Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έλλειμμα ενημέρωσης για την αγορά ρεύματος
“Τι είναι η ΡΑΕ...;”
Δευτέρα, 05/12/2016

Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας - αν και άνισος για την ώρα σε σχέση με τη κυρίαρχη ΔΕΗ - έχει ανοίξει. 

Οι ιδιώτες “παίκτες” έχουν ρίξει στην αρένα όλα τα “όπλα” που διαθέτουν προκειμένου να αποσπάσουν μερίδια από τη δεσπόζουσα στην αγορά δημόσια επιχείρηση: Δωρεάν ρεύμα από δύο έως έξι μήνες, νυχτερινές χρεώσεις την ημέρα και έξτρα εκπτώσεις για τους καταναλωτές που πληρώνουν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους, είναι ορισμένες από τις εμπορικές τους πρακτικές. 

Πρόσφατα βρέθηκα σε παρέα φίλων, που δεν έχουν σχέση με δημοσιογραφία αλλά ούτε με την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Και με ρωτούσαν (ως ενεργειακό συντάκτη) αν συμφέρει κάποιον να αφήσει τη ΔΕΗ και να μετακινηθεί σε εναλλακτικό προμηθευτή ρεύματος. Η απάντηση μου ήταν πως πρέπει να συγκρίνουν τα τιμολόγια και κυρίως τις ανταγωνιστικές χρεώσεις μια και οι ρυθμιζόμενες είναι ίδιες για όλους τους προμηθευτές είτε είναι η ΔΕΗ είτε οι ιδιώτες. 

Το επόμενο ερώτημα που μου έθεσαν βγαίνει αβίαστα όχι μόνο από τη συγκεκριμένη παρέα φίλων αλλά και από άλλους καταναλωτές: “Εντάξει να αλλάξουμε εταιρία. Αλλά αν πέσουμε θύματα όπως συνέβη πριν από χρόνια με την Energa και την Hellas Power...;” 

Η ανησυχία αυτή είναι διάχυτη στους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν μεν τις οικονομικές λύσεις για το ρεύμα τους από την άλλη πλευρά όμως φοβούνται μήπως πέσουν σε αεριτζήδες... Μάλιστα στη συγκεκριμένη παρέα που βρέθηκα, πριν καλά, καλά τους εξηγήσω, έσπευσαν να συμπληρώσουν: “Άσε καλύτερα να μείνω στη σίγουρη ΔΕΗ...!”

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως πέρα από την ανησυχία του κόσμου για το καινούριο και το άγνωστο, υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης και σωστής πληροφόρησης ως προς τα δικαιώματα των καταναλωτών. Και φυσικά αν στους χιλιάδες των πολιτών τονίσεις “πως δεν πρέπει να ανησυχείς γιατί υπάρχει μία αρμόδια αρχή, η ΡΑΕ, που εποπτεύει την αγορά”, θα σου απαντήσουν, κι ευλόγως: “Τι είναι η ΡΑΕ...;” 

Η ΡΑΕ λοιπόν, είναι άγνωστη στον απλό κόσμο και κυρίως δεν έχει προχωρήσει σε κάποια καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης. Αφενός να συστηθεί και αφετέρου να εκδώσει ενημερωτικό υλικό για το τι πρέπει να προσέχουν και να γνωρίζουν οι καταναλωτές όταν θέλουν να επιλέξουν προμηθευτή ρεύματος. 

Κι έτσι δυστυχώς, οι χιλιάδες των πολιτών μένουν στο σκοτάδι... 

Και το σημαντικότερο; Ο ανταγωνισμός δεν ευνοείται... Κι αυτό είναι το ζητούμενο, από σοβαρούς, βεβαίως, “παίκτες”...