Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εκεί που πάει να στρώσει η αγορά…
Τα λάθη συνεχίζονται...
Πέμπτη, 08/12/2016

Σημαίνοντες παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι τα χειρότερα πέρασαν και τώρα διαμορφώνονται προϋποθέσεις σταδιακής, αργής σε πρώτη φάση, αλλά πάντως ανοδικής πορείας της αγοράς. Η αλήθεια είναι ότι οι πωλήσεις γνώρισαν τα τελευταία χρόνια δραματική πτώση και τώρα παρουσιάζουν τάσεις σταθεροποίησης. Δεν θα δούμε, φυσικά, τις 290.000, σε ετήσια βάση, ξανά. Αλλά, πάνω από τις 80.000 μονάδες είναι δυνατό να «πάει» η αγορά μέσα στο 2017 και από εκεί ψηλότερα. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει, ο κλάδος πέρασε σε φάση ανακατατάξεων και βρισκόμαστε σε μια περίοδο συγκέντρωσης, τολμώ να πω, με ποιοτικά και πιο ορθολογικά κριτήρια -από κάθε άποψη-, όσον αφορά τα καινούργια επιβατικά.

Την ίδια ώρα, οι αλλαγές στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έφεραν τα πάνω κάτω και στο ζήτημα του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας του 2017. Με το επιχείρημα υπέρ της διατήρησής τους στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, λόγω της πίεσης χρόνου, καθώς, αυτό που προείχε ήταν  να ανέβουν εγκαίρως τα ειδοποιητήρια στο Taxisnet, ώστε να συγκεντρωθεί το προγραμματισμένο ποσό του 1,1 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. Eυτυχώς, εγκαταλείφθηκε οριστικά το "τρελό" σενάριο να υπολογιστούν τα τέλη των ΙΧ που κυκλοφορήσαν από το 2007 μέχρι τον Νοέμβριο του 2010 με βάση τους ρύπους και όχι με βάση τον κυβισμό, όπως συμβαίνει τώρα. Να θυμίσουμε ότι οι αλλαγές τις οποίες είχε εισηγηθεί ο κ. Αλεξιάδης προέβλεπαν μικρές μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και σημαντικές αυξήσεις για όλα τα καινούργια. Μ’ αυτά και με τ’ άλλα φρέναρε η αγορά, πάλι, για ένα δίμηνο…

Α, έχουμε και το Δήμαρχο... Τι να πει κανείς; Η κεντρική εξουσία απελευθέρωσε το ντίζελ πριν από λίγα χρόνια -το «μη ρυπογόνο», προσοχή. Καθυστερημένα μεν στη χώρα, σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές, στις οποίες κυριαρχούσε, αλλά, εν πάση περιπτώσει είμαστε τυχεροί, διότι με προδιαγραφές Εuro 5 και 6 το Λεκανοπέδιο και η Θεσσαλονίκη δεν επιβαρύνθηκαν, ιδιαιτέρως, από τα σύγχρονα ΙΧ. Τώρα, ο άρχων της πόλης αποφάσισε από την πλευρά του μαζί με κάποιους άλλους ομολόγους του, της υφηλίου (Μεξικό, Παρίσι, Μαδρίτη) να κλείσει το κέντρο από το 2025 για τα πετρελαιοκίνητα, που, θα είναι ακόμη πιο «οικολογικά». Ανέφερε ότι θέλει να προχωρήσει την Αθήνα, ακόμη ένα βήμα παραπέρα, με την αφαίρεση κάθε αυτοκινήτου από το κέντρο της… Ναι, υπάρχει και το κυκλοφοριακό, πάντα υπήρχε και θέλει διευθέτηση. Αν είχαμε συγκοινωνίες σωστές, αν όλα τα είδη τους ήταν οργανωμένα και διασυνδεδεμένα και υπήρχαν αρκετοί αξιοπρεπείς χώροι στάθμευσης, σε κομβικά σημεία,  θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε. Όμως, έτσι όπως έχει η κατάσταση σήμερα, δεν γίνεται. Ο κόσμος είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιεί τα αυτοκίνητά του. Που δεν ρυπαίνουν να το ξεκαθαρίσουμε. Ας ελέγξουν πρώτα τα λεωφορεία και τα φορτηγά,  τα βαριά επαγγελματικά που είναι πεπαλαιωμένα και ευθύνονται για τη ρύπανση, μαζί με πολλές βιομηχανίες και μετά να αποκλείσουμε τα ΙΧ. Δηλαδή, οι καταναλωτές τι θα κάνουν, θα πετάξουν τα οχήματά τους ή θα κληθούν να πάρουν άλλα τότε, 7 χρόνια μετά, χάνοντας πολλά χρήματα; Πιθανώς ηλεκτροκίνητα, (ίσως και με εναλλακτικά καύσιμα), τα οποία, προς το παρόν, είναι πανάκριβα και δεν υπάρχουν οι επιβεβλημένες για αυτά δημόσιες υποδομές υπoστήριξης; Με αυτή τη νέα εξαγγελία Καμίνη, πάλι τα χάνουν οι αγοραστές και αναστατώνεται ο κλάδος, εκεί που πάει να στρώσει… Πρέπει, κάποτε, να τερματισθεί αυτή η επιπολαιότητα αποφάσεων, τα πολλά «κέντρα», η ασάφεια, οι διαρκείς αλλαγές ή παλινωδίες, σε ότι αφορά το καθεστώς της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου.​