Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τoyota Avensis 1.6 D-4D
Οικογενειοκρατία στην κατηγορία
Μόνο το όνομα Toyota Avensis αρκεί ώστε η νέα του γενιά να αποσπάσει τη ψήφο εμπιστοσύνης από το απαιτητικό αγοραστικό κοινό, στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών μοντέλων.
Τρίτη, 19/04/2016

Μόνο το όνομα Toyota Avensis αρκεί ώστε η νέα του γενιά να αποσπάσει τη ψήφο εμπιστοσύνης από το απαιτητικό αγοραστικό κοινό, στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών μοντέλων.

Πόσο μάλλον τώρα, που η Toyota πρόσθεσε για πρώτη φορά στη γκάμα του πετρελαιοκινητήρα χαμηλότερου κυβισμού, ενίσχυσε όλα τα γνωστά του πλεονεκτήματα και έβαλε πιο γερά θεμέλια στο τεχνολογικό του υπόβαθρο. Πάμε λοιπόν να δούμε γιατί το νέο Avensis δεν έχει απλά το όνομα αλλά έχει και τις χάρες…

To σχεδιαστικό αποτύπωμα του απερχόμενου μοντέλου στο μεγαλύτερο ποσοστό έχει παραμείνει νωπό, ωστόσο «μελάνι» χύθηκε σε ορισμένα σημεία, ώστε να εναρμονιστεί εμφανισιακά με την υπόλοιπη γκάμα της Toyota. Στο μπροστινό τμήμα έχουμε αλλαγές στη μάσκα, στον προφυλακτήρα και στα φωτιστικά σώματα, τα οποία έγινα πιο στενόμακρα με περισσότερες ακμές, ενώ διαθέτουν ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας. Το αισθητικό αποτέλεσμα προσδίδει σίγουρα περισσότερο δυναμισμό, ενώ σπάει κάπως το μέχρι σήμερα συντηρητικό του καλούπι. Λεπτότερα έγιναν και τα πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία επικοινωνούν με μια χρωμιωμένη λωρίδα, ενώ εντονότερες είναι πλέον οι επάνω γωνίες του προφυλακτήρα. Το μήκος ανέρχεται στα 4.750 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1.810 χλστ. και 1.480 χλστ. αντίστοιχα. Το προφίλ του ενισχύουν οπτικά οι μαύρες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών με τις ασημί ακτίνες.

Εκσυγχρονισμός είναι η λέξη που ταιριάζει καλύτερα στο εσωτερικό του νέου Avensis, καθώς ο πήχης ανέβηκε ψηλότερα σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας. Ένα χάδι στο επάνω μέρος του ταμπλό μας απέδειξε ότι το μαλακό πλαστικό κυριαρχεί, ενώ παρότι στα χαμηλότερα σημεία η αίσθηση της αφής γίνεται πιο τραχιά, η συναρμογή δεν αφήνει περιθώριο για δυσμενή σχόλια. Σε εντελώς διαφορετικό σχεδιαστικό μήκος κύματος η κεντρική κονσόλα σε σχήμα “V” ενσωματώνει στο κάτω μέρος της τα χειριστήρια του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού, ενώ πιο πάνω βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch 2. Εκεί προβάλλονται όλες οι σχετικές πληροφορίες του ηχοσυστήματος, η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πλοήγησης, οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, οι ενδείξεις κατανάλωσης και ότι άλλο αφόρα τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Πιο περιεκτικά όλα τα παραπάνω μπορεί να τα αντικρίσει ο οδηγός στην οθόνη των 4,2 ιντσών που βρίσκεται ανάμεσα από το στροφόμετρο και το ταχύμετρο στον πίνακα οργάνων.

Το κεντρικό υποβραχιονίο ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό έχει μεγάλο μήκος και βάθος, ενώ εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι το παραδοσιακό χειρόφρενο απουσιάζει, αφήνοντας έτσι περισσότερο χώρο στη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου θα θέλαμε δυο και όχι μια μόνο ποτηροθήκη. Ωστόσο η θέση που έχει τοποθετηθεί ο διακόπτης για το ηλεκτρικό χειρόφρενο, λίγο πίσω από το διακόπτη της μίζας, δεν είναι ιδιαίτερα βολική. Η καμπίνα του Avensis με μεταξόνιο 2.700 χλστ. φημίζεται για τη φιλοξενία της, καθώς μπορεί να μεταφέρει μέχρι και πέντε ενήλικες επιβάτες, με την πίσω σειρά καθισμάτων να προσφέρει αρκετά καλούς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια. Βάθος και φαρδύ άνοιγμα για sedan αμάξωμα προσφέρει το πορτμπαγκάζ των 509 λίτρων.

Το «δίχτυ» ασφαλείας Toyota Safety Sense απλώνεται σε όλη τη γκάμα των μοντέλων που διαθέτει η ιαπωνική εταιρία, επομένως το Avensis δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το οποίο λειτουργεί σε ταχύτητες από 15-140 χλμ./ώρα. Σε περίπτωση που ανιχνευτεί κίνδυνος επερχόμενης σύγκρουσης, ο οδηγός ειδοποιείται ηχητικά και οπτικά με σχετική ένδειξη, ενώ αν δεν υπάρξει άμεση επέμβαση στο μεσαίο πεντάλ, τότε ενεργοποιείται το σύστημα αυτόματης πέδησης, ώστε να αποτραπεί ένα ατύχημα ή να μειωθούν οι συνέπειες του. Ενημέρωση λαμβάνει επίσης ο οδηγός όταν το όχημα παρεκκλίνει ακούσια από τη διαγράμμιση της λωρίδας κυκλοφορίας, χωρίς προηγουμένως να έχει ενεργοποιηθεί το φλας. Τότε η ηχητική και οπτική ειδοποίηση καλεί τον οδηγό να επαναφέρει το όχημα στην πορεία του. Παράλληλα στις νυχτερινές διαδρομές, όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη, η εναλλαγή από τη μεσαία στη μεγάλη σκάλα των προβολέων γίνεται αυτόματα, όταν εντοπιστεί προπορευμένο όχημα ή διέλευση κάποιου άλλου από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Η κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στο παρμπρίζ «διαβάζει» τα σήματα οδικής κυκλοφορίας π.χ όρια ταχύτητας και τα προβάλει στον οδηγό με ένδειξη που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

Ο φορολογικός σκόπελος του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα που τροφοδοτούσε την προηγούμενη γένια του Avensis ξεπεράστηκε με τον μικρότερου κυβισμού 1.6 D-4D, ο οποίος έχει ισχύ 112 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. Το σημαντικότερο «όπλο» του εν λόγω πετρελαιοκινητήρα με άμεσο ψεκασμό common rail είναι η ροπή των 270 Nm από τις 1.750-2.250 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του τόσο στην πράξη όσο και στα νούμερα δεν προκαλούν ρίγος, προσφέροντας τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,4 δευτ. Το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει πιο κοντή κλιμάκωση για τις τέσσερις πρώτες σχέσεις και μακρύτερη για τις δυο τελευταίες. Οι εκπομπές C02 στην ατμόσφαιρα βρίσκονται στα 108 γρ./χλμ., ενώ τηρούνται οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6. O πετρελαιοκινητήρας 1.6 D-4D ωστόσο δεν είναι φιλικός μόνο με το περιβάλλον, αλλά και με την τσέπη του οδηγού, καθώς με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop δύσκολα σπάει το φράγμα των 6,0 λίτρων/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 4,2 λίτρα/100 χλμ.).

Αυτό που σίγουρα σε κερδίζει στον οδηγικό χαρακτήρα του Avensis είναι η πολύ καλή ποιότητας κύλισης σε συνδυασμό με τη θωρακισμένη καμπίνα από εξωτερικούς ηχητικούς εισβολείς, που κάνει ακόμα και το πιο μακρινό ταξίδι άνετο και ξεκούραστο. Αισθάνεσαι πραγματικά ότι μπορεί να «καταπιεί» εύκολα αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα και ότι όταν θα φτάσεις στο προορισμό σου τα σημάδια κόπωσης θα είναι ανεπαίσθητα. Εντός της πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο η ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, φροντίζει για ήπια περάσματα πάνω από τις λακκούβες και για συγκρατημένες κλίσεις στις στροφές. Αν ζητήσεις το κάτι παραπάνω από αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης θα λάβεις αρνητική απάντηση, αν και το κοινό του Avensis συνήθως δεν έχει τέτοιες απαιτήσεις.

Αυτό που επιθυμεί όποιος έχει σκοπό να βάλει το Avensis στη ζωή του είναι πρώτα από όλα να ικανοποιήσει την ανάγκη για οικογενειακές μετακινήσεις με όλα τα μελή και τις αποσκευές τους, ενώ επιζητά άνεση, αίσθηση ασφάλειας, την αξιοπιστία του ονόματος Toyota και τη ξεγνοιασιά των 6 ετών εργοστασιακής εγγύησης. Σίγουρα δε θα γοητεύσει τις νεαρές ηλικίες, αλλά το πιο ώριμο και κατασταλαγμένο αγοραστικό κοινό, που ζητά από το Avensis και τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 D-4D εξαργύρωση των 22.420 ευρώ (με όφελος απόσυρσης) κατά βάση στους παραπάνω τομείς.

περισσότερα στο www.motori.gr

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Nέο Audi A5 Coupe
του Κώστα Χαριάτη Η Audi μετά από εννέα χρόνια, παρουσιάζει επισήμως την 2η γενιά του A5, έχοντας ως στόχο την ...
Alfa Romeo Stelvio
του Κώστα Χαριάτη Η Alfa Romeo είναι έτοιμη να παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο SUV, με την ονομασία Stelvio, η ...
SEAT Ateca
Το νέο SEAT Ateca «βλέπει» εκεί που το μάτι του οδηγού δε φτάνει, μέσα από τα τεχνολογικά συστήματα Park ...
Lexus LC 500
Το ντεμπούτο του επί γερμανικού εδάφους έκανε το νέο Lexus LC 500, το οποίο εμφανίστηκε στον ετήσιο 24ωρο αγώνα ...
BMW M6 Coupe Celebration Edition
του Κώστα Χαριάτη Στo πλαίσιo του εορτασμού της συμπλήρωσης 100 ετών, η BMW συνεχίζει την έκδοση “ειδικών” μοντέλων. Τελευταίο της τέκνο, ...
Fiat Tipo
Μπορεί το νέο Fiat Tipo να μας συστήθηκε αρχικά ως sedan, ωστόσο το αναμένουμε με πεντάθυρο hatchback και station ...
SEAT Ateca
Η ισπανική μάρκα ήταν ένας από τους λίγους κατασκευαστές που δεν είχαν δηλώσει παρουσία μέχρι τώρα στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη ...
Nέο Honda Civic Type R
του Κώστα Χαριάτη Ένα είναι γεγονός, το 4ης γενιάς Honda Civic Type R δημιουργήθηκε για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της σπορ ...
Toyota C-HR
Ακόμα δεν το έχουμε γνωρίσει καλά-καλά το C-HR και η Toyota κάνει τη μεγάλη έκπληξη. Eκτός από την έκδοση «δρόμου», ...
 
 
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...
Ετήσια αύξηση 10,1% κατέγραψαν οι πωλήσεις εμπορικών οχημάτων στην Κίνα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία. Κατά την ίδια περίοδο, ...
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...