Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πετρελαιοκίνηση
Αμετακίνητη επιλογή
Δευτέρα, 22/08/2016

Από το 2011, όταν και απελευθερώθηκε η χρήση των αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο χάρτης των πωλήσεων άλλαξε. 

Το diesel καύσιμο μπήκε για καλά στη ζωή των καταναλωτών και η έκφραση “αγόρασα diesel” κυριάρχησε στην αγορά όλο αυτό το διάστημα, ασχέτως μάρκας και κινητήρα. 

Ήταν ο απαγορευμένος καρπός και μόλις άναψε το πράσινο φως οι καταναλωτές δεν έχασαν την ευκαιρία.

Από την άλλη η επιλογή μοντέλων με πετρελαιοκινητήρες δεν άφησε την αγορά να νεκρωθεί, αφού είναι γεγονός πανθομολογούμενο ότι τα diesel είναι αυτά που τη στήριξαν (και τη στηρίζουν). 

Στο πέρασμα των χρόνων οι κινητήρες diesel εμφάνισαν θεαματική βελτίωση στα επιμέρους χαρακτηριστικά τους και σήμερα τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα που διατίθενται στην ελληνική αγορά με κινητήρες πετρελαίου είναι προδιαγραφών Euro 6, εναρμονιζόμενα με τις προσταγές της Ε.Ε. για τις εκπομπές CΟ2. 

Το βασικό γνώρισμα των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, που στην ουσία προσείλκυσε τους καταναλωτές, είναι η οικονομία καυσίμου. 

Μπορεί στην αγορά τους να στοιχίζουν κάτι παραπάνω από τα αντίστοιχα βενζίνης, όμως στην πρόκληση της οικονομίας η επιλογή τους αποδείχθηκε μονόδρομος. Μάλιστα ελάχιστα φάνηκε να επηρεάζει και το σχετικό προβάδισμα των βενζινοκίνητων στον τομέα των επιδόσεων.

Για τους εραστές της αυτοκίνησης βέβαια οι επιδόσεις μπορεί να είναι το Α και το Ω, όμως, τώρα μέσα στη βαθιά οικονομική κρίση που όλοι βιώνουμε, το “πόσο πάει” το αυτοκίνητο της επιλογής μας έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.

Τώρα η πλειονότητα των καταναλωτών «βλέπει» καταναλώσεις, εκπομπές καυσαερίων και τέλη κυκλοφορίας. 

Στην ελληνική αγορά η επιλογή μοντέλου με κινητήρα diesel καλύπτει κάθε πορτοφόλι. 

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν στη χώρα μας σύγχρονα «καθαρά» μοντέλα με πετρελαιοκινητήρες ακόμα και στις αρχικές κατηγορίες, τη μικρή και τη μεσαία δηλαδή. Να μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών με μοντέλα στις κατηγορίες αυτές: Citroen (C3-C4), Opel (Corsa-Astra), Peugeot (208-308), SEAT (Ibiza-Leon), Volkswagen (Polo-Golf), Renault (Clio), Nissan (Pulsar-Note), Fiat (Panda-Tipo), Skoda (Fabia-Rapid), Ford (Fiesta-Focus), Toyota (Yaris-Auris), Ηyundai (i20), Lancia (Ypsilon), Αlfa Romeo (ΜiTo).

Μεγάλη είναι η γκάμα επίσης στα μικρά και μεσαία SUV που διατίθενται στη χώρα μας. Ιδού μερικά μοντέλα: Volkswagen (Tiguan), Jeep (Renegade), Ford (Ecosport-Kuga), Nissan (Juke-Qashqai), Peugeot (2008-3008), Renault (Captur-Kadjar), Skoda (Yeti), Opel (Mokka), Mitsubishi (ASX), Honda (HR-V, CR-V), Dacia (Duster), Suzuki (Vitara), ενώ έρχεται και το Ateca της Seat. 

Φυσικά δεν απουσιάζουν οι πετρελαιοκινητήρες και από τα μικρά και μεσαία της premium κατηγορίας, όπως για παράδειγμα: Audi (A1, A3, A4), BMW (σειρά 1, σειρά 3), Μercedes (A-Class, B-Class), Μini. Το ίδιο και στα SUV: Mercedes (GLA), BMW (X1), Audi (Q3), Μini(Countryman). 

Από το παιχνίδι των πετρελαιοκινητήρων στα μεσαία μοντέλα απουσιάζει η Volvo με τα V40, XC40, που με τη σειρά των κινητήρων D2 ήταν ένας δυνατός πρωταγωνιστής. Η παραγωγή όμως αυτών των πετρελαιοκινητήρων ολοκληρώθηκε και η εταιρεία αναμένει τους νέους πετρελαιοκινητήρες. Και μέχρι να έρθουν, η Volvo βρίσκεται στο παιχνίδι μόνο με τους βενζινοκινητήρες του 1,5 λίτρου, στην κατηγορία που αναφερόμαστε. 

Αν ανέβουμε κλίμακα και πάμε στα δίλιτρα μοτέρ πετρελαίου, η γκάμα περιλαμβάνει πιο πολλά μοντέλα (και premium). Γι’ αυτά θα μιλήσουμε σε άλλη ευκαιρία, αφού η τωρινή μας αναφορά ήταν για πιο οικονομικά μοντέλα με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ., που έχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των πωλήσεων.