Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Nissan NP 300 Navara 2.3 dCi Double Cab
Γεννημένο στην ύπαιθρο με αστική ανατροφή
Πιο ψηλά ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των pickup το νέο Nissan NP 300 Navara, φέρνοντας νέες τεχνολογίες σε κάθε επίπεδο.
Τετάρτη, 04/05/2016

Πιο ψηλά ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των pickup το νέο Nissan NP 300 Navara, φέρνοντας νέες τεχνολογίες σε κάθε επίπεδο.

Στόχος του είναι να καταρρίψει το μύθο που θέλει τα οχήματα αυτού του είδους να προορίζονται μονό για επαγγελματίες οδηγούς, καθώς προσφέρει ότι μπορεί να ζητήσει κανείς σε επίπεδο άνεσης, εξοπλισμού και κυρίως χώρων. Τα αρχικά γράμματα NP στην ονομασία του προέρχονται από τις λέξεις Nissan και pickup, ενώ ο αριθμός 300 από του 3 τόνους μεικτού φορτίου. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να ξεφορτώνουμε από την καρότσα του τις εντυπώσεις που συλλέξαμε κατά τη συμβίωση μαζί του.

Το βλέμμα διανύει μεγάλη διαδρομή όταν «διαβάζει» τη μακριά σιλουέτα του NP 300 Navara, καθώς το διπλοκάμπινο (Double Cab) που είχαμε στη διάθεση μας φτάνει σε μήκος τα 5.330 χλστ. Το ίδιο επιβλητικές είναι και οι υπόλοιπες διαστάσεις του, καθώς το πλάτος του ανέρχεται στα 2.085 χλστ. (μαζί με τους πλευρικούς καθρέπτες) και το ύψος του στα 1.840 χλστ.

Σε σύγκριση με το μονοκάμπινο (King Cab) η καρότσα του είναι μικρότερη, ώστε να ικανοποιεί περισσότερο τις μεταφορικές ανάγκες των πίσω επιβατών. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος της καρότσας στο Double Cab είναι 1.578 χλστ. και στο King Cab 1.788 χλστ. Ωστόσο το ύψος και το πλάτος δε διαφέρουν, καθώς παραμένει και στις δυο περιπτώσεις στα 474 χλστ. και 1.560 χλστ. αντίστοιχα.

Η όψη του είναι επιβλητική, καθώς σε «κοιτάζει» με αυτοπεποίθηση, που πηγάζει από το μυώδες καπό του, τη χαρακτηριστική μάσκα σχήματος “V” της Nissan, τα μεγάλα τετραγωνισμένα εμπρός φωτιστικά σώματα και τα LED φώτα ημέρας. Μια αγωνιστική πινελιά πάνω στο λευκό αμάξωμα προσθέτει η διπλή μαύρη κάθετη λωρίδα που διακοσμεί το καπό και την πόρτα της καρότσας, ενώ με μονή διαγράμμιση συναντάται στο κάτω μέρος των θυρών. Οι επενδύσεις χρωμίου στους πλαϊνούς μεγάλους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, στις χειρολαβές των θυρών, στη μάσκα, στο πλαίσιο των προβολέων ομίχλης και στον πίσω προφυλακτήρα συμβάλουν στην πιο κομψή του εξωτερική εικόνα. Στο σύνολο προσδίδουν τα φιμέ πίσω κρύσταλλα και οι ευμεγέθεις ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 255/60. Η απόσταση που χωρίζει το Nissan NP 300 Navara από το έδαφος είναι 223 χλστ., ενώ για το λόγο αυτό έχουν τοποθετηθεί πλευρικά σκαλοπάτια, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος.

Αν νομίζετε ότι οι «μετοχές» του NP 300 Navara πέφτουν στο εσωτερικό του, τότε ρίξτε μια ματιά στις σχετικές φωτογραφίες και θα αλλάξετε αμέσως γνώμη. Όχι, δεν αντικρίζετε το σκηνικό από τα ενδότερα κάποιου crossover της Nissan, αλλά αυτό του NP 300 Navara. O εξοπλισμός, η ποιότητα των υλικών, η συναρμογή των πλαστικών και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας μας έκαναν να ξεχάσουμε ότι βρισκόμαστε μέσα σε ένα pickup.

Στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα από το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 5 ιντσών που προβάλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ τεχνολογικό σημείο αναφοράς αποτελεί η προβολή της εικόνας από την κάμερα οπισθοπορείας στο αριστερό τμήμα του μεσαίου καθρέπτη. Πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα επιβατικό μοντέλο, διαθέτοντας μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα, θύρες για τη συνδεσιμότητα εξωτερικών συσκευών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. H ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει ορατότητα, ενώ σε συνδυασμό με το μεγάλο και φαρδύ κάθισμα μπορείς να επιβλέψεις ξεκούραστα τις εργασίες στα χωράφια, αν είσαι αγρότης. Η καμπίνα του NP 300 Navara Double Cab με μεταξόνιο 3.150 χλστ. μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και πέντε ενήλικες επιβάτες, με τους πίσω να έχουν ιδιαίτερα ικανοποιητικούς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Σε περίπτωση αναταράξεων οι εμπρός και πίσω επιβάτες μπορούν να κρατηθούν από τις χειρολαβές που έχουν τοποθετηθεί στις κολόνες του εμπρός παρμπρίζ και στη μεσαία κολόνα του αμαξώματος.

Οι «εργασίες» του NP 300 Navara εκτελούνται με υπό τη νέα διεύθυνση του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα dCi, ο οποίος έχει χωρητικότητα 2.3 λίτρων, άμεσο ψεκασμό common rail, turbo με φτερωτή διπλής γεωμετρίας, είναι κατά 24% πιο αποδοτικός, ενώ διατίθεται με δυο εκδόσεις ισχύος. Με 160 ίππους (3.750 σ.α.λ) όπως αυτός που είχαμε στη διάθεση μας, και με τον ισχυρότερο των 190 ίππων με διπλό turbo. Η ροπή των 403 Nm ρέει άφθονη από τις 1.500 σ.α.λ, δίνοντας πλεόνασμα δύναμης στο NP 300 Navara. Συνεργάζεται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο έχει αρκετά σφιχτή κλιμάκωση, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής και του αυτόματου κιβωτίου των 7 ταχυτήτων.

Σύμφωνα με την επίσημη μέση κατανάλωση από το ρεζερβουάρ των 80 λίτρων αντλούνται 6,4 λίτρα κάθε 100 χλμ., στην πράξη υπολογίστε περίπου τον ικανοποιητικό αριθμό των 8,3 λίτρων/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 169 γρ./χλμ. Οι επιδόσεις του αναφέρουν 172 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 12 δευτ., ενώ δε πρέπει να ξεχνάμε το βάρος των 1.948 κιλών.

Το πέρασμα του ΝP 300 Navara σε κάθε είδους έδαφος είναι σαρωτικό, καθώς μπορεί να αλώσει κάθε χωμάτινο, πέτρινο, λασπώδες, ανηφορικό ή κατηφορικό «τείχος». Στις κατακτητικές του διαθέσεις βοηθούν οι γωνίες προσέγγισης, φυγής και ράμπας, οι οποίες είναι 30.4, 25.6 και 22.2 μοίρες αντίστοιχα.

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ωστόσο από τον περίστροφο διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας μπορεί να γίνει εναλλαγή σε τετρακίνηση (θέση 4H) και επιλογής της τετρακίνησης με κοντές σχέσεις (θέση 4LO). Παράλληλα το πίσω διαφορικό κλειδώνει με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται δίπλα από τον εν λόγω διακόπτη. Τα συστήματα Hill Descent Control και Hill Start Assist βοηθούν το NP 300 Navara να κατεβαίνει και να σκαρφαλώνει με άνεση σε εδάφη με έντονη κλίση.

Σημείο αναφοράς αποτελεί η ανάρτηση, καθώς χάρη στη μεγάλη της διαδρομή «ισιώνει» κάθε εμπόδιο εντός και εκτός ασφάλτου. Το ΝP 300 Navara Double Cab διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω με ελικοειδή ελατήρια, ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό για την κατηγορία του. Στο ΝP 300 Navara King Cab τοποθετείται πίσω μονοκόμματος άξονας με φύλλα σούστες. Αυτό που μας έκανε επίσης εντύπωση, για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας, ήταν το ικανοποιητικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Επίσης δεν καταγράψαμε αναπηδήσεις της καρότσας, έντονους αεροδυναμικούς θορύβους, ούτε κραδασμούς να περνάνε στο λεβιέ των ταχυτήτων και το τιμόνι, συμπτώματα που εμφανίζονται συνήθως σε οχήματα της κατηγορίας.

Το μοναδικό εμπόδιο την πορεία του ΝP 300 Navara αποτελεί ο ελληνικός φορολογικός παραλογισμός, καθώς παρότι η Nissan κάνει ξεκάθαρο με κάθε τρόπο ότι δεν απευθύνεται μόνο σε επαγγελματίες οδηγούς, το «μυαλά» ορισμένων υπευθύνων δε μπορούν να το κατανοήσουν. Η τιμή του διπλοκάμπινου NP 300 Navara Double Cub με τον πετρελαιοκινητήρα 2.3 dCi των 160 ίππων, διαμορφώνεται με το όφελος απόσυρσης στα 27.190 ευρώ.

πηγή: www.motori.gr

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Nέο Audi A5 Coupe
του Κώστα Χαριάτη Η Audi μετά από εννέα χρόνια, παρουσιάζει επισήμως την 2η γενιά του A5, έχοντας ως στόχο την ...
Alfa Romeo Stelvio
του Κώστα Χαριάτη Η Alfa Romeo είναι έτοιμη να παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο SUV, με την ονομασία Stelvio, η ...
SEAT Ateca
Το νέο SEAT Ateca «βλέπει» εκεί που το μάτι του οδηγού δε φτάνει, μέσα από τα τεχνολογικά συστήματα Park ...
Lexus LC 500
Το ντεμπούτο του επί γερμανικού εδάφους έκανε το νέο Lexus LC 500, το οποίο εμφανίστηκε στον ετήσιο 24ωρο αγώνα ...
BMW M6 Coupe Celebration Edition
του Κώστα Χαριάτη Στo πλαίσιo του εορτασμού της συμπλήρωσης 100 ετών, η BMW συνεχίζει την έκδοση “ειδικών” μοντέλων. Τελευταίο της τέκνο, ...
Fiat Tipo
Μπορεί το νέο Fiat Tipo να μας συστήθηκε αρχικά ως sedan, ωστόσο το αναμένουμε με πεντάθυρο hatchback και station ...
SEAT Ateca
Η ισπανική μάρκα ήταν ένας από τους λίγους κατασκευαστές που δεν είχαν δηλώσει παρουσία μέχρι τώρα στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη ...
Nέο Honda Civic Type R
του Κώστα Χαριάτη Ένα είναι γεγονός, το 4ης γενιάς Honda Civic Type R δημιουργήθηκε για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της σπορ ...
Toyota C-HR
Ακόμα δεν το έχουμε γνωρίσει καλά-καλά το C-HR και η Toyota κάνει τη μεγάλη έκπληξη. Eκτός από την έκδοση «δρόμου», ...
 
 
Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, η JV Leapmotor International,ξεκινάει τις εξαγωγές στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους με 9 κράτη να είναι τα πρώτα ...
Ένα ηλεκτρικό βαν όπως το ETP3 της BYD, είναι ιδανικό για επαγγελματική χρήση και κίνηση σε αστικό περιβάλλον με την αυτονομία να φτάνει ...
Σε δοκιμαστική λειτουργία έθεσε σήμερα η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων την ηλεκτρονική εφαρμογή chargingcost.gr που αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Πρόκειται για ...
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...
Ετήσια αύξηση 10,1% κατέγραψαν οι πωλήσεις εμπορικών οχημάτων στην Κίνα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία. Κατά την ίδια περίοδο, ...
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...