Απώλεια κρατικών εσόδων 50-60 εκατομμυρίων ευρώ θα επέφερε, σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (Euro 4 και 5).
Με αφορμή σχετικά σενάρια που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο, το ΔΣ του ΣΕΑΑ, εκτιμά ότι μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε και την, ήδη, ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, του περιβάλλοντος και των καταναλωτών. Παρουσιάζοντας ποσοτικοποιημένη ανάλυση, επί του προκειμένου, ο Πρόεδρός του, Γιώργος Βασιλάκης, εξέφρασε φόβους ολικής κατάρρευσης των οργανωμένων κάθετων μονάδων και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις ευρύτερες συνέπειες της αθρόας εισαγωγής αυτοκινήτων -κυρίως ντίζελ-, για πολλά από τα οποία, μάλιστα, καταγγέλλονται περιπτώσεις «γυρισμένων» χιλιομέτρων, από την ώρα που φθάνουν στα Τελωνεία, μέχρι να φθάσουν στον τελικό αγοραστή.
Ο κ.Βασιλάκης τόνισε ότι «τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ, επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων». Ο ίδιος στηλίτευσε το γεγονός ότι από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς… Πρόσθεσε, δε, ότι τυχόν συνέχιση αυτής της κατάστασης, μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, θα μπορούσε να προκληθεί, σχεδόν, ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.
Ο ΣΕΑΑ προτείνει, στο πλαίσιο της αναγκαίας αποκατάστασης των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου, άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμησης για την ηλικία και τα χιλιόμετρα στα πραγματικά επίπεδα, αυστηρό έλεγχο για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας, επιτυχή λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου. Δίνει, ακόμη, έμφαση στη δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης των αυτοκινήτων κλπ), στην εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων και στην καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή, συναφώς και με αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση παρατυπιών.
Η Ελλάδα, όπως διαπιστώνουν εξ άλλου, οι επίσημοι εισαγωγείς είναι η μόνη χώρα από τις πολλές που εφαρμόστηκε απόσυρση, θέσπισε κριτήρια για την αγορά νέου αυτοκινήτου, δίχως να θέσει, όμως, αντικίνητρα για τα παλαιά, ρυπογόνα και ανασφαλή οχήματα. Παράδειγμα αντικινήτρων που ισχύουν σε πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ είναι τα περιβαλλοντικά τέλη ή και οι κυκλοφοριακοί περιορισμοί. «Δυστυχώς επίσης, αναπτύχθηκε παραεμπόριο του δικαιώματος απόσυρσης, με αποτέλεσμα μικρότερο κίνητρο να καταλήγει στον αγοραστή του καινούργιου αυτοκινήτου», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ.Βασιλάκης.
Τέλος, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η συνεισφορά της επίσημης αγοράς αυτοκινήτου στην οικονομία, βάσει των πιο πρόσφατων στοιχείων περιγράφεται ως εξής: με κύκλο εργασιών 1,70 δις ευρώ, η ευθεία απόδοση ΦΠΑ είναι 0,51 δις ευρώ, οι ετήσιες καταβολές εισφορών 65 εκ., το απασχολούμενο προσωπικό φθάνει στον κλάδο τους 9.300 εργαζόμενους, οι υποχρεώσεις ανέρχονται σε 1,54 δις ευρώ, η ετήσια διαφημιστική δαπάνη αγγίζει τα 30 εκ. ευρώ, ενώ, οι ζημίες του κλάδου είναι 45 εκ. ευρώ.