Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι εταιρίες αντιπροσώπευσης των μικρών σε κυβικά μηχανών είναι οι ευνοημένες της ύφεσης
Τα δίκυκλα και η κρίση
Δευτέρα, 17/07/2017

Ο τομέας των δικύκλων χαμηλού κυβισμού θα ενισχυθεί περαιτέρω σε περίπτωση που εξακολουθήσει επί μακρόν η τρέχουσα περίοδος οικονομικής αβεβαιότητας, κάτι το οποίο έχει γίνει ήδη εμφανές στην αγορά.

Αυτό εκτιμά  ο Διευθύνων Σύμβουλος της Infobank Hellastat, Νικόλας Γκουζέλος, υπογραμμίζοντας ότι ευνοημένες θα αποδειχθούν οι εταιρείες αντιπροσώπευσης και εμπορίας μοντέλων από οίκους με μακροχρόνια παράδοση στα scouter και τα παπιά.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της IBHS, το 2016, αυξήθηκαν σημαντικά κατά 20,4%, στις 41.520 μονάδες (έναντι ανόδου 9,3% το 2014 και 6,8% το 2015), οι ταξινομήσεις δικύκλων,  παρά την αυξημένη φορολογική επιβάρυνση των καταναλωτών. Πάντως, όπως αναφέρει ο  Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst της εταιρίας, η πραγματική αύξηση ήταν μικρότερη, λόγω της δυνατότητας που έδωσε το υπουργείο στις αντιπροσωπείες να ταξινομήσουν συγκεκριμένο αριθμό παπιών Euro3 έως τα τέλη του έτους ώστε να μην προκύψουν αδιάθετα αποθέματα, καθώς από το 2017 ισχύουν οι νέες προδιαγραφές Euro4.

Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στην απότομη αύξηση των ταξινομήσεων τον περασμένο Δεκέμβριο, οι οποίες όμως δεν μεταφράστηκαν αυτομάτως και σε πραγματικές πωλήσεις. Τα παπιά Euro3 που καταχωρήθηκαν εκτάκτως χρονικά το 2016 θα διατεθούν σταδιακά φέτος. Επομένως, οι νέες ταξινομήσεις θα εμφανίζονται αρχικά σε μεγάλο βαθμό μειωμένες, καθώς πρώτα πρέπει να απορροφηθούν τα αποθέματα μοντέλων των παλαιότερων προδιαγραφών.

Το γεγονός αυτό είναι ήδη εμφανές, καθώς το πρώτο δίμηνο καταγράφηκε μείωση 50%. το 2016 περίπου 8 στα 10 νέα δίκυκλα που ταξινομήθηκαν ήταν χαμηλού κυβισμού. Τα scooter αποτέλεσαν το 54% της αγοράς με 22.320 ταξινομήσεις (+14,7% σε σχέση με το 2015). Ακολούθως, ταξινομήθηκαν περίπου 12.000 παπιά (+40%), καταλαμβάνοντας το 30%. Οι μοτοσυκλέτες έφτασαν τις 3.912 μονάδες (+13,5%), αποσπώντας το 9%, ενώ ταξινομήθηκαν και 2.978 ATV, κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση 43,4%, βελτιώνοντας το ποσοστό συμμετοχής της στο 7%. Η Yamaha κατέλαβε την πρώτη θέση με 7.752 δίκυκλα, καταλαμβάνοντας το 18,7% της αγοράς. Στις επόμενες θέσεις ακολούθησαν SYM με 6.559 ταξινομήσεις (15,8%), Honda με 6.613 (15,7%), Piaggio με 4.586 (11%) και KYMCO με 4.420 (10,6%). Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 23 επιχειρήσεων.

Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής: Ο Κύκλος Εργασιών το 2015 το 2015 αυξήθηκε  κατά 13%, στα €130 εκ. Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 56,5%, στα €7,32 εκ., ενώ τα ΚΠΦ ανήλθαν στα €4,72 εκ., έναντι μόλις €1,92 εκ. το 2014. Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ διαμορφώθηκε σε 2,6%, έναντι 1,7% το 2014. Η κεφαλαιακή μόχλευση επιδεινώθηκε ελαφρώς σε 1,4 προς 1. Τα Αποθέματα διακρατήθηκαν για περίοδο 3 μηνών.