Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σε θολά νερά πλέει η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου
Αύξηση; Ποια αύξηση;
Πέμπτη, 16/03/2017

Σε θολά νερά πλέει -κυριολεκτικά- η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Αύξηση κατά 43,1% εμφάνισε τον Φεβρουάριο του 2017 ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Παρ’ όλα αυτά, σε ότι αφορά τα καινούργια επιβατικά, τα οποία εισάγονται από τις επίσημες αντιπροσωπείες, η αύξηση στις ταξινομήσεις τους κατά 58,2% είναι πλασματική, γεγονός που επιβεβαίωσε ο ΣΕΑΑ. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα γενικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κατά τη διάρκεια του προηγούμενου μήνα κυκλοφόρησαν 10.006 νέα οχήματα, έναντι 6.990 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2016, εκ των οποίων τα καινούρια ήταν 5.763 (+60,3% έναντι του Φεβρουαρίου του 2016). Κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2017, η κυκλοφορία των νέων αυτοκινήτων ανήλθε σε 23.102, παρουσιάζοντας αύξηση 30,9%. Με βάση, εξ άλλου, τα πρωτογενή στοιχεία και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το Φεβρουάριο 2017 ανήλθαν σε 5.236 μονάδες. Η σύγκριση της αγοράς του Φεβρουαρίου 2017 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016 και το συμπέρασμα της μεγάλης αύξησης (+58,2%) είναι χωρίς νόημα, λένε οι παράγοντες του Συνδέσμου, καθώς η αγορά αυτοκινήτου τους πρώτους μήνες του 2016 βρισκόταν σχεδόν «σε στάση». Αιτία ήταν πως από την 1η Ιανουαρίου 2016 είχε διακοπεί η απόσυρση και δρομολογείτο η εκ νέου παράταση της, ενέργεια που τελικά υλοποιήθηκε την 5η Απριλίου με προθεσμία την 31η Μαΐου 2016. Σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2015, μήνα κατά τον οποίο δεν είχαν ισχύσει οι ακραίες συνθήκες του 2016, η αγορά του Φεβρουαρίου 2017 κατέγραψε άνοδο +7,0%. Συνολικά, σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2015, στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2017 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +8,9%.

Ως προς τις ταξινομήσεις καινούργιων ελαφρών φορτηγών, ισχύουν τα ίδια, οπότε η σύγκριση με το 2016 (+100,8%) είναι επίσης άνευ νοήματος. Σε σχέση με το Φεβρουάριο 2015, αντιθέτως η αγορά ελαφρών φορτηγών παρουσιάζει υστέρηση κατά -28,9%.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η λιανική δοκιμάζει, εδώ και καιρό, τα όριά της. Το χορό σέρνουν με βήμα αργό, κυρίως, οι εταιρικές πωλήσεις και ο τουρισμός είναι ο βασικός παράγων που «κρατάει» την αγορά. Ωστόσο, κανείς δεν είναι σε θέση να προεξοφλήσει πως θα κινηθούν οι ταξινομήσεις τους επόμενους μήνες, καθώς, η πορεία της οικονομίας, γενικότερα,  είναι αβέβαιη…