Το ραντεβού μας με την ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta ήταν στο Μιλάνο. Προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο και από εκεί άρχισε η αντιστροφή μέτρηση για το ραντεβού μας, καθώς κατευθυνόμασταν προς την ιστορική πίστα του Μπαλόκο, όπου και την οδηγήσαμε.
Μας υποδέχτηκε, όμορφη, ζητώντας με το βλέμμα της επιβεβαίωση για τις διακριτικές αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει στο παρουσιαστικό της. Ο χρόνος όμως πίεζε και έπρεπε να εντοπίσουμε στο «σώμα» της τα νέα σημάδια που στόχο έχουν να γυρίσουν προς τα πίσω την ημερομηνία γέννησης της και να την κάνουν να δείχνει ακόμα πιο νέα σε ηλικία. Αρχίζουμε λοιπόν την καταγραφή από το εμπρός μέρος όπου έχει αποκτήσει, σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, νέα κυψελοειδή μάσκα, νέο προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος το εύηχο όνομα Giulietta έχει διαφορετική γραμματοσειρά στο πρότυπα της μεγαλύτερης αδελφής της, δηλαδή της Giulia, ενω νέες είναι οι δυο χρωμιωμένες εξατμίσεις, οι οποίες εντάσσονται μέσα στο μαύρο διαχύτη. Ακόμα πιο δύσκολη είναι επιλογή του χρώματος για το καλλίγραμμο αμάξωμα της, καθώς η παλέτα περιλαμβάνει πλέον έντεκα συνολικά αποχρώσεις, μαζί με το νέο λευκό “Alfa” και το γκρι “Lipari”, ενώ διατίθενται δώδεκα διαφορετικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 16, 17 και 18 ιντσών.
Οι άγριες προθέσεις της Giulietta Veloce, γίνονται εμφανείς από τις επιπλέον σπορ πινελιές που της χαρίζουν η μαύρη γρίλια της μάρκας με το μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα, το λογότυπο Veloce στα εμπρός φτερά της, οι κόκκινες δαγκάνες της Brembo, ενώ το νέο κόκκινο περίγραμμα στη βάση των προφυλακτήρων θυμίζει κραγιόν στα μάτια των φανατικών alfisti που θέλουν να το φιλήσουν.
Ακόμα πιο συγκρατημένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό της Giulietta, με το νέο ίσιο στο κάτω μέρος δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές, ενώ “carbon look” έχουν τα ένθετα στο ταμπλό και στα πάνελ θυρών. Η ποιότητα των υλικών ικανοποίει σε αφή και όραση, ενώ στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη των 5 ή 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Uconnect. Πρεμιέρα κάνουν ωστόσο οι νέες υπηρεσίες Uconnect LIVE, τις οποίες μπορεί κανείς να απολαύσει κάνοντας δωρεάν download την εφαρμογή στο smartphone. Η λίστα περιλαμβάνει streaming μουσική με τις εφαρμογές Deezer και TuneIn, ειδήσεις μέσω Reuters, πλοήγηση με το TomTom LIVE και σύνδεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter.
Νέα άφιξη όμως έχουμε κάτω από το καπό της Giulietta, όπου καλωσορίζουμε τον 1.6 JTDM υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα με το τρίτης γενιάς συστήματος ψεκασμού Common Rail, ο οποίος έχει ισχύ 120 ίππων στις 3750 σ.α.λ. και άφθονη ροπή 320 Nm στις 1750 σ.α.λ. Συνεργάζεται με το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT των 6 σχέσεων που προσφέρει και σειριακή λειτουργία αλλά και δυνατότητα αλλαγών των σχέσεων από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 195 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,2 δευτ. Οι εκπομπές C02 δε ξεπερνούν τα 103 γρ./χλμ, ενώ η επίσημη μέση κατανάλωση κάνει λόγο για μόλις 3,9 λίτρα/100 χλμ. Αυτό που κρατήσαμε εμείς από το νέο πετρελαιοκινητήρα είναι ότι διαθέτει αρκετή δύναμη, έχει άμεση απόκριση στο γκάζι, κινεί αποφασιστικά την Giulietta, η οποία υπακούει με κινήσεις ακριβείας στις εντολές που δίνονταν από το σύστημα διεύθυνσης, ενώ σχεδόν στο σωστό χρόνο γίνονταν οι αλλαγές των σχέσεων από αυτόματο κιβωτό TCT.
Στη γκάμα των βενζινοκινητήρων βρίσκονται ο 1.4 Τurbo των 120 ίππων, ο 1.4 Turbo Multiair των 150 ίππων, ο 1.4 Turbo Multiair TCT των 170 ίππων και ο ισχυρότερος Turbo TCT των 1.750 κ.εκ με ισχύ 240 ίππων. Στους πετρελαιοκινητήρες πέρα από τον προαναφερθέντα 1.6 JTDM των 120 ίππων, ο οποίος εκτός από το αυτόματο TCT προσφέρεται και με μηχανικό κιβώτιο, υπάρχει και ο δίλιτρος JTDM TCT των 175 ίππων.
Η ανανεωμένη Giulietta έχει στη φαρέτρα της τρία επίπεδα εξοπλισμού (Giulietta, Giulietta Super και Giulietta Veloce) και τέσσερα πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού (Veloce, Visibility, Business και Comfort). Στο χρώμα του χρήματος τώρα, η αρχική τιμή της Giulietta με κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου διαμορφώνεται στα 18.790 ευρώ και 21.590 ευρώ αντίστοιχα, με την προωθητική ενέργεια και το όφελος της απόσυρσης, το οποίο ισχύει μέχρι τέλος Μαΐου. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το χρηματοδοτικό πρόγραμμα της FCA Bank με ετήσιο επιτόκιο 5,25%, συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύησης, 5 χρόνια τεχνικής υποστήριξης, και 5 χρόνια οδική βοήθειας. Οι πωλήσεις της Giulietta ξεκινούν στην Ελλάδα τέλος Απριλίου, υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, ενώ κατά το λανσάρισμα της με το νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM των 120 ίππων θα προσφέρεται το αυτόματο κιβώτιο TCT χωρίς χρέωση.
Διακριτικές λοιπόν επεμβάσεις σε ένα μοντέλο που φέρει ιστορική ονομασία, έχοντας σαν στόχο να συνεχίσει την πορεία της στις διεθνείς αγορές χωρίς απώλειες στο δύσκολο ράλι των πωλήσεων.
πηγή: www.motori.gr