέωση υπέρ των ΑΠΕ, βάσει μίας νομοθετικής ρύθμισης του 2022, είναι πιθανόν να κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές, ...
To κόστος του Great Sea Interconnector, στο τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδος-Κύπρου και κυρίως τα ποσά που θα πρέπει ...
Ένα έργο στρατηγικής σημασίας που θα συμβάλει στο «πρασίνισμα» του ενεργειακού μείγματος της Ευρώπης, δίνοντας πρόσβαση σε νέες πηγές ...
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες ...
Η ανεξέλεγκτη διείσδυση των ΑΠΕ και ειδικά των φωτοβολταϊκών  με τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί, όπως ο “κανιβαλισμός της ...
Ενίσχυση των οικονομικών της μεγεθών κατέγραψε το 2023 η ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, με τα έσοδα να διαμορφώνονται στα 59,4 εκατ. ευρώ ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...